Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Vind dat je het wel een beetje zwart wit ziet parsifal. Tuurlijk is het niet goed, maar je moet ook niet iedereen over een kam scheren.
Wat voor alternatief hebben die jongeren. Thuis blijven doen ze niet, want ze willen toch omgang hebben met leeftijdgenoten. Ik ben zelf nooit naar zoiets geweest als in Gorichem, Echteld etc.. Had daar geen zin in, maar wij gingen altijd naar een cafetje in Rijssen. Ik zag en zie daar niet echt veel kwaad in. Wat is er mis met een avond gezellig een biertje drinken met je vrienden.
Maar nogmaals, wat heeft de jeugd voor alternatief. De kerk organiseerd niet wat (gergem). Heb dit weleens ter sprake gebracht tijdens een huisbezoek, maar dan wordt er snel overheen gepraat. Raar.
tukker
Je kunt de verantwoordelijkheid niet helemaal op de kerk schuiven. Zij hebben wel een taak, maar de ouders zijn naar mijn idee vaak otch wat makkelijk in het laten gaan van hun kinderen. Niet dat je ze aan een touwtje kan binden, maar waar horen de kinderen nog van een levende relatie van de ouders met God? Dat is niet om oubollig te doen, maar de ouders hebben een enorme verantwoordelijkheid. En dat er geen alternatieven zijn, bestrijd ik. Waar gaan die jongeren dan heen, die niet naar de kroeg willen gaan? Het is net als wat Pim schreef: en als ze niet ouder worden?
Let wel, ik ben ook geen lieverdje geweest vroeger (en nu nog niet

), maar of ik daar achteraf nu zo blij mee ben?
Wat betreft dat prganiseren door de kerk: wat moeten ze in jouw ogen organiseren? Bij ons is de +16 op zondag. Als er op zaterdag een verenigings- of appelavond is, komen er veel minder. Niet dat ze allemaal in de kroeg zitten, maar ze vermaken zich best.