Welke oplossing voor het Joods/Palestijnse vraagstuk heeft j

kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Als Christus nu op aarde was; had Hij dan Bin Laden lief? Ja, hoe moeilijk het ook is moeten we dan niet zijn voorbeeld volgen? En als we het voorbeeld niet volgen, dan volgen we toch Christus niet in alle wegen? Ik geef ook toe, het is erg moeilijk.
Maar ik kom vaak christenen tegen die met een soort boog om buitenlanders lopen! Verkeerd, verkeerd! Gewoon normaal doen want dan straal je iets uit! Je straalt uit dat je ook om hun geeft! Dit geld denk ik ook voor de Palestijnen. Liefde uitstralen zodat men ziet dat er een God is die hemel en aarde regeert en niet zij! Dat deze God zijn Zoon gezonden heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat! Dat moeten we uitstralen ook in alle moeilijkheden en problemen. Met zo een uitstraling zijn we getuigen van Christus! En door te zeggen de we Palestijnen naar de eeuwigheid (verderf!) moeten jagen gaan we dwars tegen God in en het werk van Christus!
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Dus ik begrijp dat we criminelen en terroristen niet mogen straffen.. We moeten ze gewoon lief hebben.. In de bijbel voerden ze ook oorlog??? Ik weet wel oorlog is niet goed te praten.. Het komt allemaal door onze zondeval.. Maar het geduld raakt wel een keer op he.. Deze oorlog te is al ik weet niet hoeveel jaren al aan de gang. Die palestijnen die willen niets liever dan oorlog met Israel..

Dirk ik weet zeker dat er heel veel goeie buitenlanders bij zitten.. En ik loop echt niet met een boog om ze heen.. Dat doen hun wel als ik mijn zonnebril op zet..;) Maar als jij zo'n buitenlander of hollander een steen in je ruit van je Golf ziet gooien dan blijf jij toch ook niet aardig.. Ik niet in iedergeval.. Ik zal hem al zijn botten breken als ik de kans kreeg..

Kijk eens een keer in een gevangenis als je de kans krijgt.. 80% is buitenlander..

Bij Asielzoekers centrum Hoogeveen was een keer de riolering verstopt... Wat bleek het geval te zijn.. De riool zat vol met lege portmonee's.. De echte asielzoekers zijn hier bijna NIET.. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg..
an3sdej

Bericht door an3sdej »

[quote]Origineel geplaatst door matthijs019
Die palestijnen die willen niets liever dan oorlog met Israel..

Matthijs, waar haal jij deze wijsheid vandaan? Ze willen gewoon hun recht hebben. Als Israel resolutie 242 van de UN naleeft, en er een vredesmacht tussen beide partijen ingezet wordt (met zeer goede bewapening) dan is de eerste hobbel al genomen tot vrede. Maar Israel wil dat niet.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Gewoon deporteren dat volk. En verstrooien over de Arabische landen waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Dat kost geen slachtoffers. Kun je meteen dat Palestijnse gebied inlijven. Scheelt weer brandstof voor die zinloze luchtacties en kan Israel zijn geld beter uitgeven aan de kostbare watervoorziening.
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

En zeker geen VN-vredesmacht sturen! Die zijn partijdig (anti-Israel) en niet in staat om hun taak uit te voeren.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Je hoort mij helemaal niet spreken over niet straffen. Maar ik heb het over het liefdeloze wat uit veel reacties en stemgedrag blijkt, terwijl wij juist de liefde horen uit te stralen. Het liefdeloze om gelijk een heel volk af te schrijven. Het is maar goed dat buitenlandse christenen geen aanval op heel de Nederlandse bevolking doet door de wetgeving, want dan waren wij ook de dupe!

Wij stralen zo weinig liefde uit naar de medemens en gaan liever heel een volk of groep jongeren gelijk veroordelen. Je moet eens weten hoeveel probleemjongeren om aandacht verlegen zitten maar wij (inclusief mijzelf) doen niks want we vinden het te riskant! Zal Christus het ook te riskant vinden? Hij ging de heggen en stegen in om het verlorenen te zoeken, eigenlijk moeten/horen wij dit voorbeeld na te volgen!

Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat het mij verschikkelijk stoot als christenen zulke liefdeloze reacties geven! Terwijl de wereld bij christenen gelijk horen te denken aan de liefde richting al de medemensen die vanuit het geloof tevoorschijn komt!
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Origineel geplaatst door Refojongere
Gewoon deporteren dat volk.
Dit waren w.s. ook de eerste gedachten toen men dacht aan de 'endlosung' van "het jodenprobleem".

Verschrikkelijk dat iemand die zich christelijk noemt dit ook maar durft te denken.:mad:
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ok Dirk, je mening is mij duidelijk..
Weet jij misschien de juiste oplossing...
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ja; Christus en geen ander! Laten we hier maar veel om bidden!
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Dit waren w.s. ook de eerste gedachten toen men dacht aan de 'endlosung' van "het jodenprobleem". Verschrikkelijk dat iemand die zich christelijk noemt dit ook maar durft te denken.
Ik geef toe, mijn reactie was nogal ruw getoonzet en met het wordt deporteren roep je al gauw associaties op met de joden in de tweede wereldoorlog.
1. Met deporteren bedoel ik niets anders dan de Palestijnen gewoon terug te sturen waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen. Dat hebben de Joden in '48 immers ook gedaan.
2. Als de Palestijnen gewoon tevreden zijn met wat ze nu hebben en de zelfmoordaanslagen en de stiekeme hoop op een heilige oorlog verdwijnen, dan is heel zo'n verplaatsing om het maar zo te noemen overbodig.
3. Het lijkt me de veiligste oplossing, verzin jij er nog maar zo een zonder geweld! En het is trouwens nog rechtvaardig ook historisch gezien.

P.S. Wat betekent de afkorting w.s.?
P.P.S. ik lees ook wel eens i.m.h.o., wat betekent dat?
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

De Joden pleegden geen zelfmoordaanslagen in schoolbussen en uitgaansgelegenheden waar veel jeugd samengepakt is, toch werden ze gedeporteerd. Ze werden bovendien gedeporteerd om vermoord te worden.

w.s. betekent waarschijnlijk waarschijnlijk.
i.m.h.o. = in my humble opinion, meestal met de nodige zelfspot.
an3sdej

Bericht door an3sdej »

......Met deporteren bedoel ik niets anders dan de Palestijnen gewoon terug te sturen waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen. Dat hebben de Joden in '48 immers ook gedaan.........

Die Palestijnen woonden daar onder diverse bezettingen al 2000 jaar, waar moeten ze dan heen?
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Ik geloof niet dat ze zo oud worden, zeker niet als ze zichzelf opblazen.
Het lijkt me erg christelijk om ze tegen zichzelf te beschermen en er zijn rijke Arabieren zat om ze te helpen. Maar die laten de Palestijnen liever creperen om hun oorlogje uit te vechten tegen Israel. Waarbij zij zelf buiten schot blijven!
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Origineel geplaatst door an3sdej
Die Palestijnen woonden daar onder diverse bezettingen al 2000 jaar, waar moeten ze dan heen?
North West Territories in Canada misschien...
Plaats reactie