Protestantenbonbons

Mara

Re: Protestantenbonbons

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Mara schreef:
Ik kreeg gisteren een pepermuntje van mijn buurman. Maar dat bleek een strong kingetje te zijn. :oO :sweat
Ik zag m niet aankomen nl. :haha
:haha Die hebben wij altijd, heerlijk! :langue
Gisteren zag ik een flesje vruchtensap voorbijkomen onder de collecte ;)
Dat is echt onzin. Mensen kunnen in de bios een film van ruim 2 uur uitzitten zonder drinken.

Die mentos air(?) zijn ook verraderlijk. Eerst denk je, mmm lekker fris en dan ineens ontploft het.
De 1e keer sprongen de tranen in mijn ogen. :D
Het liefst heb ik een ouderwets pectootje, daar doe ik de hele preek mee. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ah, "jeugdsentiment" pecto... bestaat dat nog? anta-flu lijkt erop maar is het net niet ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ah, "jeugdsentiment" pecto... bestaat dat nog? anta-flu lijkt erop maar is het net niet ;)
Oeps je hebt gelijk, ik noem ze nog steeds zo, maar het is dus anta flu. :haha
Ik heb ook de dropvariant, die is best lekker bij kriebeltjeshoest.
Mijn moeder had vroeger als lievelingssnoepje een donkerbeige gekleurd soort mentos (ik vond ze vies) en die smaakte naar anijs geloof ik.
Die zou ik nog wel eens willen proeven.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Ah, "jeugdsentiment" pecto... bestaat dat nog? anta-flu lijkt erop maar is het net niet ;)
Mijn moeder had vroeger als lievelingssnoepje een donkerbeige gekleurd soort mentos (ik vond ze vies) en die smaakte naar anijs geloof ik.
Italiano?
Mara

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Mara schreef:
Italiano?
Die zijn zwart met een suikerlaagje en bestaan nog steeds.

Ze lijken hier een beetje op, dit noem je haverstro:
Afbeelding

Maar ze waren rond en glanzend, net als mentos, kwamen uit een rolletje. En ik dacht vroeger dat ze naar caramel zouden smaken, maar ze bleken vies.

Deze
Afbeelding

waren vroeger mijn favoriet, net als autodrop. dan had je iets te lezen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:
Orchidee schreef:
Mara schreef:
Ik kreeg gisteren een pepermuntje van mijn buurman. Maar dat bleek een strong kingetje te zijn. :oO :sweat
Ik zag m niet aankomen nl. :haha
:haha Die hebben wij altijd, heerlijk! :langue
Gisteren zag ik een flesje vruchtensap voorbijkomen onder de collecte ;)
Dat is echt onzin. Mensen kunnen in de bios een film van ruim 2 uur uitzitten zonder drinken.

Die mentos air(?) zijn ook verraderlijk. Eerst denk je, mmm lekker fris en dan ineens ontploft het.
De 1e keer sprongen de tranen in mijn ogen. :D
Precies, en dan denken de omstanders: die meid kan vanmorgen goed luisteren, dat is wel te zien. En dan is het gewoon van de mentos.
Mara

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Precies, en dan denken de omstanders: die meid kan vanmorgen goed luisteren, dat is wel te zien. En dan is het gewoon van de mentos.
Dank je voor het compliment :D
"Sterk spul, die Fisherman Friend", zeg ik altijd. :huhu
ejvl

Bericht door ejvl »

Mara schreef: Mijn moeder had vroeger als lievelingssnoepje een donkerbeige gekleurd soort mentos (ik vond ze vies) en die smaakte naar anijs geloof ik.
Je bedoeld vast Werthers.

Afbeelding
Mara

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef: Mijn moeder had vroeger als lievelingssnoepje een donkerbeige gekleurd soort mentos (ik vond ze vies) en die smaakte naar anijs geloof ik.
Je bedoeld vast Werthers.

Afbeelding
Nee die zijn lekker :langue
En die bestaan ook nog!

