Zendingsdag (ZGG) 2005

nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Als kind moest ik altijd mee en ik vond er vanaf mijn 12e niks aan. Toen was het overigens ook nog op koninginnedag.

Dus ik denk niet dat ik er ooit nog kom.
Dat herken ik :,:,

En later gingen we niet meer, toen het niet meer op koninginnedag was. Toen was er altijd wel iets anders....:!

Maar het is de moeite waard hoor. We zijn vorig jaar ook geweest. Ook met de kids (toen 2 jaar en een van een half jaar!)
refo

Bericht door refo »

Tja, wat zal ik er over zeggen.
Ik ben vroegah ook wel eens geweest. In de Expohal in Hilversum. Toen had zending nog iets van pionieren. Toen kon ds Vreugdenhil nog geld uit de portemoniaes preken en in de collectezak.

Een jaar of 10-12 geleden ben ik ook eens gegaan. Heb toen bijzonder genoten van de diverse toespraken. Ze waren alleen veeeeel te lang allemaal. Ochtendprogramma was van 10:30-12:30, maar om 13:15 was iedereen pas uitgesproken. Da's een hele zit. Voor mij, maar zker voor kinderen. En om 14:00 moesten we weer opdraven. Toen de broodjes georberd waren,

Er was toen een enquete en dat heb ik ook zeer benadrukt: als jullie nou zo graag willen dat ook kinderen komen, hou het dan kort. En stop precies half een!

Een jaar later zijn we weer geweest. Toen waren de toespraken lang zo enthousiast niet meer. Drie jaar geleden nog eens, maar het lijkt wel of de afstand tussen zending en kerklid te groot wordt.
Het zegt me eerlijk gezegd niet zo veel.

En de laatste jaren valt het ook nog steeds samen met de open dag van de luchtmacht.
Wat moet je dan met jongens van 5, 10 en 12? Voorafgaand aan de zondag nog eens een dagvullend prekenprogramma of....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Als kind moest ik altijd mee en ik vond er vanaf mijn 12e niks aan. Toen was het overigens ook nog op koninginnedag.

Toen was het ook nog in Hilversum, naast de drafbaan, ik kon het altijd mooi combineren 's morgens naar de zendingsdag en 's middags naar paardenrennen kijken. Bovendien was het een mooie gelegenheid om de op zomerkamp opgedane vriendinnetjes nog eens te zien. Zo zie je maar weer uni, het nuttige met het aangename verenigen
hahaha, heb jij ook zoveel plezier van je selectief geheugen?

Jazeker, iedere dag weer. :):):):)
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door limosa

Toen was het ook nog in Hilversum, naast de drafbaan, ik kon het altijd mooi combineren 's morgens naar de zendingsdag en 's middags naar paardenrennen kijken. Bovendien was het een mooie gelegenheid om de op zomerkamp opgedane vriendinnetjes nog eens te zien. Zo zie je maar weer uni, het nuttige met het aangename verenigen
hahaha, heb jij ook zoveel plezier van je selectief geheugen?

Jazeker, iedere dag weer. :):):):)
Ikmoet wel eerlijk zijn natuurlijk, als ik mijn gehele geheugen opdiep moet ik zeggen maar één keer op de drafbaan geweest te zijn maar dat dit meer indruk gemaakt heeft dan veel keren expohal. De zwartste herinneringen waren altijd dat ik weg moest uit het dorp waar altijd gezellige koninginnedagfeesten waren [misschien één van de reden dat mijn vader en moeder naar de zendingsdag gingen?]. Dat van de meisjes kwam wel vaker voor en wel twee keer.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Drie jaar geleden nog eens, maar het lijkt wel of de afstand tussen zending en kerklid te groot wordt.
Het zegt me eerlijk gezegd niet zo veel.
Het avontuurlijke is inderdaad voor een groot deel uit de zending. Maar is het niet zaak om juist dan als kerk achter je werkers te staan en je te verdiepen in de zending?
Vroeger in de dagen van Kuijt en Vreugdenhil zat men te smullen van de smeuïge verhalen. Dat lag deels aan voornoemde sprekers, maar ook aan het aansprekende van het pionierswerk. Nu is het zendingbedrijven moeilijker (maar niet minder belangrijk!) geworden. Enerzijds ondersteuning van de jonge kerken, anderzijds keihard knokken tegen de Islam (Guinnee, Nigeria).

In pionierswerk werd het ontwikkelingswerk gebruikt om 'binnen te komen'. Hoe zeer de meningen daar ook over verschillen in de zendingswetenschap (interessante wetenschap!). Nu kan men ook aan westerse technieken en luxe komen zonder dat daar een Christelijk geloof en dito levensstijl bij te pas komen. Dat is een stuk aantrekkelijker natuurlijk....
En de laatste jaren valt het ook nog steeds samen met de open dag van de luchtmacht.
Wat moet je dan met jongens van 5, 10 en 12? Voorafgaand aan de zondag nog eens een dagvullend prekenprogramma of....
Dat is idd een punt. Voor kinderen (boven de creche-leeftijd) is het eigenlijk nix.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Unionist

Bericht door Unionist »

Bij ons op de basisschool was het een smoes om geen koninginne-activiteiten te organiseren: Anders kunnen de kinderen niet naar de zendingsdag.

Van de hele school gingen 10 kinderen naar de zendingsdag: 6 naar de ZGG en 4 naar de MBuma.

Toen kreeg ik voor het eerst door dat sommige mensen hun luiheid met vroomheid camoufleren.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Afbeelding
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Wij hopen a.s. zaterdagochtend naar de Zendingsdag van de GerGem te gaan. Kunnen we daar nog OSW-ers begroeten?
Nobody?
Geen haar op m'n hoofd.......
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Al met al heb ik nog geen goede reden gehoord om er wel heen te gaan....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Ik ben wel in de buurt, maar heb daar andere verplichtingen...
~~Soli Deo Gloria~~
Marjan

Bericht door Marjan »

Johan Proos komt uit Bodegraven, en ik lees de stukjes die hij in de kerkbode schrijft. Ik denk dat de student die hij gaat vertalen zeker de moeite is om naar te luisteren. Het is zeker niet makkelijk in Albanie, maar er is wel zegen.
Be yourself, there are plenty of others.
Unionist

Bericht door Unionist »

Alleen de naam H.P.K. doet mij de moed al wegzakken...
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Wij hopen a.s. zaterdagochtend naar de Zendingsdag van de GerGem te gaan. Kunnen we daar nog OSW-ers begroeten?
Nobody?
Geen haar op m'n hoofd.......
Wist niet dat je kaal was......
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
refo

Bericht door refo »

Die spreekt niet, die interviewt....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door refo
Die spreekt niet, die interviewt....
Met zijn mond dicht?
Plaats reactie