Ja of Nee

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Annelies21
Zolang als wij onbekeerde zondaren zijn, zeggen we dan niet iedere dag opnieuw Nee tegen God??
Net zoals gelovigen (bekeerde mensen) dat nog zoveel doen.

Een 'breekje' van Breekijzertje
Robert

Bericht door Robert »

Ik zeg geen 'nee' meer tegen God.
Niet omdat ik zo goed ben, maar omdat God mij verandert heeft.
Eigenlijk is het God zelf die mij 'ja' tegen Hem laat zeggen.

Ik zou Hem loochenen als ik nu zou zeggen dat ik dagelijks 'nee' zeg tegen Hem.

De vraag 'wat zou je als' is relevant en goed, maar wat belangrijker is is, hoeveel vrucht heb je gedragen als je tijd daar is?

Stel je het dienen van God uit, of begin je nu al met werken in Zijn wijngaart?
Carpe Diem tamen Memento Mori
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Robert

De vraag 'wat zou je als' is relevant en goed, maar wat belangrijker is is, hoeveel vrucht heb je gedragen als je tijd daar is?

Robert,
Toch zeg je, al is het niet bewust of zo bedoeld, regelmatig nog "nee" tegen God.

Hoe ik hierbij kom?

Zondigen = Nee zegen tegen God.

En wie kan zeggen dat hij / zij niet (meer) zondigt?

Precies!

Maar.........omdat wij van harte geloven dat Jezus voor onze zonden betaald heeft met zijn bloed, mogen we geloven dat die, soms onbewuste, zonden kwijtgescholden zijn.

Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 27/8/03 door Breekijzertje]
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Robert die oude mens draag je toch ook nog wel bij je?? Of heb je geen last meer van je oude natuur?

Oude mens zegt altijd! Nee!
Nieuwe mens zegt altijd! Ja!

En dat geeft een strijdt!
Liever Turks dan Paaps
Pied

Bericht door Pied »

"Nou vroeg ik me af, wat zullen wij doen als je vervolger met een pistool voor je staat en je zouden vragen of je in God gelooft, zo ja dan word je dood geschoten of zo niet dan mag je weg."
Je zou natuurlijk kunnen vragen welke God en welk geloof hij bedoelt.
Robert

Bericht door Robert »

Matthijs, Breekijzertje,

wat betreft de oude mens: helaas moet ik dat onderschrijven. Maar dan zeg ik met Paulus: "Hetgeen ik wil dat doe ik niet, en hetgeen ik niet wil, dat doe ik"

Ik zelf zeg "ja" tegen God (maar dat werkt God zelf in mij) maar de zonde die in mij is (mijn 'oude ik') zegt nog steeds nee.

Kortom, we bedoelen hetzelfde.
Maar ik merk wel in mijn leven dat in perioden dat ik meer bezig ben met het geloof, de oude mens 'minder macht' over mij heeft.
En andersom ook, als ik het geloof laat versloffen, dan ben ik veel meer tot zonden geneigd.
Tijn

Bericht door Tijn »

Oorspronkelijk gepost door Annelies21
Zolang als wij onbekeerde zondaren zijn, zeggen we dan niet iedere dag opnieuw Nee tegen God??
Waarom zeg je: 'wij als onbekeerde zondaren'?
Hoe weet jij dat 'wij' onbekeerde zondaren zijn?
Verder: ik weet niet wat ik zou doen... Ik weet het echt niet... Ik kan alleen hopen dat ik mijn God niet zou verloochenen.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Wij zijn allemaal in staat om Hem te verloochenen! Of is hier iemand daar te vroom voor?? Dan is dat helaas een droevig bewijs dat je nog in de strikken van satan zit.

Als de Heere Jezus in je hart is met Zijn liefde, op dat moment kun je Hem niet verloochenen! Als de Heere Jezus in je hart is, dan vind je het niet erg om te sterven. Dan heb je heimwee naar huis. Om daar te zijn op de plaats waar Hij is. In de volmaakte heerlijkheid. waar de duizend maal duizend engelen juichen voor de troon, daar waar de reeds gezaligde zielen Hem groot mogen maken.
Dan kan het in de grootste smarten een hemelse vreugde zijn, en een verlangen naar thuis. Van sterven kun je alleen maar beter worden. Ook al word je gemarteld en Zijn liefde ervaar je in je hart, dan kun je jouw Liefste, jouw Zaligmaker, jouw Borg, jouw Middelaar, jouw Vader niet verloochenen.
Liever Turks dan Paaps
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Het antwoord op de vraag in deze topic staat gewoon LETTERLIJK in de Bijbel. Zullen we er dan nog maar even een paar uur over gaan discussieren?

Pim.

Mattheus 10:19 en 20

19 Doch wanneer zij u overleveren, zo zult gij niet bezorgd zijn, hoe of wat gij spreken zult; want het zal u in dezelve ure gegeven worden, wat gij spreken zult.
20 Want gij zijt [het] niet, die spreekt, maar [het] [is] de Geest uws Vaders, Die in u spreekt.
Spreekt toch voor zich? Of missen jullie nog wat??

Pim.

[Aangepast op 29/8/03 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Robert

Bericht door Robert »

Pim, uiteindelijk spreekt Jezus dit tot de Zijne. Kortom, deze vraag gaat dus eigenlijk over of je bekeerd bent of niet.
surfer

Bericht door surfer »

is het verstandig om je op deze vraag te focussen, terwijl deze situatie waarschijnlijk nooit voor zal komen?

Er zijn zaken genoeg die nu dringend zijn.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Pim, uiteindelijk spreekt Jezus dit tot de Zijne. Kortom, deze vraag gaat dus eigenlijk over of je bekeerd bent of niet.
Dus:

a. De Zijnen hoeven zich hier (tijden van vervolging) niet druk om te maken
en
b. Diegenen die nog zonder God leven moeten zich ook niet met deze vraag bezig houden, maar moeten zich bezig houden met de vraag "Hoe kom ik met God verzoend". En niet later, niet morgen, maar NU, VANDAAG!!

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Adryan

Bericht door Adryan »

Het antwoord op de vraag in deze topic staat gewoon LETTERLIJK in de Bijbel. Zullen we er dan nog maar even een paar uur over gaan discussieren?

Pim.

Mattheus 10:19 en 20

19 Doch wanneer zij u overleveren, zo zult gij niet bezorgd zijn, hoe of wat gij spreken zult; want het zal u in dezelve ure gegeven worden, wat gij spreken zult.
20 Want gij zijt [het] niet, die spreekt, maar [het] [is] de Geest uws Vaders, Die in u spreekt.
Spreekt toch voor zich? Of missen jullie nog wat??

Pim.

[Aangepast op 29/8/03 door Pim]
Dit spreekt zeker voor zich, maar hoe kan Petrus dan wel Zijn Meester verloochenen? Petrus kende bovenstaande woorden toch ook?

Dus maw als het geloof niet in beoefening is kunnen we Christus verloochenen. Zeker als ze ons met een pistool bedreigen (om in het voorbeeld te blijven).
Plaats reactie