Het zou kunnen dat Van der Vlies zijn werk goed doet. Ik kan dat niet zo beoordelen, omdat de beste man niet vaak te zien of te horen is.Oorspronkelijk gepost door parsifal
Zou het misschien kunnen dat vdVlies zijn werk gewoon heel goed doet en met kennis van zaken discussiert. Waarom moet er dan iemand anders komen.
Een gekozen burgemeester is m.i. niet echt geweldig. Soms kun je dat soort dingen beter indirect regelen omdat dan niet op populariteit wordt gekozen, er zijn dan mensen die kiezen die echt weten wat verlangt moet worden van zo,n man. Het zijn wel de gekozen mensen die de uiteindelijke keus maken. (of er mee moeten instemmen).
Verder ben ik absoluut niet bang voor populisme in zake de burgemeestersverkiezingen. Ik vind dat de huidige regeling uitstraalt dat de burger niet capabel genoeg is om haar eigen leider te kiezen.
Burgemeester Leers van Maastricht deed mijns inziens een uitstekend voorstel. Hij wilde een programma samenstellen en hij wilde de strijd aangaan met dit programma. Ik denk tevens dat Nederlanders te nuchter zijn om te kiezen voor populaire en/of bekende Nederlanders en dat zij kiezen voor de inhoud van het progamma van een kandidaat.
Daarnaast denk ik dat er vanuit Europa toch wel druk zal komen te staan op Nederland, omdat het als één van de weinige belangrijke landen nog steeds geen gekozen burgmeester kent.
Maar blijkbaar ziet de SGP dit heel anders, en houdt zij liever het regenteske systeem in stand. Elke benoeming is wel een politieke benoeming. Toevallig is Opstelten een goede burgemeester in mijn ogen, maar het is natuurlijk raar dat een VVD-er burgemeester van Rotterdam is. De VVD is slechts een kleine partij in Rotterdam.
Maar de SGP heeft het recht om tegen te stemmen, maar ik had liever gezien dat ook de SGP voor het voorstel van Thom de Graaf had gestemd.
Bovendien heb jij wel een hele hoge pet op van mensen die momenteel het volk vertegenwoordigen.