Bogerman schreef:Ik heb gekozen voor geen handen geven. Door alles van deze ziekte heb ik pas ontdekt hoe smerig handen geven is. Ik vind ook dat we veel te veel handen geven dus ik vind het ook wel best. Daarom zou ik het ook wel fijn vinden als die ontsmettingsdingen overal blijven en graag ook spatschermen bij balies en kassa's.
Dat klopt, maar als je regelmatig je handen was, zou dat geen issue moeten zijn. Ik vraag mij juist af hoe ik mijn kinderen weer moet leren om handen te schudden. Dat zijn ze volkomen vergeten, met name degene die dat al ontliepen.
Habitat schreef:Geen handen geven
Geen zoenen
Afstand houden
Geen verjaardagsfeestjes
Het mag van mij allemaal blijven. Thuis in het gezin ben ik heel knuffelig, daarbuiten liever niet.
Niet zoenen, afstand houden en geen verjaardagsfeestjes zijn inderdaad erg prettig. Nergens heengaan met de feestdagen vond ik ook wel fijn en eerlijk gezegd de avondklok ook.
Ik verbaas mij juist al anderhalf jaar over het niezen in je elleboog. Bij mijn kinderen vind ik dat het smerigste wat er is. Helemaal met al die mensen die vervolgens elkaar begroeten met de elleboog. Ik heb liever dat zij in hun handen niesen/ niezen ( het mag allebei

) en die daarna wassen. De angst voor verkoudheden mag van mij wel verdwijnen. Een van de kinderen snottert het hele jaar. Ik heb hem meerdere malen, bij extreme snot, laten testen, maar geen covid. Bij hem heb ik mij voorgenomen om alleen met koorts te gaan testen.