Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Tiberius
Administrator

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Tiberius »

Diederik de GG-er schreef:
Tiberius schreef:
Diederik de GG-er schreef:Kan iemand mij vertellen wanneer ongeveer het bekend wordt of er iemand is toegelaten?
Ongeveer 1 minuut later.
Ik bedoel wanneer ongeveer qua tijd; dus of het over een half uur al bekend kan zijn of pas om 16.00 uur.
Dat hangt ervan, wanneer diegene gehoord wordt.
Maar ik kan je verzekeren: wanneer het curatorium iemand toelaat, is dat ongeveer 1 minuut later bekend (een beetje afhankelijk van de complexiteit van de naam van de betreffende persoon :OO3 )
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Diederik de GG-er schreef:Kan iemand mij vertellen wanneer ongeveer het bekend wordt of er iemand is toegelaten?
Ongeveer 1 minuut later.
Krijgen wij in deze spannende dagen een RF breaking news banner :OO3

Als CGK'er sta ik elk jaar weer met verbazing te kijken naar deze opwinding.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
Ongeveer 1 minuut later.
Krijgen wij in deze spannende dagen een RF breaking news banner :OO3

Als CGK'er sta ik elk jaar weer met verbazing te kijken naar deze opwinding.
Zou het verschil niet zijn dat in de CGK van tevoren bekend is wie er gehoord zullen worden?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
freek

Bericht door freek »

Auto schreef:
freek schreef:Het blijft een wonderlijk gebeuren, dat hele curatorium. Het bestaan, de discussie, het functioneren, de euforie, de teleurstelling. Alles.
Je bedoeld het gebeuren rond het Curatorium van de GG?

....... rond Curatoriumdagen van de CGK speelt dit totaal niet.
Yep. 'Curatorium' associeer ik per definitie met de Ger.Gem.
Diederik de GG-er
Contacteer:

Bericht door Diederik de GG-er »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
Ongeveer 1 minuut later.
Ik bedoel wanneer ongeveer qua tijd; dus of het over een half uur al bekend kan zijn of pas om 16.00 uur.
Waarom wil je dat weten?
Donderdag heb je een compleet beeld.
Ik zou graag een antwoord ontvangen op mijn vraag.

Als het over een kwartier al bekend zou worden dat de aanstaande student A. is aangenomen, staat dat trouwens vanavond al in de krant hoor.

Ik hoop dat er velen mogen worden aangenomen.
Laatst gewijzigd door Diederik de GG-er op 18 mei 2015, 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Wittewrongel
Inactief

Bericht door Wittewrongel »

Luther schreef:
Tiberius schreef: Ongeveer 1 minuut later.
Waarom wil je dat weten?

Als het over een kwartier al bekend zou worden dat student A. is aangenomen, staat dat trouwens vanavond al in de krant hoor.

Je hebt toch antwoord op je vraag :) als persoon A zijn verhaal gedaan heeft duurt het niet lang voor hij de uitslag ook hoort. En dan duurt het ook niet lang of het staat hier vermeld.
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Luther schreef:
Waarom wil je dat weten?

Als het over een kwartier al bekend zou worden dat student A. is aangenomen, staat dat trouwens vanavond al in de krant hoor.

Nou, dan wacht je tot de krant van vanavond.
Overigens: er worden zeker geen studenten aangenomen.
Mannen die worden toegelaten, worden per september 'student'...;)
Laatst gewijzigd door Luther op 18 mei 2015, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Curatorium

Bericht door Curatorium »

