de niet - christenen
Ik heb het allemaal gelezen.
Ik denk zelf dat ook de oprechte niet-christenen ook zalig zullen worden.
Daar Christus zei, jij hebt de gevangene bezocht toen Ik gevangen zat, jij hebt Mij onderdak gegeve, jij hebt Mij voedsel gegeven toen ik honger had. jij hebt Mij te drinken gegeven toen Ik dorst had.
Dat doen ook vele niet-christenen.
Op grond van deze tekst zeg ik ook niet-christenen die vanuit de Liefde van God leven, al weten zij dat niet. Kunnen in de Hemel komen.
En ik heb ook ergens gehoord dat Paulus zei van een ander oordeel daar sprak net iemand over.
God laat de mensen toch niet in de hel gaan als ze oprecht, liefdevol zijn.
Sorry maar daar geloof ik niet in.
Ik geloof overigens wel in een hel.
2 e probleem. Je zou nu kunnen zeggen. Waarom nu nog evangelisatie.
Nou dat is nog steeds nodig.
Want God wil dat de mensen de waarheid kennen en zijn Liefde aannemen.
Want als je Hem kent kan je beter vanuit Hem leven. En beter een relatie met Hem opbouwen.
Zo denk ik er over .
Ik denk zelf dat ook de oprechte niet-christenen ook zalig zullen worden.
Daar Christus zei, jij hebt de gevangene bezocht toen Ik gevangen zat, jij hebt Mij onderdak gegeve, jij hebt Mij voedsel gegeven toen ik honger had. jij hebt Mij te drinken gegeven toen Ik dorst had.
Op grond van deze tekst zeg ik ook niet-christenen die vanuit de Liefde van God leven, al weten zij dat niet. Kunnen in de Hemel komen.
En ik heb ook ergens gehoord dat Paulus zei van een ander oordeel daar sprak net iemand over.
God laat de mensen toch niet in de hel gaan als ze oprecht, liefdevol zijn.
Sorry maar daar geloof ik niet in.
Ik geloof overigens wel in een hel.
2 e probleem. Je zou nu kunnen zeggen. Waarom nu nog evangelisatie.
Nou dat is nog steeds nodig.
Want God wil dat de mensen de waarheid kennen en zijn Liefde aannemen.
Want als je Hem kent kan je beter vanuit Hem leven. En beter een relatie met Hem opbouwen.
Zo denk ik er over .
De kanttekenaren leggen dat erin. Het gaat de Heere Jezus om het dal van Hinnom. Er wordt door de kanttekenaren gewezen naar mt 5:22. Daar tekenen ze zelf aan: Grieks, tot, of in de gehenna des vuurs. Gehenna komt van de Hebreeuwse woorden Ge Hinnom; dat is, het dal Himmon, gelegen bij de stad Jeruzalem, Joz. 15:8, in welk dal eertijds de afgodische Joden hun kinderen tussen de gloeiende armen van het koperen beeld Moloch levend lieten verbranden; zie Jer. 7:31; 2 Kon. 23:10; hetwelk, daar het een gruwelijke pijn was, zo wordt dit woord dikwijls voor de helse pijn genomen. Door deze doodstraffen, waarvan de ene zwaarder is dan de andere, toont Christus dat al deze zonden de eeuwige verdoemenis verdienen, doch dat de ene zwaarder dan de andere in het toekomende oordeel zal gestraft worden.Oorspronkelijk gepost door Rhodé
De kanttekenaren zeggen hiervan: 42) worm niet sterft: Dat is, hun wroegende conscientie, die als een worm hen altijd zal knagen; {#Ro 2:5,9}. 43) vuur niet uitgeblust wordt: Dat is, de straf van Gods toorn, die hier een onuitblusselijk vuur genoemd wordt, omdat de pijn van het vuur onverdragelijk is, en deze straf nimmermeer ophoudt; {#Jer 7:20 Opb 20:10}.
De kanttekenaren schakelen dus van het dal van Hinnom over op de eeuwige straf. Waar halen ze dat vandaan?
Ja zeg! Wat moet ik nu zeggen? Je moet het niet omdraaien. Omdat Christus geleden heeft, moet er een hel zijn waar eeuwig gestraft wordt? Dat is niet bewezen.En als er geen hel is, waartoe dan het lijden en sterven van Christus?
Ik denk dat je hoopt dat er geen hel is.
Zal ik de enige wel niet zijn.

Daarom is God nog niet onbarmhartig of onrechtvaardig!
