-DIA- schreef:Martijn schreef:-DIA- schreef:
Ik bedoelde dit topic niet om te speculeren wie de antichrist eigenlijk is, maar om in het algemeen de tekenen der tijden (die toch duidelijk aanwezig zijn) voor de aandacht te brengen. Daarin speel enerzijds een valse religie een bijzondere rol, en anderzijds het publiekelijk willen uitbannen van alle religie.
Je stelt toch zelf de vraag Rome of Islam? De tekenen zijn zeker aanwezig en alles wijst erop dat we in de eindtijd leven of daar heel dichtbij zijn. Denk jij dat de antichrist een persoon of een beweging is?
We houden ons even aan de kanttekeningen van de Statenbijbel. Dat lijkt me het meest veiligst. Verder is volgens mij nog niets nieuws geopenbaard. Wel vind ik het opmerkelijk dat omstreeks de Reformatie de opmars van de Islam naar Europa is gestuit, terwijl die nu volop in opmars in ons werelddeel.
Men zou kunnen denken dat het een opeenvolgende reeks personen is, zoals bv. eerst de Romeinse keizers, en na de kerstening van Constantijn loopt de lijn verder met de Roomse pausen.
Ik denkt persoonlijk dat de uitleg van de kanttekeningen niet juist is. Ik lees ook in de tekst over de antichrist(enkelvoud) en vele antichristen die er nu al zijn. Dit duidt mijn in ziens op een enkel persoon die nog komen moet. Zie ook de verwijs tekst naar 2 Thessalonicenzen 2
De openbaring van de mens der wetteloosheid
1 En wij vragen u dringend, broeders, met betrekking tot de komst van onze Heere Jezus Christus en onze vereniging met Hem,
2 dat u niet snel aan het wankelen wordt gebracht of verschrikt, niet door een uiting van de geest, niet door een woord, en ook niet door een brief die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag van Christus al aangebroken zou zijn.
3 Laat niemand u op enigerlei wijze misleiden. Want die dag komt niet, tenzij eerst de afval gekomen is en de mens van de wetteloosheid, de zoon van het verderf, geopenbaard is,
4 de tegenstander, die zich ook verheft boven al wat God genoemd of als God vereerd wordt, zodat hij als God in de tempel van God gaat zitten en zichzelf als God voordoet.
5 Herinnert u zich niet dat ik u deze dingen zei, toen ik nog bij u was?
6 En u weet wat hem nu weerhoudt, opdat hij op zijn eigen tijd geopenbaard wordt.
7 Want het geheimenis van de wetteloosheid is al werkzaam. Alleen is er iemand die hem nu weerhoudt, totdat hij uit het midden verdwenen is.
8 En dan zal de wetteloze geopenbaard worden. De Heere zal hem verteren door de Geest van Zijn mond en hem tenietdoen door de verschijning bij Zijn komst;
9 hem, wiens komst overeenkomstig de werking van de satan is, met allerlei kracht, tekenen en wonderen van de leugen,
10 en met allerlei misleiding van de ongerechtigheid in hen die verloren gaan, omdat zij de liefde voor de waarheid niet aangenomen hebben om zalig te worden.
11 En daarom zal God hun een krachtige dwaling zenden, zodat zij de leugen geloven,
12 opdat zij allen veroordeeld worden die de waarheid niet geloofd hebben, maar een behagen hebben gehad in de ongerechtigheid.
- See more at:
http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... NqfJv.dpuf