ervaring Jacob????:,Oorspronkelijk gepost door jacobkweet wel zeker :,:,:,:,:,Oorspronkelijk gepost door Matthijs
vrouwen mogen wel stemmen maar niet in de politiek.
Tja, als het niet tegen de Bijbel is, dan mogen er van mij vrouwen bij de SGP.
Maar ja, als het maar niet van die geemanicipeerde vrouwen zijn (kort haar, broek enzv.). En die mogen ze natuurlijk straks ook niet weigeren.
Want we moeten wel wezen, de man staat wel boven de vrouw. In de praktijk is het vaak wel anders, geloof ik.
Vrouwen, volwaardig SGP lid?
Maar hoe zit het dan met het vrouwencafe, daar mogen geen mannen naar binnen, is toch ook discriminerend?
is toch hetzelfde als de vrouw bij de SGP.
Het standpunt van de SGP is toch bij iedereen bekend en men weet toch dat je bij de SGP geen stemrecht krijgt.
Nou wat zeurt men dan ga gewoon naar een andere partij waar dat wel mag.
Bij een zwemvereniging laten we toch ook geen biljarters toe, ja of ze moeten komen om te zwemmen maar niet om te biljarten.:t
is toch hetzelfde als de vrouw bij de SGP.
Het standpunt van de SGP is toch bij iedereen bekend en men weet toch dat je bij de SGP geen stemrecht krijgt.
Bij een zwemvereniging laten we toch ook geen biljarters toe, ja of ze moeten komen om te zwemmen maar niet om te biljarten.:t
Jelle
en dat geld dus ook voor een ieder die zich verwonderd over het celibaat ! Je kiest ergens voor en daarmee klaar
Tis wel zo natuurlijk dat je dit niet tegen de dolle mina´s moet gaan zeggen :,
En voor de rest......tis mij best ....ik weet zo wie zo niet waar ik meer op moet stemmen ! CDA is bij mij behoorlijk afgevallen
(en de kvp bestaat niet meer ...oeps zeg ik nou toch weer allemaal !)
Mee eens !!!Het standpunt van de SGP is toch bij iedereen bekend en men weet toch dat je bij de SGP geen stemrecht krijgt.
en dat geld dus ook voor een ieder die zich verwonderd over het celibaat ! Je kiest ergens voor en daarmee klaar
Tis wel zo natuurlijk dat je dit niet tegen de dolle mina´s moet gaan zeggen :,
En voor de rest......tis mij best ....ik weet zo wie zo niet waar ik meer op moet stemmen ! CDA is bij mij behoorlijk afgevallen
(en de kvp bestaat niet meer ...oeps zeg ik nou toch weer allemaal !)
't Probleem van Clara Wichmann zit natuurlijk een spa dieper. De SGP is een partij die politiek wil bedrijven. Vrouwen mogen er geen lid van worden. Daarmee zegt de SGP (en ze zegt het ook expliciet) dat vrouwen geen politiek kunnen of mogen bedrijven. Daar gaat het om, want hoe je het ook wendt of keert, dat is discriminatie.
De vergelijking met vrouwencafe's gaat dus mank. Een vrouwencafe is niet alleen voor vrouwen omdat ze daar vinden dat mannen niet mogen kletsen of een biertje drinken. Ze willen alleen het sfeertje scheppen dat schijnt te ontstaan als er alleen vrouwen in de zaal zijn. (Uit de aard der zaak heb ik dat nooit kunnen controleren
)
Met een biljartclub ligt de zaak al helemaal anders. Iemand die niet wil biljarten, heeft daar uit de aard der zaak niets te zoeken. Hij kan dus geen lid worden, omdat hij zichzelf uitsluit.
In beide gevallen wordt er geen impliciet of expliciet oordeel uitgesproken over degenen die niet worden toegelaten. Het niet-toelaten gebeurt slechts om het de doelstellingen van de club te kunnen halen. En dat geldt nu net niet voor de SGP: het is al lang en breed bewezen dat vrouwen goede politici kunnen zijn. De SGP vindt alleen dat ze dat niet mogen.
[Aangepast op 8/6/05 door David J]
De vergelijking met vrouwencafe's gaat dus mank. Een vrouwencafe is niet alleen voor vrouwen omdat ze daar vinden dat mannen niet mogen kletsen of een biertje drinken. Ze willen alleen het sfeertje scheppen dat schijnt te ontstaan als er alleen vrouwen in de zaal zijn. (Uit de aard der zaak heb ik dat nooit kunnen controleren

Met een biljartclub ligt de zaak al helemaal anders. Iemand die niet wil biljarten, heeft daar uit de aard der zaak niets te zoeken. Hij kan dus geen lid worden, omdat hij zichzelf uitsluit.
In beide gevallen wordt er geen impliciet of expliciet oordeel uitgesproken over degenen die niet worden toegelaten. Het niet-toelaten gebeurt slechts om het de doelstellingen van de club te kunnen halen. En dat geldt nu net niet voor de SGP: het is al lang en breed bewezen dat vrouwen goede politici kunnen zijn. De SGP vindt alleen dat ze dat niet mogen.
