En ook de Heere Jezus sprak zo niet. Alleen naar de Schriftgeleerden was Hij vaak scherp. Omdat zij erop stonden de Schriften te kennen maar ze ten diepste niet kenden en geloofden!ejvl schreef:@MoesTuin, even ter aanvulling, ik bedoelde niet met "verstand of kennis" in openlijke zin als zijnde laag niveau ofzo, maar in het zich thuis weten en kennen van de vaak moeilijke gezelschapstaal wat niet perse verkeerd is maar wel een uitleg nodig heeft.
DIA, en ik denk meerderen, weten precies wat er bedoeld wordt met bepaalde zinnen en uitdrukkingen, anderen niet, daarom vind ik het ook niet vreemd als er gevraagd wordt wat er bedoeld is.
Ik bedoel dus geenszinds dat je dom ofzo zou zijn hoor!
En ik hoop dat er op een reformatorisch forum ruimte is om elkaar te helpen. We kunnen de Drie Formulieren nog zo van harte onderschrijven... Dat wil nog niet zeggen dat we alles altijd ten volle verstaan.
Verder hoop ik dit boekje binnenkort te gaan lezen. Bedankt voor het plaatsen. Maar ik kon mijzelf niet helemaal aan de indruk onttrekken dat dit een artikel is als reactie op het topic over soorten ellende kennis. En eerlijk gezegd dacht ik toen: wat is daar gezegd, wat in strijd is met het bovenstaande? En voelde ik mij niet echt serieus genomen in de vragen die ik daar gesteld hebt, maar geen antwoord op hebt gekregen.