Geert Wilders & zijn partij

gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Het is dat BJS in de Terdege stond, anders had ik nooit vermoed dat hij kerkelijk was.
Als ik Wilders in elke zin God hoor noemen snap ik niet wat ze samen moeten.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

BJ Spruytis is denk ik nog lid van de SGP. Voorheen redacteur bij het RD. Kerkelijk Ger.Gem. in Ned.
Kan me niet voorstellen dat hij samen met Wilders een partij gaat oprichten.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Ik dacht het al.......ik dacht het al........

Die Spruyt is de laatste weken zo met z'n kop op tv, die voert wat in z'n schild............

Deze week heb ik hem al gezien in "Het elfde uur" (Andries Knevel) en in "Netwerk".

Heel goed Bart-Jan! Laat maar zien dat christenen niet dom en ouderwets zijn!

Een 'breekje' van Breekijzertje
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
BJ Spruytis is denk ik nog lid van de SGP. Voorheen redacteur bij het RD. Kerkelijk Ger.Gem. in Ned.
Kan me niet voorstellen dat hij samen met Wilders een partij gaat oprichten.
Oh jawel hoor. Als je bent beneveld door een bepaalde obsessie, dan ga je met iedereen in zee. Peter R de Vries zal wel als stemmenkanon gaan optreden. Lekker een paar jaar hameren op hetzelfde aanbeeld, beetje kriebelen in de onderbuik en hup, twintig zetels. Nou, ik wens ze veel succes. Zou Bart-Jan nog moeite hebben met het taalgebruik van Wilders? Pragmatici onder elkaar...ik denk dus van niet...
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Het wachten is op een journalist die aan Wilders vraagt: 'waarom richt u deze partij op samen met iemand als BJ Spruyt, die een Christelijk geloof aanhangt met alle fundamentalistische ideeen van dien.....'

Ik snap werkelijk waar niet hoe het te rijmen is dat op de preekstoel wordt gezegd dat Nederland zo ver is weggegleden omdat alles maar gezegd kan worden en het vrije woord zo belangrijk is. En dan zie je dat een Christen een partij gaat op richten en dit als standpunt heeft:"je moet lelijke dingen over iemands godsdienst mogen zeggen".
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Pim...........En dan zie je dat een Christen een partij gaat op richten en dit als standpunt heeft:"je moet lelijke dingen over iemands godsdienst mogen zeggen".
Dat heeft BJS idd letterlijk beaamd in "Netwerk" toen de presentator (Thijs van den Brink) hem dat vroeg. "Ja, dat mag".

Dat verbaasde mij ook hogelijk.........
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Het wachten is op een journalist die aan Wilders vraagt: 'waarom richt u deze partij op samen met iemand als BJ Spruyt, die een Christelijk geloof aanhangt met alle fundamentalistische ideeen van dien.....'

Ik snap werkelijk waar niet hoe het te rijmen is dat op de preekstoel wordt gezegd dat Nederland zo ver is weggegleden omdat alles maar gezegd kan worden en het vrije woord zo belangrijk is. En dan zie je dat een Christen een partij gaat op richten en dit als standpunt heeft:"je moet lelijke dingen over iemands godsdienst mogen zeggen".
nou als je dat niet toestaat (dat laatste) dan mogen veel predikanten ws. ook niet meer zeggen wat ze nu op de kansel zeggen over andere godsdiensten of bevolkingsgroepen (homo's bijv.) Want dat wordt door onze landgenoten vaak "lelijk' gevonden.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Feitelijk breekt BJ Spruyt een lans voor mensen als wijlen Theo van Gogh.

