Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42

merel
Berichten: 10037
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door merel »

refomart schreef: 07 jul 2023, 22:29
Ad Anker schreef: 07 jul 2023, 22:08 Rutte gaat voor Rutte V. En terecht. Hopelijk lukt dat met BBB en nog wat rechts.

Ik vind het gemompel dat Rutte weg moet altijd een beetje flauw. Nu ook weer.
Ik niet. Mag ook hopen dat er een eind komt aan dat zgn christelijk gedoe vanuit de CU. Het is te hopen dat het Nederlandse volk zich laat zien, zoals in de tijd van de broers de Wit en de zaak van Nederland duidelijk wordt neergezet.
Wat bedoel je met ' zogenaamd christelijk gedoe ' van de CU?
merel
Berichten: 10037
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 07 jul 2023, 21:23 We kunnen het niet eens worden, dus laten we het kabinet vallen, zodat er weer fijn vertraging op veel belangrijke dossiers optreedt.
Ik vind het ook een aanfluiting. Zolang reageerden zij nog niet samen na een historisch lange formatie. Nu komen weer alle belangrijke dossiers het eerste jaar stil te liggen
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12200
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Herman »

parsifal schreef:
DDD schreef: 07 jul 2023, 21:42 Ik vind dat toch niet zo eenvoudig hoor. Ik ben niet tegen gezinshereniging, maar ik zie niet in waarom mensen die hier alleen heen komen een heel gezin hier moeten herenigen. Dat zou toch ook prima in andere landen kunnen, zoals in Afrika.
Waarom Afrika? Het gaat om mensen die hier al mogen blijven en die verblijfsvergunning hebben ze waarschijnlijk nog niet in Afrika. Verschillende status voor asielzoekers is okee maar betrek dat niet op gezinshereniging: Ga geen gezinnen uit elkaar rukken.
De laatste zin is niet juist. Een vluchteling zelf heeft een eigen keuze en verantwoordelijkheid zijn of haar gezin als geheel hierheen te laten komen. Dat kan je dus nooit in actieve zin aan de politiek toe schrijven.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12200
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Herman »

Het is politiek geënsceneerd. Op de vrijdagavond voor de vakantie. Iedereen gaat zes weken in de vergeetstand.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1192
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Anselmus »

Rutte is een briljant politicus: hij sorteert voor op rechtse thema's, noemt emotionele thema's als toeslagenaffaire, Groningen en Oekraïne en noemt wat goed is voor Nederland. Jammer wel dat politiek boven het oplossen van moeilijke dossiers gaat bij Rutte, maar als politicus is hij buitengewoon slim.
Fides Quaerens Intellectum
merel
Berichten: 10037
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door merel »

Herman schreef: 07 jul 2023, 22:45 Het is politiek geënsceneerd. Op de vrijdagavond voor de vakantie. Iedereen gaat zes weken in de vergeetstand.
Dat de k ik dus ook. Helemaal verbijsterd dat het over een onderwerp gaat waar de regering al 2x voor op de vingers iis getikt door de rechter
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10650
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ad Anker »

refomart schreef: 07 jul 2023, 22:29
Ad Anker schreef: 07 jul 2023, 22:08 Rutte gaat voor Rutte V. En terecht. Hopelijk lukt dat met BBB en nog wat rechts.

Ik vind het gemompel dat Rutte weg moet altijd een beetje flauw. Nu ook weer.
Ik niet. Mag ook hopen dat er een eind komt aan dat zgn christelijk gedoe vanuit de CU. Het is te hopen dat het Nederlandse volk zich laat zien, zoals in de tijd van de broers de Wit en de zaak van Nederland duidelijk wordt neergezet.
Ik snap niet zo goed dat je op mij reageert. Wat wil je eigenlijk wel? Een schavot op het binnenhof?
Henk J
Berichten: 2652
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Henk J »