Dat is inderdaad de kern. Voor mij geldt dat ik de hele partijdiscussie toentertijd niet bepaald heb gevolgd, dus ken de argumenten ook niet echt moet ik zeggen. Eerlijk gezegd vind ik het allemaal een beetje schijnheilig van de SGP, want vrouwen mogen blijkbaar wel volop participeren in het onderwijs (waar stond ook al weer dat vrouwen niet mochten 'leren'?), en verder volop in de partij bezig zijn, maar niet achter het spreekgestoelte van de TK staan.... Er zit iets kroms in vind ik....Daarmee zegt de SGP (en ze zegt het ook expliciet) dat vrouwen geen politiek kunnen of mogen bedrijven. Daar gaat het om.
Gr.,
Misschien zijn ze bang dat als de SGP vrouwen in de kamer toe gaat laten dat hun gezin eronder gaat lijden en ja vrouwen horen toch thuis bij de kinderen vinden ze. Het houdt elkaar tenminste een beetje in evenwicht, want vrouwen hebben hele goede ideeën!! Er zijn zat mensen van de SGP die het standpunt niet delen met de SGP.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Nee, 't is precies andersom:Oorspronkelijk gepost door refo
En na de SGP volgt de GerGem.
Ger Gem: wel lid worden maar niet stemmen
SGP: wel stemmen maar geen lid worden
Bij de SGP hanteren ze de gulden regel: geen lid? geen lid!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Soms, ja, soms... Niet altijd, helaas...Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Misschien zijn ze bang dat als de SGP vrouwen in de kamer toe gaat laten dat hun gezin eronder gaat lijden en ja vrouwen horen toch thuis bij de kinderen vinden ze. Het houdt elkaar tenminste een beetje in evenwicht, want vrouwen hebben hele goede ideeën!! Er zijn zat mensen van de SGP die het standpunt niet delen met de SGP.
Néé......de ideeën van....mannen.....daar moet je van houden!Oorspronkelijk gepost door David JSoms, ja, soms... Niet altijd, helaas...Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Ze zullen er zeker ook stemmen mee gaan verliezen... Waarschijnlijk in ieder geval de leden van de groep "in het spoor"Oorspronkelijk gepost door memento
Ik hoop dat de rechter idd besluit dat ze vrouwen MOETEN toelaten. Ik denk dat het de SGP een hoop extra stemmen gaat opleveren (alle jongeren die nu, omdat ze tegen het vrouwenstandpunt zijn, CU oid stemmen).
Groet,
RvP
- Miscanthus
Zeg, mag je nu op die Haamstede conferentie komen of niet?Oorspronkelijk gepost door LizzyNéé......de ideeën van....mannen.....daar moet je van houden!Oorspronkelijk gepost door David JSoms, ja, soms... Niet altijd, helaas...Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Anders kun j eook ene kort geding aanspannen. Vet kans dat je in 't gelijk gesteld wordt! :,
Toen ontwaakte Matthijs, hij deed zijn ogen open en zag dat hij zich in den middeleeuwen bevond.... Hij zei:
Hoe bedoel je discriminatie... :t
Ik eis rectivicatie :stu
Is dit nou werkelijk waar jouw mening?! (k moet er bijna om lachen....) Als ik lidmaatschap zou aanvragen bij de SGP (en ik zou helemaal achter de standpunten staan) en ik zou een plaatsje naast Ome Bas ambieeren.... Zou ik dan werkelijk waar geweigerd worden?!Oorspronkelijk gepost door Matthijs
vrouwen mogen wel stemmen maar niet in de politiek.
Tja, als het niet tegen de Bijbel is, dan mogen er van mij vrouwen bij de SGP.
Maar ja, als het maar niet van die geemanicipeerde vrouwen zijn (kort haar, broek enzv.). En die mogen ze natuurlijk straks ook niet weigeren.
Want we moeten wel wezen, de man staat wel boven de vrouw.
Hoe bedoel je discriminatie... :t
Ik eis rectivicatie :stu
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Ja de SGP wil politiek bedrijven maar dan wel mannenpolitiek, hier kunnen dan vrouwen niet aan het woord komen. Ik zie niet in wat daar discriminerend aan is. Ik blijf het alleen als uitlokken zien van de Wichmann club, net wat er gezegd werd, als ze eenmaal de boel er door hebben zullen ze zelf geen lid worden.Oorspronkelijk gepost door David J
't Probleem van Clara Wichmann zit natuurlijk een spa dieper. De SGP is een partij die politiek wil bedrijven. Vrouwen mogen er geen lid van worden. Daarmee zegt de SGP (en ze zegt het ook expliciet) dat vrouwen geen politiek kunnen of mogen bedrijven. Daar gaat het om, want hoe je het ook wendt of keert, dat is discriminatie.
De vergelijking met vrouwencafe's gaat dus mank. Een vrouwencafe is niet alleen voor vrouwen omdat ze daar vinden dat mannen niet mogen kletsen of een biertje drinken. Ze willen alleen het sfeertje scheppen dat schijnt te ontstaan als er alleen vrouwen in de zaal zijn. (Uit de aard der zaak heb ik dat nooit kunnen controleren)
Voor mij is het weer opnieuw een aanval van de wereld om het geloof (de christenen) steeds verder naar de rand van de maatschappij te drukken.
En als we niet oppassen dan zal op den lange duur de duivel het alles voor het zeggen krijgen in dit land.
- Miscanthus