De snoepjes die ik bedoel, zijn er echt niet meer, ook niet in nostalgische snoepwinkeltjes.
Sommige oudere verkoopsters wisten wat ik bedoelde, maar konden ook niet op de naam komen.
De jongere generatie had geen idee, ondanks het feit dat ze wel borsthoning, amandelbonen, boterballen en stroopsoldaatjes verkochten.

Ik was wel eens op de kermis een knalroze zuurstok wezen kopen, ze waren nergens anders te koop.
Prompt, gezien natuurlijk toen ik het terrein verliet. (daar zou ik eens een boekje over willen schrijven: refoklikspanen :huhu )
Dipper
Verbannen

Bericht door Dipper »

helma schreef:mijn pa heeft altijd een paar koffiebonen bij zich. Schijnt goed te helpen als hij overmand wordt door slaap.
Dat is heel verstandig. Heb ik ook wel eens op gezogen. Een beetje op bijten dan komt die cafeïne vrij. En heel lekker, beter dan zoetigheid of snoep met kunstmatige zoetstoffen.

Nooit gestopt, ik heb altijd iets bij om maar niet van mijn buurvrouw afhankelijk te zijn die altijd wel goed bedoeld kijkt, maar wat ze aanbied is meestal niet mijn smaak.

Zou dominee ook snoepen tijdens de psalm als hij in de preekstoel zit weggedoken?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mag ik hier even wat kwijt.....

Kan iedereen die ter kerke gaat eens ophouden met het doorgeven van snoep en snoeprollen naar anderen dan hun eigen gezin!
- Als ik wat wil snoepen, neem ik zelf wel wat mee.
- Ik word half verplicht om vieze snoepjes te eten. (Als daar zijn: Dropmentos, allerlei vieze varianten van mentos die men de laatste jaren op de markt gooit, snoepjes met kraakcellofaantjes, Italiano.)
- Ik houd niet van dat geprik in mijn zij, terwijl ik nog bezig ben om de laatste regel van de collectezang te zingen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:Mag ik hier even wat kwijt.....

Kan iedereen die ter kerke gaat eens ophouden met het doorgeven van snoep en snoeprollen naar anderen dan hun eigen gezin!
- Ik word half verplicht om vieze snoepjes te eten. (Als daar zijn: Dropmentos, allerlei vieze varianten van mentos die men de laatste jaren op de markt gooit, snoepjes met kraakcellofaantjes, Italiano.)
- Ik houd niet van dat geprik in mijn zij, terwijl ik nog bezig ben om de laatste regel van de collectezang te zingen.
Helemaal mee eens!

Voetnoot: Sinds de wijziging van de receptuur van Italiano is die er beslist niet op vooruit gegaan.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Orchidee

Bericht door Orchidee »

:haha Een zuurtje dan maar?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Laatst gewijzigd door Orchidee op 09 feb 2015, 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef:Mag ik hier even wat kwijt.....

Ja dat doe ik ook.
Luther schreef: Ik word half verplicht om vieze snoepjes te eten. (Als daar zijn: Dropmentos, allerlei vieze varianten van mentos die men de laatste jaren op de markt gooit, snoepjes met kraakcellofaantjes, Italiano.)
Nee hoor, niks verplicht, ik weiger zo vaak. Alleen neeschudden, wel met een vriendelijke blik.
Luther schreef:Ik houd niet van dat geprik in mijn zij, terwijl ik nog bezig ben om de laatste regel van de collectezang te zingen.
Ik snap ook al dat gegraai in tassen niet zo, sommigen zijn aan het graven alsof ze hun halve snoepkast meegenomen hebben.

Misschien tip voor organisten: speel na de laatste gezongen noot nog ff door, dan kan iedereen rustig zijn snoep pakken, uit het cellofaan halen en in den mond steken, zonder dat dominee gehinderd wordt door ritselen en weinig aandacht. :OO3
Plaats reactie