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit een geregisseerde val is waar Rutte bewust op aangestuurd heeft. Asiel is een thema wat leeft in de VVD en waar hij over onder vuur ligt. Tegelijkertijd zijn er nieuwe opkomende partijen die mogelijk groter worden of al zijn dan de VVD, te denken valt aan BBB, de combi PvdA/GL en wat doet Omtzigt?
Door te vallen over asiel neemt hij de BBB wind uit de zeilen, de BBB heeft nog geen helder asielstandpunt en zal in haar standpunt waarschijnlijk niet strenger worden dan de VVD. Op asiel heeft Rutte concurrentie van de PVV en Ja21, niet echt partijen die hem overtreffen, terwijl de BBB juist sterker is dan de VVD als het gaat om stikstof. Maar dat thema omzeilt Rutte. PvdA/GL zijn nog niet klaar voor verkiezingen, een gezamenlijke lijst is nog geen abc'tje, daar moet eerst over vergaderd worden en de neuzen staan in die partijen nog niet dezelfde kant op. Een gevaar kan zijn als Timmermans een gezamenlijke lijst aanvoert maar dat is allerminst zeker. En ook Omtzigt is er nog niet klaar voor. Dus door te focussen op asiel en de verkiezingen vroeg te laten komen heeft Rutte meer kans op een grote VVD. Dat geeft mij geen goed gevoel. En het is een kras op het blazoen van Rutte als 'probleemoplosser' en de man die juist de verbinding zocht en problemen oploste.
Qua stikstof ben ik wel blij met de val van het kabinet. Het vertrouwen in de sector richting Adema was al niet heel denderend en Van der Wal kan zich beter niet bij boeren laten zien. Er was beleid voorgesteld waarbij de bewindspersonen totaal niet overzagen welke rampzalige gevolgen dit kan hebben voor de sector en met een toekomstperspectief waar alleen ideële ambtenaren in geloven. Ik hoop dat na de verkiezingen de BBB dat een stuk beter kan gaan doen.
refomart
Inactief
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 dec 2022, 10:33

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door refomart »

Ad Anker schreef: 07 jul 2023, 22:57
refomart schreef: 07 jul 2023, 22:29
Ad Anker schreef: 07 jul 2023, 22:08 Rutte gaat voor Rutte V. En terecht. Hopelijk lukt dat met BBB en nog wat rechts.

Ik vind het gemompel dat Rutte weg moet altijd een beetje flauw. Nu ook weer.
Ik niet. Mag ook hopen dat er een eind komt aan dat zgn christelijk gedoe vanuit de CU. Het is te hopen dat het Nederlandse volk zich laat zien, zoals in de tijd van de broers de Wit en de zaak van Nederland duidelijk wordt neergezet.
Ik snap niet zo goed dat je op mij reageert. Wat wil je eigenlijk wel? Een schavot op het binnenhof?
Een grote schoonmaak zou in dit land beslist niet misstaan. Als je tenminste een christelijk bestaan met de Nederlandse identiteit zoekt.
DDD
Berichten: 28977
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door DDD »

parsifal schreef: 07 jul 2023, 22:26
DDD schreef: 07 jul 2023, 22:05 Omdat daar meer ruimte is. Hier is het al tamelijk druk bevolkt. En ook omdat de meeste vluchtelingen van dat continent komen.
En hier is meer geld om het te regelen. Maar ik kan nog begrijpen dat je asielzoekers liever ergens anders opvangt, maar dat geldt voor hele gezinnen. Als je eenmaal pa (of ma) asiel hebt verleend, neem dan ook de rest op. Als je dat niet kunt had je geen A moeten zeggen.
Dat geld kan ook naar andere landen. Al pleit ik er niet voor om dat zo te doen als in Denemarken met Rwanda.

Ik ben langzamerhand van mening dat Europa geen verantwoordelijkheid moet nemen voor het opnemen van mensen uit andere overbevolkte landen die om economische redenen hier komen. Als individuen zijn het vaak geweldige mensen, maar de samenleving heeft gewoon geen onbeperkte draagkracht.
DDD
Berichten: 28977
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door DDD »

refomart schreef: 07 jul 2023, 23:15
Ad Anker schreef: 07 jul 2023, 22:57
refomart schreef: 07 jul 2023, 22:29
Ad Anker schreef: 07 jul 2023, 22:08 Rutte gaat voor Rutte V. En terecht. Hopelijk lukt dat met BBB en nog wat rechts.

