Jongerendag HGJB

Jelle

Bericht door Jelle »

Quazzy, mijn haren gaan niet zo heel recht overeind hoor.
Alleen als ik in mijn nabije omgeving hoor wat er zoal bij de jongeren van de HGBJ allemaal mee door kan, (en dan uit een bron dichtbij en direct aan de HGJB verbonden) dan heb ik wel mijn bedenkingen om de HGJB bij de rechtse Bonders in te delen.

Ik zal alleen een klein voorbeeldje noemen. Men gaat met HGJB kamp met de Paasdagen. Maar op zondag gaat men naar een confessionele kerkdienst, omdat er geen bondsdiensten in de omgeving zijn. Dan vraag ik me af: Waarom gaan we dan niet naar een plaats waar wel een Bondsdienst wordt gehouden en ten tweede waarom houdt men dan niet zelf een dienst.

Ik ga in elk geval op vakantie of elders niet naar een confessionele dienst als het elders niet kan. Dan neem ik voor mezelf een prekenbandje mee, zodat we in elk geval een preek kunnen beluisteren. Zou ook een mogelijkheid kunnen zijn voor de HGJB.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Een goede locatie vinden, is niet altijd makkelijk. En om met een groep jongeren een bandje te gaan luisteren; ik vraag me af of dat wel werkt...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
lo-ruchama

Bericht door lo-ruchama »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Dat is net zo helder als die opmerking van Matthijs. Waar heb je vraagtekens bij?
Lecram, dankjewel voor de vergelijking met Matthijs.... :P

Mijn vraagtekens:
Bij de opening van de dag speelde er een bandje. Was groot veel herrie en wat ze zongen, vond ik ook nogal prutterig. Niet alles, want ze zongen wel degelijk ook de geijkte mooie liederen, maar dat werd dan weer overdonderd door het drumstel. Ze zongen een liedje en dat ging over het bereiden van de weg voor de Heer. Dat was in de trant van: Wij dit... Ik dat... Wij zus enz.... Ik vraag me dan af: Waar is God gebleven... Het is toch alles door Hem en tot Hem?
Waar is de verwondering over alles wat God voor jouw als jong bekeerd (wat dat zeggen ze) heeft gedaan?

Toch ben ik blij dat ik geweest ben. kHeb een workshop gevolgd van Open Doors, en daar werd dat wel gezegd, dat al het werk gedaan werd door God, dat wij als mensen alleen maar middelen waren (naja, hij zei het niet letterlijk zo, maar daar kwam het wel op neer ongeveer). Open Doors doet veel voor vervolgde christenen, waar ook ter wereld. En het was mooi om te horen, hoe God daar werkt. Dat een dominee 22 jaar in de gevangenis heeft gezeten, hij komt thuis en zijn vrouw is overleden, wat hij niet wist. En toch was het geen gebroken man. Moeten wij dan niet stil worden? En ons diep schamen, dat wij dan praten over het thema: 'Eindelijk gerechtigheid?'. Wat hebben wij nu concreet als christenen hier in Nederland te lijden onder ongerechtigheid??? Dat is toch te minimaal om over te praten, als wij het vergelijken met China, Korea, Toerkmenistan enz....

Mijn impressie van de HGJB dag in Ede.... Zo wat duidelijker Lecram?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door lo-ruchama
Zo ken ik je weer ;)
lo-ruchama

Bericht door lo-ruchama »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door lo-ruchama
Zo ken ik je weer ;)
:P:P
Plaats reactie