kijk en daar zit ik nu dus juist de laatste tijd ook zo aan te denken.Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Verder bestaat de SGP uit meer dan alleen ultra-orthodoxe gereformeerde fundamentalisten. En misschien heeft de SGP wel haar langste tijd gehad.
We lezen in de Bijbel ook van godzalige mensen die dienden onder heidense vorsten, Jozef, Daniel, Obadja.
Misschien moet je juist daarom lid worden en actief worden in een andere partij en zo die partij zien te beinvloeden. Daar lijkt mij meer winst mee te halen dan die 2 zeteltjes in het parlement.
Zou onze christelijke invloed binnen een rechtse sociale ( vooruit : conservatieve!) partij groter zijn? ( heb er sterke twijfels over)
Bart Jan Spruyt heeft deze beslissing persoonlijk min of meer al genomen. Door te stellen dat "het 5 voor 12 is". En de expliciet chrsitelijke bastions ( lees partij) in de politiek weinig effectief meer zijn.
Het voorbeeld van Daniel, Jozef en denk ook aan Mozes zet me wel aan het denken.
Alhoewel we deze stap misschien pas moeten maken als de SGP niet meer " kan bestaan" binnen het stelsel.
Naar de stembus zou ik iig zeker gaan! Want geen stem is wel een stem voor de "tegenpartij".
De vraag voor mij persoonlijk is:
wanneer trek je de conclusies? Op dit moment zal ik de keuze absoluut niet maken om ipv SGP voor bijv. een Groep Wilders te stemmen.
Het SGP geluid ( politiek naar Woord en getuigenis) mag gelukkig nog klinken in de kamer, en zeker als er politieke "zwaargewichten" als Van der Vlies er de leiding heeft gaat er daadkracht uit van het optreden en de standvastigheid van de SGP., ook al ben je het niet in alles met de partij helemaal eens.
[Aangepast op 8/9/04 door Billy]