De exclusiviteit van de 'oude waarheid'

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Je kunt hier niet twee visies accepteren als kerk, want de ene visie sluit de andere uit als zijnde vals.
Beste RJ,

Met zo'n uitspraak ga je voorbij aan het feit dat de kerk het lichaam van Christus is. En dat lichaam heeft handen, voeten, een rug, buik enz. Alles met eigen eigenschappen. Als we stellen dat een kerk één visie heeft, heb je de voorkeur voor merdere kerkgenootschappen boven één kerk en dan bepaalt God niet meer wat de kerk is, maar de mens.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Niet degene die de gereformeerde belijdenis onderschrijft is een kind van God, maar zij die Christus kennen zijn kinderen van God en die heb ik lief...en daar toon ik interesse in hun standpunten, maar dan hoef ik nog niet de gereformeerde waarheid te relativeren/loochenen.
Wat is je bezwaar dan nog om mee te gaan met de PKN? Je gelooft toch zeker ook wel dat ook onder de voorstanders (of voorstemmers) kinderen van God zitten?
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Wat is nu dé waarheid? De gereformeerde waarheid, of toch wat anders?

Dé waarheid is in elk geval dat er buiten Christus geen zaligheid is. Er zijn geen twee of drie wegen. Déze waarheid verdraagt geen syncretisme. Ook de jood en de mohammedaan, ja iedereen heeft het reinigend bloed van Christus nodig.

Het is toch ook niet voor niets dat Johannes schrijft dat een ieder dit ontkent dat Jezus is de Christus (God en mens) die is de antichrist.

Dan kan er over bijzaken zeker anders gedacht worden. Dat zou voor mij betekenen dat iemand die de kinderdoop verwerpt wel mijn broeder of zuster is, maar ik hoop dat hij mij vrijlaat om de kinderen van de gemeente wel te dopen.

Tot slot over de opmerking van Lecram betreft de PKN open ik een andere topic.

Gr.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie