parsifal schreef:Er zijn weinig partijen die massa-immigrtatie, terreur, geweld en onveiligheid niet als een probleem zien. Waar de PVV de oorzaak maar in 1 richting zoekt (misschien 2: EU en Islam), lijkt een meer genuanceerde kijk me niet verkeerd (zonder problemen met EU en Islam te verzwijgen, en dat doen sommige partijen wel)?
Terreur, geweld, aanslagen, vervolging, moord, die volop in het nieuws komen niet voort uit het Jodendom of Christendom, maar altijd uit de Islam. Natuurlijk zijn er ook groeperingen met een andere godsdienst zoals de NLFT of Ku Klux. Ik kan wel begrijpen dat velen de oorzaak voornamelijk in 1 richting zoeken.
Het probleem zit hem ook in de oplossingen van veel reguliere partijen.
De enige oplossing die er gegeven wordt is dat men in gesprek moet blijven. Ook zo vaak op radio 1 bijvoorbeeld als het gaat om Syriëgangers, criminaliserende jeugd, hangjongeren, overlast, als enige hoor ik steeds: "we moeten in gesprek blijven". Ik begrijp wel dat dit door velen niet meer als een oplossing wordt gezien? Hoezo in gesprek blijven? Aanpakken! Ik vind het vrij logisch.
Neem nu de vele auto's die in brand zijn gestoken in Ede door jongeren met een migratieachtergrond, ik snap wel dat er dan gezegd word: "Laat het leger patrouilleren en iedereen die zich zonder geldige reden na 23:00 tot 06:00 op straat bevind aanpakken". In plaats van een burgemeester die aangeeft dat ze in gesprek moeten blijven en zelfs een Marokkaans consul laat komen om in gesprek te gaan met die jeugd, ik kan mij voorstellen dat dit voor velen onvoorstelbaar is, en daarom richting PVV trekken.
Verder gaan een hoop punten over de Islam en vrijheid van godsdienst en meningsuiting. Het zit hem erin dat de PVV de Islam niet ziet als een godsdienst maar als een kwaadaardige geweldadige ideologie. Vrijheid is altijd relatief. Het aanhangen, verheerlijken, van een kwaadaardige ideologie kan natuurlijk wel strafbaar gemaakt worden, bijvoorbeeld nazibewegingen, maar dan moet wel de definitie van "Islam" helder zijn.
Bovenstaand is niet perse mijn mening, maar een weergave van hoe mensen, bijvoorbeeld, uit mijn omgeving, denken. Zelf vind ik het moeilijk hierin standpunten in te nemen omdat het altijd kiezen is tussen kwaden.