stemmen op zondag?

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Stemmen op zondag... waar is dat eigenlijk goed voor. Ik kan weinig voordelen verzinnen. Ja, dat diverse jongeren uit de kroeg, rechtstreeks de stemzaal in kunnen.

Ik vind het niet echt gepast.

Ik hoop, dat het in Nederland nog effe duurt, voordat dit ter sprake komt.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Lecram

Bericht door Lecram »

Als de meerderheid het wil, houd je het niet tegen. Toch wel opvallend dat een zo ver van de christelijke beginselen afgeweken land niet op zondag stemt. Op andere gebieden, zoals euthanasie lopen we voorop.

Laten we bidden dat het niet gebeurt, maar als het toch gebeurt, dan moeten we maar stemlokalen in de kerken inrichten. Alleen voor de kerkgangers.
En als je dan ook nog eens instelt dat alle stemmers verplicht de kerkdienst moeten bijwonen kan daar nog wat moois uit ontstaan.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Laten we bidden dat het niet gebeurt, maar als het toch gebeurt, dan moeten we maar stemlokalen in de kerken inrichten. Alleen voor de kerkgangers.
En als je dan ook nog eens instelt dat alle stemmers verplicht de kerkdienst moeten bijwonen kan daar nog wat moois uit ontstaan.
hahaha, ieder nadeel hep se voordeel . . .
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Om een verkiezingsdag te organiseren zijn er op gemeentelijk niveau heel wat mensen in touw, inclusief mensen die de stembureauleden van koffie en thee voorzien.
Zit trouwen ook nog een kostenaspect aan, de stembureauleden zouden dan meer betaald (willen) krijgen.

Dat uit de kerk stemmen is in het buitenland inderdaad zo. Komt vooral voor in Duitsland, Belgie en Frankrijk.
Maar ja in Duitsland kent men na een kerkdienst ook het Fruhschoppen. voornamelijk in het katholieke gedeelte. In Limburg trouwens gebeurt dit in mindere mate.
Komt er op neer dat je je na dienst aan grote potten bier zet. (met de nodige vettigheden erbij, vandaar die dikke buiken okay raak Off-topic)
Vroeger (mss nu nog) werd dan ook de informele plaatselijke politiek bedreven door de meest invloedrijke personen van het "dorrup".
Tsja, het is gewoon een beetje "land wijs, land eer"
Willen we dat hier? Mmmm van mij hoeft 't niet.
Moeten "zij" er dan maar mee stoppen?
Nee past in de traditie van die landen.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Hier word op Dinsdag gestemd en ik hoop dat dat zo blijft!!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
Hier word op Dinsdag gestemd en ik hoop dat dat zo blijft!!!!
He in Wisconsin stemmen voor Europa?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ha ha grappenmaker!!
Maar iik hoop gewoon dat welke verkiezingen ook of hier of daar van de zondag afblijven. en ik mag nog steeds voor Europa stemmen en ook voor de tweede kamer!!!!!!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Sabra

Bericht door Sabra »

[
Het kon wel eens zo gaan lopen dat de volgende verkiezingen voor het EP ook in Nederland op zondag gaan plaatsvinden. Dat zou het einde betekenen van deelname van CU-SGP in Brussel. Of ben ik te pessimistisch?
Ik kan geen redenen bedenken die de CU/SGP beletten om dan nog steeds mee te doen aan deze verkiezingen. Ondanks de verstoring van de zondag is het dan juist extra belangrijk dat er nog christelijke partijen vertegenwoordigd zijn in het EP. Zeker ook gezien de verdergaande samenwerking tussen Europese landen, en het groter wordende supranationale karakter van de Europese organisaties.

Ik vind dat we dan maar op zondag moeten gaan stemmen en alsnog de CU en SGP aan (een) zetel(s) helpen.

[Aangepast op 18/6/04 door Sabra]
MB

Bericht door MB »

[
Het kon wel eens zo gaan lopen dat de volgende verkiezingen voor het EP ook in Nederland op zondag gaan plaatsvinden. Dat zou het einde betekenen van deelname van CU-SGP in Brussel. Of ben ik te pessimistisch?

Het zou erg vreemd zijn dat de christenen dan niet meer zouden stemmen om die reden.
Immers de eerste christenen die werkten ook op de dag des Heren omdat het niet anders kon. (heb ik ooit gehoord), Het is niet ideaal maar als het niet anders kan.
Toen gingen de eerste christenen heel vroeg naar de kerk.

[Aangepast op 18/6/04 door MB]
Andre

Bericht door Andre »

gedenkt en viert met vee en maagen,
na zesdaagse vlijt.........!

Dus stemmen op zondag is echt niet nodig.
We kunne onze "STEM" laten horen dat we niet op zondag stemmen!
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

De reacties doen mij denken aan de Dan en Bethel.

Kom, ga met ons en doe als wij. Waar heen dan? Naar Dan en Bethel, want óók daar kunnen we de HEERE dienen.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik heb gehoord op Radio 1 dat Nederland de komende keren nog wel gewoon op een doordeweekse dag wil blijven stemmen omdat de overheid voor alle mensen er wil zijn en rekening wil houden met de bezwaren van de christenen tegen het stemmen op zondag. Verder is dat ook heel goed voor de opkomst als het op een doordeweekse dag gebeurt.

Ik zou niet op zondag gaan stemmen.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik geloof niet dat dat gebeurt - ik bedoel op Zondag stemmen - ofwel ik hoop het niet. Het houdt het wel zuiver. Niemand hoeft zijn geweten geweld aan te doen!

[Aangepast op 23/6/04 door Margriet]
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Ik heb gehoord op Radio 1 dat Nederland de komende keren nog wel gewoon op een doordeweekse dag wil blijven stemmen omdat de overheid voor alle mensen er wil zijn en rekening wil houden met de bezwaren van de christenen tegen het stemmen op zondag. Verder is dat ook heel goed voor de opkomst als het op een doordeweekse dag gebeurt.

Ik zou niet op zondag gaan stemmen.
Ik hoop dat het zo is, dat we door-de-weeks blijven stemmen. Nederland kan dat nog wel willen, de vraag is wat Europa van Nederland gaat eisen.
Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
De reacties doen mij denken aan de Dan en Bethel.

Kom, ga met ons en doe als wij. Waar heen dan? Naar Dan en Bethel, want óók daar kunnen we de HEERE dienen.
Ik heb nieuws voor je! Je kan God nu ook in Dan en Bethel aanbidden!
De Messias is gekomen. Jezus zelf zei dat de tijd zou komen dat we overal te wereld God zouden aanbidden.

En Paulus zei dat de één de sabbath zou houden en een ander niet. Beide zouden ze het voor de Heere doen.

Het nieuwe verbond is gekomen!
Het nieuwe verbond waarin wij God kunnen dienen in de nieuwheid van de Geest en niet meer in de oudheid van de letter.

Geprezen zij Zijn Grote Naam!
Carpe Diem tamen Memento Mori
Plaats reactie