Ik geloof dat ik nu de definitie van de Catechismus gebruik en jij een andere?

Nee tukkertje,Origineel geplaatst door tukkertje
Ja natuurlijk kan dat. Denk jij dat alle mensen die 's zondags in de kerk zitten naar de hemel gaan???? Denk het van niet.
Het zijn allemaal christenen.
Je hebt daarin gelijk hoor tukkertje. In de volksmond is dat ook zo. En het is een hele mooie naam toch?Origineel geplaatst door tukkertje
Hoe noem jij mensen die naar een christelijke kerk gaan dan. In de algemene zin van het woord.
Mijns inziens heb je bv Roomsen, Islamieten, Joden, Christenen, Hindoestanen etc.
Oke, dan geen schijnheiligen, maar wel huigelaars. De Nederlandse Geloofsbelijdenis die jij onderschrijft noemt het namenlijk zo:En wat betreft schijnheiligen, dat vind ik niet het jusite woord. Beetje raar uitgedrukt.
Ik geloof dat er niets verloren gaat.Ben je uitverkoren als je geloof dat Jezus Christus de Weg, de Waarheid en het Leven is, en stel nu dat je niet uitverkoren bent (wat dus betekent dat God mensen schept om ze vervolgens geen kans te geven: ze zijn, helaas, helaas, niet uitverkoren) en toch gelooft in Christus als de Weg, de Waarheid en het Leven, ben je dan alsnog behouden?