Weet je wat, we laten het lekker zitten.
Jullie zijn niet helemaal capabel tot zelfreflectie, en schieten volledig in de stuip op het moment dat maar iets wat te dicht bij jullie komt kritisch benaderd wordt.
Het zou op zich een goede eigenschap zijn, ware het niet dat jullie die kritiek schaamteloos op andere van toepassing laten zien. Hypocriet........ of is dat ook al zo'n verboden woord?
Ds Paauwe
- ndonselaar
- Contacteer:
Refo,
Bij ons zegt een ouderling dan 'je moet maar niet naar de hoge of grote dingen staan'!
Marcel,
Het gaat nu om de leer van Ds. Paauwe en je moet zijn kerkelijke uitspraken zien in het licht van zijn tijd. De link met Geene kan ik niet meemaken. Vind ik eerder ongepast.
Bij ons zegt een ouderling dan 'je moet maar niet naar de hoge of grote dingen staan'!
Marcel,
Het gaat nu om de leer van Ds. Paauwe en je moet zijn kerkelijke uitspraken zien in het licht van zijn tijd. De link met Geene kan ik niet meemaken. Vind ik eerder ongepast.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Hmm, jammer. Dacht: eindelijk weer eens een ander onderwerp, gaan we het toch weer over het zelfde hebbenOorspronkelijk gepost door ndonselaar
Marcel,

Uiteraard heb ik het alleen dan over het 'manipuleren' van de hoorders. Dat komt in het artikel sterk naar voren. Als de heer Valk het niet aandurft om zich aan te sluiten bij een gemeente omdat Paauwe dat niet wilt (wat op zich al niet bijbels is) dan is dat hetzelfde wat bij Efraim gebeurt. En dat is absoluut fout.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Marcel,
De link met Geene kan ik niet meemaken. Vind ik eerder ongepast.
Ik heb het dus niet over de leer van Paauwe, in dit geval.
Ik weet het niet, hoor, maar binnen de GerGem beschouwt men mensen die elders gaan kerken ook min of meer als 'verloren'. Uitzonderingen daargelaten, zegt men er dan netjes bij. Maar meestal is het toch om vrijer te kunnen ademen (lees: te gemakkelijk
bekeerd willen worden).
Dit is niet mijn mening, maar een weergave van wat je er in de loop der jaren over hoort.
bekeerd willen worden).
Dit is niet mijn mening, maar een weergave van wat je er in de loop der jaren over hoort.
Je was me voor. Ik denk namelijk dat ze die conclusie niet alleen maken door het feit dat ze van kerk veranderen. Over het algemeen zijn er meer dingen. En aan de vruchten kent men de boom.Oorspronkelijk gepost door AdrianusEn het klopt verrassend vaak!Oorspronkelijk gepost door refo
Ik weet het niet, hoor, maar binnen de GerGem beschouwt men mensen die elders gaan kerken ook min of meer als 'verloren'. Uitzonderingen daargelaten, zegt men er dan netjes bij. Maar meestal is het toch om vrijer te kunnen ademen (lees: te gemakkelijk
bekeerd willen worden).
En hup, daar hebben we weer een lading mensen afgeschreven, zonder oog te hebben voor alle moeite, zorg en gebed die dikwijls gepaard zijn gegaan met het zoeken naar een uitweg als het je gaat benauwen in de gemeente waarin je bent opgegroeid. Triest, al die snelle oordelen.Oorspronkelijk gepost door AdryanJe was me voor. Ik denk namelijk dat ze die conclusie niet alleen maken door het feit dat ze van kerk veranderen. Over het algemeen zijn er meer dingen. En aan de vruchten kent men de boom.Oorspronkelijk gepost door AdrianusEn het klopt verrassend vaak!Oorspronkelijk gepost door refo
bekeerd willen worden).
~~Soli Deo Gloria~~
Adrianus,
Hoogmoed komt voor de val. Dat geldt ook bij ons in de GG! Je kent de persoonlijke situatie niet van mensen die naar een ander kerkverband gaan. Het is naampje is allemaal zo relatief. Holland is een klein stipje op de wereldkaart en de GG nog kleiner. Laten we niet vervallen in een arrogante houding, die buitenstaanders ons toch al zo verwijten.
En trouwens, wij staan met onze armen open voor de GGiN-ers en OGG-ers die naar ons toe komen. Er er worden er nog predikant ook. Willen die mensen ook makkelijker bekeerd worden? Dat zal toch niet he?!
Hoogmoed komt voor de val. Dat geldt ook bij ons in de GG! Je kent de persoonlijke situatie niet van mensen die naar een ander kerkverband gaan. Het is naampje is allemaal zo relatief. Holland is een klein stipje op de wereldkaart en de GG nog kleiner. Laten we niet vervallen in een arrogante houding, die buitenstaanders ons toch al zo verwijten.
En trouwens, wij staan met onze armen open voor de GGiN-ers en OGG-ers die naar ons toe komen. Er er worden er nog predikant ook. Willen die mensen ook makkelijker bekeerd worden? Dat zal toch niet he?!
Tjoh, wat klinkt dat toch rechtzinnig. Toch ben ik blij dat Luther niet alleen in de binnenkamer te vinden was.Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Mochte het maar eens zijn de ware benauwdheid (niet los van droefenis!) waarover Psalm 116 spreekt. Die mensen vind je in de binnenkamer, niet met een mond vol kritiek.
Bij jou is alle kritiek bij voorbaat verkeerd.