provinciale politiek

Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Unionist schreef:Brengen jullie weleens een voorkeurstem uit? Of stem je standaard op de bovenste?
Heb de lijst gekregen maar de namen van de CU/SGP zeggen me
niets dus doe ik maar de bovenste (J. (Jan) Bezemer)
Maar gewoonlijk stem ik altijd de bovenste van de SGP :wink:
Klomp

Bericht door Klomp »

Vaak voorkeurstem.
Van totaal (snel tellen) 13? keer, 10 keer voorkeurstem.
Nu voor PS wordt het ook voorkeurstem.
Lijsttrekkers was 3 keer bij tweede kamer.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik stem altijd via voorkeursstemmen.......vrijwel nooit overigens op de lijsttrekker.......................(die krijgt toch standaard al ruim voldoende stemmen, daar is íe tenslotte ook lijsttrekker voor)
geledu

Bericht door geledu »

Unionist schreef:Brengen jullie weleens een voorkeurstem uit? Of stem je standaard op de bovenste?
Als het een gecombineerde lijst is dan geef ik wel een voorkeurstem.
Ook soms om een signaal af te geven dat na pensionering van de lijsttrekker de nieuwe lijsttrekker niet vanzelfsprekend de tweede op de lijst behoeft te zijn.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

In Zuid-Holland staat S. Stoop op de eerste plek. Das makkelijk: en lijsttrekker en voorkeur.
BJD

Bericht door BJD »

Ik vind het altijd weer mooi dat ik op een gecombineerde lijst kan stemmen. In Noord-holland hebben de CU en SGP een gecombineerde lijst. Ik stem vervolgens ook gewoon de lijsttrekker. Ik ken er tenslotte geen een van.
Dat er vrouwen op staan is kennelijk geen onoverkoombaar probleem..... als het een zetel opleverd :lol: :lol:

Ik verbaas me er wel over dat het op gemeentelijk-, provinciaal- en Europeesniveau wel een lijstverbinding mogelijk is. t Zou landelijk eigelijk ook moeten...
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

BJD schreef:Ik vind het altijd weer mooi dat ik op een gecombineerde lijst kan stemmen. In Noord-holland hebben de CU en SGP een gecombineerde lijst. Ik stem vervolgens ook gewoon de lijsttrekker. Ik ken er tenslotte geen een van.
Dat er vrouwen op staan is kennelijk geen onoverkoombaar probleem..... als het een zetel opleverd :lol: :lol:

Ik verbaas me er wel over dat het op gemeentelijk-, provinciaal- en Europeesniveau wel een lijstverbinding mogelijk is. t Zou landelijk eigelijk ook moeten...
Dat is nu geen punt toch die vrouw op de vijfde plaats in NH :wink:
Miepie

Bericht door Miepie »

Oude-Waarheid schreef:Dat is nu geen punt toch die vrouw op de vijfde plaats in NH :wink:
:shock: :roll:
Ze heeft weinig kans om met voorkeur gekozen te worden.

En ja, mijn mening over vrouwen (met name getrouwde vrouwen) in de politiek: ze raken zwanger, kunnen vervolgens hun taken niet (meer volledig) uitoefenen en zodoende moet ze haar taken toch ook weer overdragen.
Maar gezien de vaak verfrissende ideeën van mijn soortgenoten ben ik niet tegen algehele verbanning van de vrouw in de politiek. :wink:

Zie ook de site CU/SGP Noord-Holland; op nummer 3 een mijns inziens SGP-er :wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

n ja, mijn mening over vrouwen (met name getrouwde vrouwen) in de politiek: ze raken zwanger, kunnen vervolgens hun taken niet (meer volledig) uitoefenen en zodoende moet ze haar taken toch ook weer overdragen.
Dat geldt ook voor vrouwen in het odnerwijs.
geledu

Bericht door geledu »

@Petrus, dat je nog zo'n goede band had met Jan wist ik niet ? :roll: :wink:

Zie op deze pagina

Achteraf blijkt het een meelezer te zijn want hij blijkt ook mijn naam te kennen !
Zou Jan ook geregistreerd staan op RefoForum ?
jvdg

Bericht door jvdg »

geledu schreef:@Petrus, dat je nog zo'n goede band had met Jan wist ik niet ? :roll: :wink:

Zie op deze pagina

Achteraf blijkt het een meelezer te zijn want hij blijkt ook mijn naam te kennen !
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Petrus, verklaar je nader! :shock:
Petrus

Bericht door Petrus »

geledu schreef:@Petrus, dat je nog zo'n goede band had met Jan wist ik niet ? :roll: :wink:

Zie op deze pagina

Geinig programma'tje hé van de SP?? type een naam en mailadres in op de website, en de geadresseerde krijgt het filmpje met zijn/haar eigen naam er in...........................

zou de SGP eigenlijk ook koeten doen, ok, wat aangepast, maar tóch.......................... :mrgreen:
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Zie op deze pagina

hahaha, mooi gemaakt, ik mag die Jan wel, een politicus met principes waar velen een voorbeeld aan zouden kunnen nemen
BJD

Bericht door BJD »

geledu schreef:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ik wist het broeder........
Plaats reactie