De Haas schreef:Vorige jaren leidden deze vergaderingen tot zeer veel discussie over nut en noodzaak van een curatorium. Ik hoop dat er dit jaar minder gediscussieerd zal worden en dat er in de tijd die daardoor vrij valt te meer gebeden wordt voor de mannen met de onmogelijke taak te beslissen over de toelating tot het hoge ambt van predikant en voor hen die gehoord worden.
Wat een nietszeggende dooddoener.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:Zou het verschil niet zijn dat in de CGK van tevoren bekend is wie er gehoord zullen worden?
Het komt m.i. eerder omdat het "curatoriums" van CGK en HHK als een wat lagere lagere divisie wordt gezien waarin wat makkelijker toegang wordt verleend.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Dat ook.
Maar ook is er door het grote predikantstekort een verlangen om nieuwe studenten te krijgen. De vraag is veel groter dan het aanbod, hierdoor ontstaat er een soort hype. Bij de CGK en HHK is er weinig tot geen tekort.
Die hype wordt dan nog eens aangewakkerd door predikanten die al in januari beginnen met het bidden voor de aanstaande vergadering. Niets mis mee, maar hierdoor worden mensen erg nieuwsgierig.
Laatst gewijzigd door Curatorium op 18 mei 2015, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:
Luther schreef:Zou het verschil niet zijn dat in de CGK van tevoren bekend is wie er gehoord zullen worden?
Het komt m.i. eerder omdat het "curatoriums" van CGK en HHK als een wat lagere lagere divisie wordt gezien waarin wat makkelijker toegang wordt verleend.
- In de HHK bestaat geen curatorium.
- Het woord 'divisie' vind ik in dit verband totaal ongepast.
- Wordt er in de CGK makkelijk toegang verleend? Waar baseer je dat op?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Overigens klopt de voorspelling van @Tiberius geheel en al... het afgelopen uur hebben ruim 500 meelezers dit topic aangetikt... (en dat afgezet tegen 25 weinig zeggende reacties).
Ezen

Bericht door Ezen »

De Haas schreef:De komende week (van maandag 18 tot en met woensdag 20 mei) hoopt het Curatorium van de Gereformeerde Gemeenten te vergaderen.

Vorige jaren leidden deze vergaderingen tot zeer veel discussie over nut en noodzaak van een curatorium. Ik hoop dat er dit jaar minder gediscussieerd zal worden en dat er in de tijd die daardoor vrij valt te meer gebeden wordt voor de mannen met de onmogelijke taak te beslissen over de toelating tot het hoge ambt van predikant en voor hen die gehoord worden.

De HEERE geve dat er van deze dagen mocht gelden:
Op uw noodgeschrei
Deed ik grote wond'ren.

De eerste drie dagen van juni zullen de tentamens en examens worden gehouden.
Dit jaar zal er ook wel gediscussieerd worden. Niet alleen op dit forum. Er gebeuren de komende drie dagen geen wonderen. Misschien worden er mannen toegelaten om te studeren.
Niet zeker is dat dat dan ook predikanten worden. Het moet nog een wonder worden. Of krijgen ze kanselgarantie toegezegd.
Vreemd dat je de taak onmogelijk noemt. Niemand word gevraagd het onmogelijke te doen.
Maar je hebt wel gelijk dat het onmogelijk is. Het zou zo niet moeten.

Wie zal eigenlijk ds Moerkerken als rector opvolgen? Ds Clements? Zullen ze in Gouda blij mee zijn. Dat is dan de 2e keer dat ze dat meemaken.
Spitten en niet moe worden.
Diederik de GG-er
Contacteer:

Bericht door Diederik de GG-er »

Ezen schreef:
De Haas schreef:De komende week (van maandag 18 tot en met woensdag 20 mei) hoopt het Curatorium van de Gereformeerde Gemeenten te vergaderen.

Vorige jaren leidden deze vergaderingen tot zeer veel discussie over nut en noodzaak van een curatorium. Ik hoop dat er dit jaar minder gediscussieerd zal worden en dat er in de tijd die daardoor vrij valt te meer gebeden wordt voor de mannen met de onmogelijke taak te beslissen over de toelating tot het hoge ambt van predikant en voor hen die gehoord worden.

De HEERE geve dat er van deze dagen mocht gelden:
Op uw noodgeschrei
Deed ik grote wond'ren.

De eerste drie dagen van juni zullen de tentamens en examens worden gehouden.
Dit jaar zal er ook wel gediscussieerd worden. Niet alleen op dit forum. Er gebeuren de komende drie dagen geen wonderen. Misschien worden er mannen toegelaten om te studeren.
Niet zeker is dat dat dan ook predikanten worden. Het moet nog een wonder worden. Of krijgen ze kanselgarantie toegezegd.
Vreemd dat je de taak onmogelijk noemt. Niemand word gevraagd het onmogelijke te doen.
Maar je hebt wel gelijk dat het onmogelijk is. Het zou zo niet moeten.

Wie zal eigenlijk ds Moerkerken als rector opvolgen? Ds Clements? Zullen ze in Gouda blij mee zijn. Dat is dan de 2e keer dat ze dat meemaken.
Stopt ds. A. Moerkerken als rector? Waar haal je die wijsheid vandaan?
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Mara

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:
Omdat iedereen met een juiste vooropleiding theologie kan studeren daar. Maar niet iedere student zal uiteindelijk dominee worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten