Arafat een terrorist

Adje

Bericht door Adje »

Sharon is ook geen lieverdje mensen, en Israel roept voor een gedeelte ook het geweld over zichzelf uit (wat alleen al te denken van de kolonisten). Beide partijen hebben (veel) schuld, alhoewel ik wel denk dat de oorzaak van het conflict aan Palestijnse zijde ligt.
Probeer genuanceerd te zijn/blijven!
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ja weet ik Adje. Eigelijk kun je geen partij kiezen daar. Ze moorden maar raak. Vergelding op vergelding.




tukker
Jelle

Bericht door Jelle »

Breekijzertje, Ik lees in de Bijbel ook nog zoiets als van: Wie boed vergiet diens bloed zal vergoten worden. En in deze gevallen denk ik wel dat het de plicht is van een regering om hier dan toch echt de doodstraf toe te dienen.

Dan nog even over mijn posting van palestijnen zijn geen mensen, moet niet opgevat worden als dat het geen mensen zouden zijn maar wel mensen waarin de duivel gevaren is en het geen wat ze doen is wel duivels werk. Maar ook de duivel kan zich uiten in de gedaante van mensen.

[Aangepast op 25/9/03 door Jelle]
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9301
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

is nu palestijnen ook al een synoniem voor terroristen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jelle

Bericht door Jelle »

Een palestijn is nromaal geen terrorist alleen wel als hij zich aansluit bij een terroristische beweging en terroristische daden uitvoert.
Hij zal er dan rekening mee moeten houden dat hij bezig is om andere mensen te doden, maar dan zelf ook het risico loopt dat hij dus zelf ook gedood wordt door de tegenstande.

[Aangepast op 25/9/03 door Jelle]
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Arafat is een parasiet!

Hij zuigt zich vol met het geld van zijn eigen volk.

Dit is toch diep en diep treurig. Hij bezit inmiddels € 300 mln euro op zwitserse bankrekeningen en vorig jaar is er € 900 mln euro buiten de boeken gehouden. Dit laatste volgens het IMF. Triest, triest en nog eens triest. Hoeveel arme Palastijnen hadden van dit geld een beter bestaan kunnen hebben. Hoeveel werkgelegenheid had hiermee niet gerealiseerd kunnen worden? Of wil Arafat het probleem handhaven????
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
is nu palestijnen ook al een synoniem voor terroristen?

Nee, Nee. Maar als je kijkt naar het gedrag van alle palestijnen en naar hun opvoeding, en dat begint al bij de kleine kinderen die daarin geleerd worden, dan zou je haast wel gaan denken dat het volk alleen uit terroristen bestaat ja.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9301
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Jelle,

als je schrijft wat je niet bedoelt kun je het misschien beter aanpassen. Zeker als je wel erg generaliserend bent. En eerst een uitspraak doet over terroristen en vervolgens terroristen vervangt door de naam van een heel volk. Ik mag hopen dat geen vreemden dit allemaal lezen. Ze zouden eens kunnen gaan denken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Riks

Bericht door Riks »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Arafat is een parasiet!

Hij zuigt zich vol met het geld van zijn eigen volk.

Dit is toch diep en diep treurig. Hij bezit inmiddels € 300 mln euro op zwitserse bankrekeningen en vorig jaar is er € 900 mln euro buiten de boeken gehouden. Dit laatste volgens het IMF. Triest, triest en nog eens triest. Hoeveel arme Palastijnen hadden van dit geld een beter bestaan kunnen hebben. Hoeveel werkgelegenheid had hiermee niet gerealiseerd kunnen worden? Of wil Arafat het probleem handhaven????
Arafat is het grootste obstakel voor het vredesproces, zoveel is wel duidelijk. En inderdaad een grote parasiet. Ongelooflijk dat Europa nog zaken met hem wil doen. Het wordt tijd dat hij verbannen wordt.
nursje

Bericht door nursje »

Europa geen zaken meer met hem doen??
Nou dan ken ik nog wel een aantal mensen die ook geen lieverdjes zijn en ook bloed aan hun handen hebben kleven. Maar nee als deze mensen uit Amerika of zoiets komen dan wil onse minister president er opeens een bakkie leut doen!
Daar zouden we ook eens naar moeten kijken.
Jelle