Om het nu eens om te draaien: God is wel rechtvaardig, maar Hij is ook barmhartig.
Dat schitteren komt wel goed. Zonder hel als strafplaats of (volgens jou) met, dat maakt geen verschil. 'Hel' is in de Bijbel de plaats waar de doden zijn: graf. De Heere Jezus heeft dood en graf overwonnen. Zoals jij het formuleert zou de hel een soort 'recht' op de onwedergeboren mens hebben. Christus heeft niet de hel betaald, maar Gods recht. Hij is in het graf geweest en is de Eerste die is opgestaan.Als we ons niet bekeren, ontvangen we de straf die "afgesproken"is.
Daartegenover schittert de genade die in Christus Jezus is. Als je de hel weghaalt, beneem je daarmee tegelijkertijd de Heerlijkheid van Christus, die dood en hel overwonnen heeft en geleden heeft in de plaats van degenen die Zijn verschijning hebben liefgehad. Ik hoop en bid dat God je zonnebril wegneemt.
Dit bijbelgedeelte heb ik een keer overtuigend horen uitleggen mbt het duizendjarig rijk. Gaat dan om mensen die Zijn joodse volk hielpen.Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Maar da's dus ook weer een ander hoofdstuk.
Als het gaat om dood is dood tegenover het bestaan van de hel kan ik alleen maar concluderen dat niemand in de bijbel zo het vuur van de hel aan de schenen van Zijn hoorders heeft gelegd als Jezus dat deed.
Waar de worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt.....Oorspronkelijk gepost door WSO
Er is wel een hel. Daar is de Bijbel wel duidelijk over. Althans er is een poel die brandt van vuur en sulfer. Alleen worden daar geen mensen voor eeuwig gekweld. Ze worden daarin verbrand en dat heet 'de tweede dood'. Dan is het voor de ongelovigen echt over en uit.
Als er geen eeuwig verderf is, dan is Jezus Christus geen redder. Dan geeft hij alleen een cadeautje van eeuwig leven weg, maar verlost Hij ons niet van de eeuwige straf en ondergang!Oorspronkelijk gepost door WSO
Er is wel een hel. Daar is de Bijbel wel duidelijk over. Althans er is een poel die brandt van vuur en sulfer. Alleen worden daar geen mensen voor eeuwig gekweld. Ze worden daarin verbrand en dat heet 'de tweede dood'. Dan is het voor de ongelovigen echt over en uit.
De bijbel is er duidelijk over dat er 2 bestemmingen zijn, eeuwige vreugde (namenlijk het zijn in de nabijheid van God's Zoon) of eeuwig wee (namenlijk eeuwig van God gescheiden te zijn, de straf voor onze zonden zelf te moeten dragen)!
[Aangepast op 31/3/04 door Dathenum]
Inderdaad, en Jan, die dingen die jij daar noemt, door Gods genade leven we niet zo slecht als we kunnen leven, en zijn er inderdaad niet-christenen die liefdedaden doen...Maar brengt hun dat in dankbaarheid tot hun Schepper die alle recht op hun heeft?!
WSO, kun jij een God die niet straft, en die niet Zijn afspraken nkomt een barmhartig en goed God noemen, ja, zelfs nog God noemen? Dus als al die misdadigers, als wij niet wisten dat God rechtvaardig was, en hun zou straffen, dan zou God toch maar een lachertje zijn?
En als die mensen die hier God vervloeken bij hun sterven gewoon stilzwijgend de hemel ingeluisd worden, dan is dat toch geen hemel meer,en dan is God toch geen God meer?
Bovendien, het is wat wij verdienen, waar wij voor gekozen hebben! Wij hebben God uit ons leven gebannen, en de duivel als onze leider gekozen... Dus als God menen straft door ze naar de hel te sturen voor eeuwig dan is dat wat wij verdienen, en wat recht en eerlijk is...
En het is alleen dank zij Gods oneindige barmhartigheid dta Hij zich nog een volk apart gezet heeft, dat onverdiend toch genade gekregen heeft! Kan de rest dan klagen? Nee, want zij krijgen wat ze verdienen, het is uit genade dat sommigen bij God mogen zijn, zij kunnen dus nergens in roemen, en degenen in de hel kunnen niet klagen, omdat ze krijgen wat recht en billijk is!