Het christelijk geloof is niet tolerant. Wel naar andere mensen, maar niet naar andere opvattingen. Het liberalisme is wel tolerant. Daar is tolerantie een van de sleutelwoorden.
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

De combinatie van het liberaal/conservatieve uitgangspunt van Wilders en het Christelijke van BJS zou ik zelf ook niet snel maken. Ik weet ook niet of die twee te combineren zíjn. Maar BJS ziet wel goed dat de bestuurlijke toekomst op de langere termijn niet die is van de kleine partijen die getuigen en becommentarieren maar van grotere verbanden. En één van de grotere verbanden die voor de hand ligt is een combinatie van conservatief en christelijk. Een andere is sociaal en christelijk bijvoorbeeld, die komt ook nog wel (Rens, kerel, waar blijf jij nou toch?). Op zich heb ik dus zeker wel respect voor BJS die op de lange-termijn ontwikkelingen anticipeert en probeert daarin zijn christelijke partijtje mee te blazen. Laat BJS maar zijn gang gaan als -tie tenminste aan zijn christelijke wortels vasthoud en die ook blijft betrekken bij wat hij doet. Dan zijn we (als christelijke vertegenwoordiging in de politiek) niet compleet weggevaagd als het tijdperk van klein-rechts ophoud. Ik heb weleens het idee dat dat laatste sneller kan gaan dan je denkt. Als Europa zich blijft ontwikkelen zoals het nu doet is het met een jaar of 10 -20 gebeurt.
refo

Bericht door refo »

Dit staat op de genoemde site.

Het onafhankelijke Tweede-Kamerlid Wilders gaat een nieuwe rechtse politieke partij oprichten. Bij de komende verkiezingen wil hij samen met directeur B. Spruyt van de conservatieve Edmund Burke Stichting meedoen met een partij die onder meer een harde aanpak van moslimextremisme zal bepleiten.

Klik je verder dan staat er dit:

Wilders gaat nu zeker een nieuwe partij oprichten. Geert Wilders weet het zeker en zijn besluit staat vast. Hij gaat samen met Bart Jan Spruyt van de conservatieve Edmund Burke Stichting een nieuwe partij oprichten.

Zoek de verschillen. (Ik heb al een handje geholpen)

Spruyt weet van niks, denk ik.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Dit staat op de genoemde site.

Het onafhankelijke Tweede-Kamerlid Wilders gaat een nieuwe rechtse politieke partij oprichten. Bij de komende verkiezingen wil hij samen met directeur B. Spruyt van de conservatieve Edmund Burke Stichting meedoen met een partij die onder meer een harde aanpak van moslimextremisme zal bepleiten.

Klik je verder dan staat er dit:

Wilders gaat nu zeker een nieuwe partij oprichten. Geert Wilders weet het zeker en zijn besluit staat vast. Hij gaat samen met Bart Jan Spruyt van de conservatieve Edmund Burke Stichting een nieuwe partij oprichten.

Zoek de verschillen. (Ik heb al een handje geholpen)

Spruyt weet van niks, denk ik.
Refo, deze passage ook gelezen?
„We maken er iets moois van", zei Wilders voor het oog van de camera terwijl hij Spruyt de hand schudde.
Hartelijke groet,

Pim.

refo

Bericht door refo »

Bij mij staat dat niet....

novatv.nl ??
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ben bang dat refo-NL nu staat te juichen bij Wilders en over een paar jaar heeft Wilders de onaantastbaarheid van kerkgenootschappen ingetrokken, evenals de subsidie van het speciaal (Reformatorisch) onderwijs.

De vijandschap tegen het Christendom is openbaar gekomen en we moeten niet net doen alsof het gedachtengoed van Wilders een verademing is, maar opmerkzaam en scherp blijven.
Hartelijke groet,

Pim.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Bij mij staat dat niet....

novatv.nl ??
Refdag.nl
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Ben bang dat refo-NL nu staat te juichen bij Wilders en over een paar jaar heeft Wilders de onaantastbaarheid van kerkgenootschappen ingetrokken, evenals de subsidie van het speciaal (Reformatorisch) onderwijs.

De vijandschap tegen het Christendom is openbaar gekomen en we moeten niet net doen alsof het gedachtengoed van Wilders een verademing is, maar opmerkzaam en scherp blijven.
hoe zie je een en ander in relatie tot het middellange-termijn perspectief dat ik hieronder schets?
Plaats reactie