Net zoals gelovigen (bekeerde mensen) dat nog zoveel doen.Oorspronkelijk gepost door Annelies21
Zolang als wij onbekeerde zondaren zijn, zeggen we dan niet iedere dag opnieuw Nee tegen God??
Een 'breekje' van Breekijzertje
Robert,Oorspronkelijk gepost door Robert
Ik zeg geen 'nee' meer tegen God.
Niet omdat ik zo goed ben, maar omdat God mij verandert heeft.
Eigenlijk is het God zelf die mij 'ja' tegen Hem laat zeggen.
Ik zou Hem loochenen als ik nu zou zeggen dat ik dagelijks 'nee' zeg tegen Hem.
De vraag 'wat zou je als' is relevant en goed, maar wat belangrijker is is, hoeveel vrucht heb je gedragen als je tijd daar is?
Stel je het dienen van God uit, of begin je nu al met werken in Zijn wijngaart?
Robert die oude mens draag je toch ook nog wel bij je?? Of heb je geen last meer van je oude natuur?Oorspronkelijk gepost door Robert
Ik zeg geen 'nee' meer tegen God.
Niet omdat ik zo goed ben, maar omdat God mij verandert heeft.
Eigenlijk is het God zelf die mij 'ja' tegen Hem laat zeggen.
Ik zou Hem loochenen als ik nu zou zeggen dat ik dagelijks 'nee' zeg tegen Hem.
De vraag 'wat zou je als' is relevant en goed, maar wat belangrijker is is, hoeveel vrucht heb je gedragen als je tijd daar is?
Stel je het dienen van God uit, of begin je nu al met werken in Zijn wijngaart?
Waarom zeg je: 'wij als onbekeerde zondaren'?Oorspronkelijk gepost door Annelies21
Zolang als wij onbekeerde zondaren zijn, zeggen we dan niet iedere dag opnieuw Nee tegen God??
Spreekt toch voor zich? Of missen jullie nog wat??Oorspronkelijk gepost door Pim
Het antwoord op de vraag in deze topic staat gewoon LETTERLIJK in de Bijbel. Zullen we er dan nog maar even een paar uur over gaan discussieren?
Pim.
Mattheus 10:19 en 20
19 Doch wanneer zij u overleveren, zo zult gij niet bezorgd zijn, hoe of wat gij spreken zult; want het zal u in dezelve ure gegeven worden, wat gij spreken zult.
20 Want gij zijt [het] niet, die spreekt, maar [het] [is] de Geest uws Vaders, Die in u spreekt.
Dus:Oorspronkelijk gepost door Robert
Pim, uiteindelijk spreekt Jezus dit tot de Zijne. Kortom, deze vraag gaat dus eigenlijk over of je bekeerd bent of niet.
Dit spreekt zeker voor zich, maar hoe kan Petrus dan wel Zijn Meester verloochenen? Petrus kende bovenstaande woorden toch ook?Oorspronkelijk gepost door PimSpreekt toch voor zich? Of missen jullie nog wat??Oorspronkelijk gepost door Pim
Het antwoord op de vraag in deze topic staat gewoon LETTERLIJK in de Bijbel. Zullen we er dan nog maar even een paar uur over gaan discussieren?
Pim.
Mattheus 10:19 en 20
19 Doch wanneer zij u overleveren, zo zult gij niet bezorgd zijn, hoe of wat gij spreken zult; want het zal u in dezelve ure gegeven worden, wat gij spreken zult.
20 Want gij zijt [het] niet, die spreekt, maar [het] [is] de Geest uws Vaders, Die in u spreekt.
Pim.
[Aangepast op 29/8/03 door Pim]