Internet explorer of Firefox?
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh...Oorspronkelijk gepost door mementoNuh uh, is gewoon een optie. Ga naar ToolsOorspronkelijk gepost door Gian
Het grote nadeel van Firefox is dat je bij hedt downloaden de bestemming niet kunt kiezen. Je bent verplicht om alles wat je download direct in een mozilla map te bergenOptions
Downloads, en dan t vinkje 'Ask me where to save every file' aanvinken...
En bedankt!!
:u
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik denk allereerst dat er in Firefox minder lekken zitten. En daarnaast kunnen lekken, als ze geconstateert worden, direct worden verbeterd, door de grote groep Open Source gebruikers die zelf de bron kunnen wijzigen. Bij Microsoft moet je vaak dagen op een fix wachten.Oorspronkelijk gepost door LecramDat laatste betwijfel ik. Als firefox populair wordt, komen de lekken vanzelf boven water. Ik schat in dat er zelfs meer lekken in zitten dan in IE.Oorspronkelijk gepost door elbert
Ik gebruik ook Firefox. Daarmee heb ik veel minder last van popup-windows en bovendien loop je dan minder kans om een virus binnen te halen.
Overigens, nog wat alternatieven voor Microsoft:
*GNU/Linux (Voor de duidelijkheid: Redhat, SuSE of Mandrake is net zo makkelijk als Windows)
*The GIMP voor fotobewerking i.p.v. Photoshop. (Draait ook onder Windows)
*En zoals hierboven al genoemd is ook OpenOffice.org een uitstekend alternatief voor Microsoft Office.
Typisch een anti-microsoft reactie..:%Oorspronkelijk gepost door WikifreakIk denk allereerst dat er in Firefox minder lekken zitten. En daarnaast kunnen lekken, als ze geconstateert worden, direct worden verbeterd, door de grote groep Open Source gebruikers die zelf de bron kunnen wijzigen. Bij Microsoft moet je vaak dagen op een fix wachten.Oorspronkelijk gepost door LecramDat laatste betwijfel ik. Als firefox populair wordt, komen de lekken vanzelf boven water. Ik schat in dat er zelfs meer lekken in zitten dan in IE.Oorspronkelijk gepost door elbert
Ik gebruik ook Firefox. Daarmee heb ik veel minder last van popup-windows en bovendien loop je dan minder kans om een virus binnen te halen.
Overigens, nog wat alternatieven voor Microsoft:
*GNU/Linux (Voor de duidelijkheid: Redhat, SuSE of Mandrake is net zo makkelijk als Windows)
*The GIMP voor fotobewerking i.p.v. Photoshop. (Draait ook onder Windows)
*En zoals hierboven al genoemd is ook OpenOffice.org een uitstekend alternatief voor Microsoft Office.
De lekken in IE komen boven water omdat dit een populaire browser is en men met een vergrootglas naar lekken zoekt. Een muis in een leeg koekblik vindt altijd wel een kruimel.
Als Firefox populair wordt, zal dat vergrootglas ook op Firefox worden losgelaten. En omdat gaten dichten tot nu toe een lagere prioriteit heeft, zullen er meer in zitten. Laatst waren dregelijke lekken ondtdekt, maar we moeten w88 op versie 1.nogwat.
Het is niet nodig Firefox te veridealiseren. Het is gewoon een alternatief voor IE, met net zo goed fouten, gebreken en tekortkomingen.
Firefox gebruikt de Mozilla core, die al RUIM voordat MS ooit aan Internet ging denken en IE ging ontwikkelen, in ontwikkeling was. Ik heb de laatste jaren niet meer gehoord van een security leak in Mozilla. Dus veiliger? Ik geloof van wel. Maar IE icm WinXP SP2 is ook redelijk veilig.Als Firefox populair wordt, zal dat vergrootglas ook op Firefox worden losgelaten. En omdat gaten dichten tot nu toe een lagere prioriteit heeft, zullen er meer in zitten. Laatst waren dregelijke lekken ondtdekt, maar we moeten w88 op versie 1.nogwat.
Vergeet niet dat de open source wereld, die o.a. aan Mozilla Firefox werkt, grotendeels uit freaks bestaat. Hieronder bevinden zich ook veel hackers en die zullen Firefox uit den treure hebben getest.Oorspronkelijk gepost door Lecram
Typisch een anti-microsoft reactie..:%
De lekken in IE komen boven water omdat dit een populaire browser is en men met een vergrootglas naar lekken zoekt. Een muis in een leeg koekblik vindt altijd wel een kruimel.
Als Firefox populair wordt, zal dat vergrootglas ook op Firefox worden losgelaten. En omdat gaten dichten tot nu toe een lagere prioriteit heeft, zullen er meer in zitten. Laatst waren dregelijke lekken ondtdekt, maar we moeten w88 op versie 1.nogwat.
Het is niet nodig Firefox te veridealiseren. Het is gewoon een alternatief voor IE, met net zo goed fouten, gebreken en tekortkomingen.
En als iemand een fout ontdekt kan hij/zij (als hij/zij developer is direct de fout aanpassen) indien de betreffende persoon geen developer is, kan een bugreport worden gestuurd met bugzilla. Gezien het grote aantal mailinglists zal een van de developers binnen een kwartier al bezig zijn de fout te repareren.
Daarnaast kent Firefox onder meer de volgende voordelen:
*Het feit dat deze browser met tabbladen werkt. (Overigens werkte de Mozilla suite (voorloper van Firefox) hier al mee, evenals Opera webbrowser.) Dat Microsoft pas in de komende versie van IE met deze superhandige optie gaat komen is echt een grote fout.
*Firefox is naar alle wensen aan te passen met extentions en themes. Je kan dus een afweging maken tussen zeer snel of zeer uitgebreid, met alles daartussen. Bij IE zal een deel van de gebruikers de browser traag vinden, terwijl een ander deel een aantal fuuncties mist.
Waarschijnlijk zal de nieuwe IE beter zijn, maar wegens het totaal nieuwe concept zullen er weer allemaal nieuwe fouten inzitten.
NIet meer gehoord van een security lek?Oorspronkelijk gepost door mementoFirefox gebruikt de Mozilla core, die al RUIM voordat MS ooit aan Internet ging denken en IE ging ontwikkelen, in ontwikkeling was. Ik heb de laatste jaren niet meer gehoord van een security leak in Mozilla. Dus veiliger? Ik geloof van wel. Maar IE icm WinXP SP2 is ook redelijk veilig.Als Firefox populair wordt, zal dat vergrootglas ook op Firefox worden losgelaten. En omdat gaten dichten tot nu toe een lagere prioriteit heeft, zullen er meer in zitten. Laatst waren dregelijke lekken ondtdekt, maar we moeten w88 op versie 1.nogwat.
Moet je eens met Google zoeken op trefwoorden 'lekken' en 'firefox' Onlangs zijn namelijk nog wat lekken ontdekt.
Nogmaals: IE en windows LIJKEN onveiliger omdat het een gewild object is voor hackers. Naarmate Linux en Firefox meer gebruikt worden neemt de liefde tot het hacken hiervan toe. Lastig om toe te geven als Linux/Firefox liefhebber .....
Ik heb tot nu toe meer problemen met Firefox om te OSWen dan met IE.
Dat oplossen van lekken in Firefox is voor heel weinig mensen weggelegd. De meeste gebruikers weten niet eens hoe hun browser heet, laat staan dat ze lekken kunnen dichten of weten waar ze dat moeten melden.
Het gaat er mij niet om om IE op te hemelen en Firefox neer te halen. Beide browsers hebben hun goede kanten en hun gebreken. En open source is ook (lang) niet altijd ideaal.
Ik gebruik nu ook Firefox. Maar die is niet altijd bruikbaar.
Ja, het is inderdaad wel een beetje waar dat ik een vooroordeel heb over Windows en Firefox t.o.v. GNU/Linux en IE. Ook weet ik dat het hacken van een veelgebruikt systeem veel aantrekkelijker is.
Toch is het wel zo dat er veel mensen zijn die redelijk kunnen rommelen in de broncode. Zie de contributors pagina
Overigens, als je met Firefox problemen hebt hoeft dat niet per se aan Firefox te liggen. Als je namelijk onder Windows draait, dan is Firefox alleen een soort van grafische schil om IE. Toets maar eens 'ctrl + alt + del' onder het browsen. In de processenlijst staat dan alleen IE en niet Firefox.
Waarschijnlijk zal met de komst van de nieuwe IE mijn mening over het browsen daarmee omslaan, maar nu heeft Firefox zeker nog mijn voorkeur.
Toch is het wel zo dat er veel mensen zijn die redelijk kunnen rommelen in de broncode. Zie de contributors pagina
Overigens, als je met Firefox problemen hebt hoeft dat niet per se aan Firefox te liggen. Als je namelijk onder Windows draait, dan is Firefox alleen een soort van grafische schil om IE. Toets maar eens 'ctrl + alt + del' onder het browsen. In de processenlijst staat dan alleen IE en niet Firefox.
Waarschijnlijk zal met de komst van de nieuwe IE mijn mening over het browsen daarmee omslaan, maar nu heeft Firefox zeker nog mijn voorkeur.
Oei, oei, oei. Dit is zeer tegen het zere been van de Firefox liefhebbers....Oorspronkelijk gepost door Wikifreak
Dit is absoluut zeer zeker niet waar. Ten eerste draait er gewoon een firefox.exe proces. Ten tweede ondersteunt Firefox geen specifieke IE functionaliteit. Ten derde is Firefox met een heel andere programmeertaal geschreven dan IE.
Ik heb overigens op dit moment meer problemen met Firefox dan met IE.
Het gebeurt regelmatig dat ik een wit scherm krijg nar het posten van een bericht op OSW met Firefox. En nu kom ik al helemaal niet meer met firefox op het internet. De URLs kunnen niet gevonden worden en ik moet de naam controleren.

Dan maar weer IE.:t:t
Firefox is een gestripte en verbeterde versie van het oude mozilla-project van netscape. Waarschijnlijk geschreven in C(++) zodat (wanneer je dit goed OOP doet) met een paar kleine aanpassingen en de juiste compiler dit ook draait onder Windows. Het is absoluut geen schil om IE heen.Oorspronkelijk gepost door Wikifreak
Ja, het is inderdaad wel een beetje waar dat ik een vooroordeel heb over Windows en Firefox t.o.v. GNU/Linux en IE. Ook weet ik dat het hacken van een veelgebruikt systeem veel aantrekkelijker is.
Daarnaast heb ik sinds Firefox geen spyware meer gehad en dat noem ik toch aardig uniek.
Wel lijkt Firefox meer ploblemen te hebben met een internetverbinding met packetloss. Ik had via Wifi veel packetloss en kreeg vaak maar halve pagina's enzo. Na het opnieuw configureren van mijn wifi-verbinding was dit opgelost.
Platformonafhankelijk programmeren staat los van het OO concept. In C en C++ moet je meestal heel wat preprocessor statements gebruiken om het op verschillende platforms goed te laten werken. Ondanks alle standaardisatie zijn er gewoon teveel verschillen in compilers, header files en bibliotheekimplementaties. Dat heeft weinig met OO te maken.Oorspronkelijk gepost door Kaw
Waarschijnlijk geschreven in C(++) zodat (wanneer je dit goed OOP doet) met een paar kleine aanpassingen en de juiste compiler dit ook draait onder Windows.