? Waar baseer je dat op? Is dat dan incl. de Westbank of zonder?eilander schreef:Het gaat om het volk Israël van nu en het land Israël van nu.ZWP schreef:Welke definitie heb je van "Israël"? Is dat het huidige land in het Midden-Oosten? En is dat gelijk aan het Israël van de Bijbel?
Verwachten we vandaag de Heere Jezus?
Re: Verwachten we vandaag de Heere Jezus?
Ik hoef Gods beloften niet zo precies te weten. Maar wel weet ik dat er in Gods Woord beloften staan, over de terugkeer naar het land Israël. Dat is in 1948 gebeurd en dat gebeurt nog. Zo staan er nog onvervulde beloften, oa Romeinen 11 voor de bekering van het volk Israël.WimA schreef:? Waar baseer je dat op? Is dat dan incl. de Westbank of zonder?eilander schreef:Het gaat om het volk Israël van nu en het land Israël van nu.ZWP schreef:Welke definitie heb je van "Israël"? Is dat het huidige land in het Midden-Oosten? En is dat gelijk aan het Israël van de Bijbel?
Als je met je vraag bedoelt: weet je zeker dat het om het volk anno 2013 gaat, of dat dit nog 100 jaar duurt, dan heb je gelijk. Dat weet ik niet. Maar dat het gebeuren zal, is zeker.
Afgewezen, hoe lees jij dan Romeinen 11? Was dat hoofdstuk maar beter gelezen en verstaan de afgelopen eeuwen! Dan waren we als kerk niet zo hoogmoedig geworden en was het joodse volk heel anders behandeld! Zie o.a. vers 15: Hun verwerping is de verzoening der wereld.Afgewezen schreef:Ja.eilander schreef:Bedoel je daarmee dat er volgens jou geen onvervulde beloften voor Israël in de Bijbel staan?Afgewezen schreef:In het NT wordt opgeroepen om naar die dag met verlangen uit te zien, "verwachtende en haastende tot de toekomst van de dag Gods" (2 Petr. 3). Ook wordt gezegd dat wij in "de laatste ure" leven en dat "de einden der eeuwen" op ons gekomen zijn.eilander schreef:@DIA: Hendrien vroeg ook (als ik het goed begreep) naar de verhouding tussen die twee verwachtingen. Hoe kun je dagelijks bidden om de tweede komst van de Heere Jezus, en ook om de bekering van Israël? Dat komt in elk geval in jouw posting niet direct uit de verf.
Ik zie daar eerlijk gezegd geen fase tussen, waarin dan de bekering van Israël nog moet plaatsvinden.
Zie vijf posts terug in deze topic.Hendrien schreef:Afgewezen, hoe lees jij dan Romeinen 11?