Maar wij vinden vaak dta we nog zoveel rechten hebben, en dat God zo oneerlijk is...kZou zeggen, bestudeer Jeremia maar eens, en dan ook echt bestuderen, niet zo maar oppervlakkig lezen...Het volk dta openlijk zondigde, God noemt hun zonden bij naam...En dan toch roept Hij hun op om terug te keren, opdat Hij hun vergeven zal, en Zij zullen Zijn volk zijn, en Hij zal hun God zijn...Is dat oneerlijk dan om het volk, om alle mensen naar de hel te sturen? Nee, het is terecht! Meer dan terecht! We hebben tegen een oneindig God gezondigd, en dus is ook onze straf oneindig.
WSO, kun jij een God die niet straft, en die niet Zijn afspraken nkomt een barmhartig en goed God noemen, ja, zelfs nog God noemen? Dus als al die misdadigers, als wij niet wisten dat God rechtvaardig was, en hun zou straffen, dan zou God toch maar een lachertje zijn?
En als die mensen die hier God vervloeken bij hun sterven gewoon stilzwijgend de hemel ingeluisd worden, dan is dat toch geen hemel meer,en dan is God toch geen God meer?
Bovendien, het is wat wij verdienen, waar wij voor gekozen hebben! Wij hebben God uit ons leven gebannen, en de duivel als onze leider gekozen... Dus als God menen straft door ze naar de hel te sturen voor eeuwig dan is dat wat wij verdienen, en wat recht en eerlijk is...
En het is alleen dank zij Gods oneindige barmhartigheid dta Hij zich nog een volk apart gezet heeft, dat onverdiend toch genade gekregen heeft! Kan de rest dan klagen? Nee, want zij krijgen wat ze verdienen, het is uit genade dat sommigen bij God mogen zijn, zij kunnen dus nergens in roemen, en degenen in de hel kunnen niet klagen, omdat ze krijgen wat recht en billijk is!
Maar wij vinden vaak dta we nog zoveel rechten hebben, en dat God zo oneerlijk is...kZou zeggen, bestudeer Jeremia maar eens, en dan ook echt bestuderen, niet zo maar oppervlakkig lezen...Het volk dta openlijk zondigde, God noemt hun zonden bij naam...En dan toch roept Hij hun op om terug te keren, opdat Hij hun vergeven zal, en Zij zullen Zijn volk zijn, en Hij zal hun God zijn...Is dat oneerlijk dan om het volk, om alle mensen naar de hel te sturen? Nee, het is terecht! Meer dan terecht! We hebben tegen een oneindig God gezondigd, en dus is ook onze straf oneindig.
Natuurlijk is Hij wel Redder! Niet van de eeuwige kwelling. Zegt Hij dat dan? Nee, Hij redt van de dood en de hel. Daar gaat niets af. De eeuwige straf bestaat uit de tweede dood. Wie daarnaar gaat zal wenen en knersen met de tanden. Maar niet eeuwig. Dat staat er niet bij.
Die 2 bestemmingen daar is de Bijbel duidelijk over. Leven of dood. Alleen de uitwerking van wat de dood zal zijn, daar is iets teveel over verzonnen.
Die 2 bestemmingen daar is de Bijbel duidelijk over. Leven of dood. Alleen de uitwerking van wat de dood zal zijn, daar is iets teveel over verzonnen.
Ik geloof wel in een hel, waar je eeuwig, altijd spijt en wroeging hebt, en waar je brandt.
Maar ik geloof niet dat daar alle niet-christenen en slechte christenen heen gaan.
Natuurlijk is alleen God goed. Maar naar menselijke maatstaven. Goede mensen die liefde werk doen andere helpen, oprechte mensen, God laat hen niet branden.
Ik kan daar niet in geloven.
En ook voor de zondaars die spijt van hun daden hebben kunnen volgens mij ook naar de hemel.
Maar Jezus is de Rechter. Hij beslist.
Want Hij heeft alle macht gekregen van de Vader.
Maar ik geloof niet dat daar alle niet-christenen en slechte christenen heen gaan.
Natuurlijk is alleen God goed. Maar naar menselijke maatstaven. Goede mensen die liefde werk doen andere helpen, oprechte mensen, God laat hen niet branden.
Ik kan daar niet in geloven.
En ook voor de zondaars die spijt van hun daden hebben kunnen volgens mij ook naar de hemel.
Maar Jezus is de Rechter. Hij beslist.
Want Hij heeft alle macht gekregen van de Vader.
Er is geen andere weg tot de Vader dan door de Heere Jezus Christus. “Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.â€Maar hoe zit het met die 4 miljard andere mensen, kunnen zij in de Hemel komen?
Gaan die ook naar de hemel.
Hoe denken jullie er over?