Geen geloof zonder bewijs.

ptl

Bericht door ptl »

Origineel gepost door Madtice
Voor mij is het geloof dat ik zondig ben, Jezus mijn straf op zich genomen heeft, en ik, als ik dat geloof, gered ben en weer een relatie met God kan hebben... dat is meestal wat ik ook vertel als ik met ongelovigen praat/discusseer.
Dat is ook de kern van de hele boodschap, zoals die in de bijbel staat :)

Enne, de grote natuurkundige Newton had een heel mooi antwoord tegenover mede-natuurkundigen, die niet in God geloofden. Hij liet ze de globe zien, die op zijn bureau stond, en zij daarbij: 'deze globe is door niemand gemaakt'....

Maar een discussie met ongelovigen heeft pas zin als je zelf iets van de liefde van Christus uitstraalt...
enforce

Bericht door enforce »

Iedereen geloofd ergens in. Geloof jij in die computer voor je?
Ja, want je kunt hem zien en aanraken en ervaren dat die computer bestaat.
Het geloof in God is een vaste zekerheid van de dingen die men niet ziet.
Kan jij de wind zien? Nee, maar je ziet wel wat het doet, en je kan het voelen, net als koude en warmte.
Waar eindigt het helal? Nergens.
Wel dan, wil je na je lichamelijke dood eeuwig leven of eeuwig sterven?
Wil je eeuwig leven dan zul je voor God moeten kiezen.
Er zijn zoveel 'goden' om voor te kiezen, wie is Hij dan?
Lees de Bijbel, dat is Zijn Woord. Hij is het die ons het leven gaf.
Als Hij nu echt bestaat, waarom zie ik Hem dan niet?
De mens is in de zonde gevallen. Weet je wel, dat besef van goed en kwaad. Daarom stuurde God Zijn Zoon naar de aarde om die zonde voor jouw en mij af te lossen. Zoveel hield Hij van ons.
In Colossenzen 1:15 lees je dat dat in Christus de onzichtbare God, zichtbaar is geworden. Lees ook Hebreen 1:3
Kijk eens naar jezelf Hij schiep je naar Zijn evenbeeld.
Geloof je nu dan wel in God?
Wil je eeuwig leven?
Zo ja, lees de Bijbel. Bid elke dag.
Keer je af van de zonden, leg je oude leven af, en ruil het voor het nieuwe leven dat je gekregen hebt.
Laat je dopen.
Lees: Romeinen 6:1 t/m 4. 1 Johannes 5:6 t/m 14.
Johannes 1:13. Galaten 2:19,20
Maar het belangrijkste is:
Romeinen 8:9 Want als u zegt dat Jezus Christus uw Heer is en als u met uw hele hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u gered worden.

God bless.
Red:bigok:
Plaats reactie