Gezelschappen

Barak

Bericht door Barak »

Onze gemeente is opgedeeld in kringen. Daar hebben wij meestal een (korte) overdenking uit het Woord. Aanbidden wij de Here God en spreken wij met elkaar over de grote daden Gods, dus vertellen we aan elkaar wat God heeft gedaan in je persoonlijk leven de afgelopen tijd. Daarbij vieren wij ook het avondmaal met elkaar.

Wij komen als kring eens in de twee weken bij elkaar in de huiskamer van de huiskringleider. Het zijn echt altijd weer zegenrijke avonden waar de Here zich door zijn Geest aan ons betoont.
memento

Bericht door memento »

Ik wilde dat er bij ons in de buurt nog eens van die gezelschappen gehouden werden, dan zou ik er denk ik wel eens naar toe gaan, tenminste, als ik met iemand mee mocht, want alleen zou ik er niet zomaar binnen durven stappen!
Ik ben met die mensen in contact gekomen door heel veel rond te vragen, mn bij wat oudere mensen, en kreeg uiteindelijk via via een telefoonnr van iemand die wel wat wist, etc. Wat betreft niet zomaar binnen durven stappen: gewoon doen. Meestal zijn het oudere mensen die op zo'n gezelschap komen, en die vinden het heerlijk om over God te praten, het enige wat ze vragen is een luisterend oor. Mijn ervaring is dat je veel sneller word opgenomen in de groep dan bv. op een gemiddelde kerkclub. Maar wel de tip: eerst luisteren, dan praten.

Maar ik kan een ieder aanraden: als je eens iemand spreekt die het over zo'n gezelschap heeft: vraag gewoon even of je een keer mag komen luisteren. Het kan een hele verrijkking zijn!

Maar misschien heb ik t ook wel getroffen dat het hele normale mensen zijn, niet echt het idee wat ik bij gezelschapsmensen had. Geen rare visionair aandoende belevingen ofzo, en voorderest ook heel nuchter. Zo hoorde ik pas het verhaal van een meisje dat bij zo'n oud 'doorgeleid' kind van God liep te klagen van: 'ach mevrouw, op straat en op school lachen ze me uit, omdat ik een lange zwarte rok draag' waarop het vrouwtje antwoorde: 'ja kind, mot je ook maar wat anders aantrekke'...
Plaats reactie