Bericht door Jelle »

Nursje, ik merk dat je jong bent, maar als je net zo oud zou zijn als ik dan zou je beter weten hoe mister Arafat vroeger was. Vroeger was Arafat een soort Binladen en hij pleegde overal in Israel aanslagen. Deze man kan je zelfs in de verste verte niet vergelijken met de Amerikaanse regeringsleden of presidenten.
Als je werkelijk zou weten wat deze man in zijn leven al heeft uitgevoerd dan zou je het ook onvoorstelbaar vinden dat iedereen hem nu zo op handen draagt.
De man is en blijft een grote moordenaar, een boef een schurk en een vos die zijn haren nooit kwijt raakt.
En zo'n schurk wordt toch door europa van geld voorzien en dat is wat anders als koffie drinken met Bush.
nursje

Bericht door nursje »

Het klopt Jelle dat ik inderdaad nog relatief jong ben , maar ook ik heb mij verdiept in de geschiedenis van het door mij zo geliefde Isarael.
En ik ebn mij er van bewust dat mr Arafat zekergeen lieverdje was vroeger en inderdaad al een heel verleden heeft maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat je een statement moet maken!
Elke dode is er 1 teveel en als iemand dan een paar doden heeft gemaakt (nou ja een paar?) dan mag je er wel op de koffie terwijl iemand die haat heeft tegen Gods volk daar mag je geen zaken mee doen?
Nee ik dnek dat je dan gelijke monniken gelijke kappen moet hanteren en erg kritisch moet zijn in met wie je omgang wilt.
Ik kan mij ergeren aan de hypocritie van somminge regeringsleiders (en ook van sommige mensen) van dat is veel erger dan dat andere.
Neee alles is slecht. En ik weet dar Arafat veel fout heeft gedaan maar daar zijn er wel meer van. En nee ik totaal niet pro palestijns maar ik vind nou 1 keer dat je mensen gelijk moet behandelen!
Jelle

Bericht door Jelle »

Amerikaanse leiders hebben zeker ook bloed aan hun handen, maar vaak wel bevrijdingsbloed om een volk van onderdrukking vrij te krijgen. Maar je hebt gelijk het blijft bloed. maar hen kan je niet beschuldigen van terroristische aanslagen en dat is bij mister Arafat wel het geval. Hij was niet bezig met een bevrijding en was bezig met het vermoorde van onschuldige burgers, zijn aanslagen betroffen altijd onschuldige burgers. dat si wat ik zo fel tegen deze man heb. Daarom kan je ook niet met hem onderhandelen, dat heeft trouwens het verleden ons toch zo langzamerhand wel geleerd.
Maar je hebt wel gelijk dat bloed bloed blijft maar het maakt nog wel verschil de reden waarom dat bloed vergoten is. Is het bevrijdingsbloed (ook al is dat wel eens een drogrede geweest) of is het terroristiesbloed.
Riks

Bericht door Riks »

Oorspronkelijk gepost door nursje
Europa geen zaken meer met hem doen??
Nou dan ken ik nog wel een aantal mensen die ook geen lieverdjes zijn en ook bloed aan hun handen hebben kleven. Maar nee als deze mensen uit Amerika of zoiets komen dan wil onse minister president er opeens een bakkie leut doen!
Daar zouden we ook eens naar moeten kijken.
Beste Nursje,

Wil je Bus op een lijn plaatsen met Arafat?
Dat gaat me echt veel te ver.
Natuurlijk, elke wereldleider moet wel eens vuile handen maken, maar dat is iets anders dan het steunen van terreur en grootschalige corruptie ten kosten van de eigen, arme bevolking.
Adje

Bericht door Adje »

Amerikaanse leiders hebben zeker ook bloed aan hun handen, maar vaak wel bevrijdingsbloed om een volk van onderdrukking vrij te krijgen.
Och Jelle, dat kun je niet serieus menen???

Bush vergelijken met Arafat is inderdaad onzin, Arafat is gewoon een schurk die profiteert van het korte geheugen van 'de mensheid'. Bush is gewoon op een heel andere (nettere?) manier heel fout bezig, maar om hem dan over een kam te scheren met Arafat, dat vind ik wel een beetje tever gaan.
Plaats reactie