Ds. Baan binnenkort beroepbaar
Ik meen het. Die jonge kerk daar ondervindt echt stormachtige tijden. Een tweede generatie Christenen waar de wereld en het oude heidendom enorm aan trekt.Oorspronkelijk gepost door jacobTreurig dat we zo'n belachelijk toelatingsbeleid hebben.Oorspronkelijk gepost door Pim
Treurig voor de jonge kerk in Papua. Hopen dat ze weer snel nieuwe hulp krijgen daar.
[Aangepast op 15/9/05 door jacob]
Dan zijn wij met onze kennis en beschikbaar zijnde literatuur enorm gezegend, ook al zijn we vacant.
ik meen het ook. Er zijn in onze gemeente leden die een diepe verantwoordelijkheid dragen.Oorspronkelijk gepost door PimIk meen het. Die jonge kerk daar ondervindt echt stormachtige tijden. Een tweede generatie Christenen waar de wereld en het oude heidendom enorm aan trekt.Oorspronkelijk gepost door jacobTreurig dat we zo'n belachelijk toelatingsbeleid hebben.Oorspronkelijk gepost door Pim
Treurig voor de jonge kerk in Papua. Hopen dat ze weer snel nieuwe hulp krijgen daar.
Dan zijn wij met onze kennis en beschikbaar zijnde literatuur enorm gezegend, ook al zijn we vacant.
Wij leren:
God maakt mannen bekwaam tot het predikambt.
Maar we bemerken:
In de GerGem zijn meer gemeenten dan predikanten (ik tel dan zowel Opperdoes als Barneveld als 1 gemeente, hoewel de laatste wel 3 predikanten kan gebruiken)
En we bemerken:
Dat er voor de zending geen predikant meer is.
Waarom maakt God niet meer mensen bekwaam? Wat zou er zijn?
Maar we bemerken:
In de GerGem zijn meer gemeenten dan predikanten (ik tel dan zowel Opperdoes als Barneveld als 1 gemeente, hoewel de laatste wel 3 predikanten kan gebruiken)
En we bemerken:

tja 2 mogelijkheden.Oorspronkelijk gepost door WSO
Wij leren:
Maar we bemerken:
En we bemerken:
Het curatorium maakt er een puinhoop van en houdt het werk van God op, wat ook een straf kan zijn of misschien wel is.
God wenst niet meer te werken binnen ons kerkverband, dat toont Hij door geen arbeiders meer uit te zenden.
bij beide zou ik eigenlijk mijn conclusie's moeten trekken en het kerkverband verlaten. Maar daarover geen discussie, ik hoop op betere tijden.