Ik vind het gemompel dat Rutte weg moet altijd een beetje flauw. Nu ook weer.
Ik niet. Mag ook hopen dat er een eind komt aan dat zgn christelijk gedoe vanuit de CU. Het is te hopen dat het Nederlandse volk zich laat zien, zoals in de tijd van de broers de Wit en de zaak van Nederland duidelijk wordt neergezet.
Ik snap niet zo goed dat je op mij reageert. Wat wil je eigenlijk wel? Een schavot op het binnenhof?
Een grote schoonmaak zou in dit land beslist niet misstaan. Als je tenminste een christelijk bestaan met de Nederlandse identiteit zoekt.
Oproepen tot een volksoproer en lynchpartijen horen in ieder geval niet op een christelijk forum thuis.
refomart
Inactief
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 dec 2022, 10:33

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door refomart »

DDD schreef: 07 jul 2023, 23:22
refomart schreef: 07 jul 2023, 23:15
Ad Anker schreef: 07 jul 2023, 22:57
refomart schreef: 07 jul 2023, 22:29 Ik niet. Mag ook hopen dat er een eind komt aan dat zgn christelijk gedoe vanuit de CU. Het is te hopen dat het Nederlandse volk zich laat zien, zoals in de tijd van de broers de Wit en de zaak van Nederland duidelijk wordt neergezet.
Ik snap niet zo goed dat je op mij reageert. Wat wil je eigenlijk wel? Een schavot op het binnenhof?
Een grote schoonmaak zou in dit land beslist niet misstaan. Als je tenminste een christelijk bestaan met de Nederlandse identiteit zoekt.
Oproepen tot een volksoproer en lynchpartijen horen in ieder geval niet op een christelijk forum thuis.
sinds wanneer behoort een oproep tot het onverkort uitvoeren en handhaven van art. 36 NGB niet thuis op een christelijk forum?
HersteldHervormd
Berichten: 6291
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 07 jul 2023, 21:59
DDD schreef: 07 jul 2023, 21:42 Ik vind dat toch niet zo eenvoudig hoor. Ik ben niet tegen gezinshereniging, maar ik zie niet in waarom mensen die hier alleen heen komen een heel gezin hier moeten herenigen. Dat zou toch ook prima in andere landen kunnen, zoals in Afrika.
Waarom Afrika? Het gaat om mensen die hier al mogen blijven en die verblijfsvergunning hebben ze waarschijnlijk nog niet in Afrika. Verschillende status voor asielzoekers is okee maar betrek dat niet op gezinshereniging: Ga geen gezinnen uit elkaar rukken.
Ga geen gezinnen uit elkaar rukken? Wie zet de eerste stap om daar te vertrekken? Je laat als man je gezin achter. Wat ben je dan voor man?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MGG
Berichten: 3695
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

Grappig dat mensen ja stemmen nadat het kabinet gevallen is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23914
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef: 07 jul 2023, 23:41
parsifal schreef: 07 jul 2023, 21:59
DDD schreef: 07 jul 2023, 21:42 Ik vind dat toch niet zo eenvoudig hoor. Ik ben niet tegen gezinshereniging, maar ik zie niet in waarom mensen die hier alleen heen komen een heel gezin hier moeten herenigen. Dat zou toch ook prima in andere landen kunnen, zoals in Afrika.
Waarom Afrika? Het gaat om mensen die hier al mogen blijven en die verblijfsvergunning hebben ze waarschijnlijk nog niet in Afrika. Verschillende status voor asielzoekers is okee maar betrek dat niet op gezinshereniging: Ga geen gezinnen uit elkaar rukken.
Ga geen gezinnen uit elkaar rukken? Wie zet de eerste stap om daar te vertrekken? Je laat als man je gezin achter. Wat ben je dan voor man?
Als je naar Nederland gaat, komt je gezin later ook.
Plaats reactie