Ik niet - ik heb weleens Romeinen 2 en 3 in de BGT gelezen, maar dat is niet meer dan een (onjuiste) exegese. Een ‘Bijbel’ waarin de boodschap is aangepast,Dodo schreef:Ik heb het NT in BGT, en lees er wel eens aan tafel uit. Het is heel goed begrijpelijk, maar ook erg vlak. Uiteindelijk vind ik het geen prettige vertaling. Maar ik kan me voorstellen dat hij bij evangelisatie gebruikt wordt.
Groeibijbel
Re: Groeibijbel
sorry ik had iets geciteerd van internet, het zijn niet mijn woordenValcke schreef:Waar is zo’n conclusie op gebaseerd??Boertje schreef:De kern blijft dicht bij de bijbelse boodschap.
-
- Verbannen
Dat vind ik een heel zwak weerwoord.Boertje schreef:sorry ik had iets geciteerd van internet, het zijn niet mijn woordenValcke schreef:Waar is zo’n conclusie op gebaseerd??Boertje schreef:De kern blijft dicht bij de bijbelse boodschap.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik probeerde info te geven op een vraag die gesteld was zonder er een mening over te hebben. Kennelijk mag dat hier niet. Iets over slakken en zout zullen we maar zeggen..
Alles mag maar als je iets post zonder bronvermelding gaan wij er vanuit dat het je eigen mening is.Boertje schreef:Ik probeerde info te geven op een vraag die gesteld was zonder er een mening over te hebben. Kennelijk mag dat hier niet. Iets over slakken en zout zullen we maar zeggen..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De bronvermelding is door Boertje ook gegeven.
Aardmannetje? Wat was een aardmannetje ook weer? Je moet dat, lijkt me, wel weten om deze 'bijbel' te verstaan. Ik kan er (mag ik dat zeggen) alleen maar negatief tegenaan kijken. Ik hoop dat ik hier nog enige medestanders heb?
Laatst gewijzigd door -DIA- op 19 aug 2019, 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Er stond: Citaat. Dus wat mij betreft o.k.huisman schreef:Alles mag maar als je iets post zonder bronvermelding gaan wij er vanuit dat het je eigen mening is.Boertje schreef:Ik probeerde info te geven op een vraag die gesteld was zonder er een mening over te hebben. Kennelijk mag dat hier niet. Iets over slakken en zout zullen we maar zeggen..

-
Waarom niet de HSV ?
Die is toch ook duidelijk voor jongeren ?
Je hebt ook een mooie HSV studieBijbel
Nou tel uit je winst.
Nou tel uit je winst.
Gisteren een indringende leespreek van ds. A. Verschuure, waarin hij ondubbelzinnig de HSV afwees.Geytenbeekje schreef:Waarom niet de HSV ?
Nou tel uit je winst.
Lees de hele preek in zijn verband, over Filippus en de kamerling
-
Misschien moet hij maar een studie maken.-DIA- schreef:Gisteren een indringende leespreek van ds. A. Verschuure, waarin hij ondubbelzinnig de HSV afwees.Geytenbeekje schreef:Waarom niet de HSV ?
Nou tel uit je winst.
Soms is het beter vertaald dan de SV.
Het gaat erom dat we de Bijbel niet verstaan. Net als de kamerling. Zelfs als we de helderste vertaling hebben verstaan we niet wat we lezen.Geytenbeekje schreef:Misschien moet hij maar een studie maken.-DIA- schreef:Gisteren een indringende leespreek van ds. A. Verschuure, waarin hij ondubbelzinnig de HSV afwees.Geytenbeekje schreef:Waarom niet de HSV ?
Nou tel uit je winst.
Soms is het beter vertaald dan de SV.
-
We kunnen niet alles begrijpen maar het is naar mijn idee wel goed om zoveel als mogelijk de Bijbel te willen begrijpen
Maar geen verkapte vertaling. Laten we dat ondubbelzinnig afwijzen. En alsjeblieft niet hinken op twee gedachten of compromis denken. Er is al veel te veel vernield in wat eens de gereformeerde gezindte was. Dit lijkt me de zoveelste aanval.Geytenbeekje schreef:We kunnen niet alles begrijpen maar het is naar mijn idee wel goed om zoveel als mogelijk de Bijbel te willen begrijpen
Bekend of niet, het gaat mij er niet om om deze uitgave te promoten of er geld aan uit te geven.Jantje schreef:Vertel eens?Tiberius schreef:Er valt wel wat zinnigers te melden over deze uitgave dan deze flauwekul.
Ik zal hieraan nooit geld uitgeven. Maar dat was een ieder hier waarschijnlijk al bekend.
Maar dat het refoforum-onwaardig is om een beetje lacherig te gaan zitten doen over een Bijbel die met serieuze intenties uitgegeven is.
Als je het er niet mee eens bent, prima, maar geef dan argumenten in plaats van allerlei flauwekul en ongein (zoals boven mijn eerste bericht het geval was).