SecorDabar schreef:Afgewezen schreef:MoesTuin, waarom ben je op een discussieforum gekomen, als je eigenlijk vindt dat er niet gediscussieerd mag worden?
Ik lees niet dat de heer Moestuin vind dat er niet gediscussieerd mag worden.
Moestuin schreef: p.s. mijn verstandelijke vermogens zijn helaas niet heel erg ontwikkeld in moeilijke leer en woorden,
vergeef me, ik snap soms heel veel moeilijke standpunten hier niet op het forum,
ook in andere topics niet altijd, maar ik weet, uw bedoelingen en vraag zijn goed)
Niet iedereen is even bekwaam om te discussiëren.
En ook niet iedereen is bekwaam om een bepaald boek van intellect niveau te lezen.
De één krijgt zielevoedsel in de eenvoudige oefeningen van Wulfert Floor.
De ander in een werk van Calvijn.
Zelf heb ik eens een boek getracht te lezen van Ds. Frederik van Houten.
Dat was voor mij te zwaar om met mijn verstandelijke vermogens te verstaan.
Ik ben dankbaar voor het begrip SecorDabar en ook voor eigenlijk het precies omschrijven wat u heeft gedaan voor mij reeds.
Zo is het net
Ik discussier toch ook mee dacht ik, als ik een bericht plaats.
Wel is het zo, dat er soms een hardheid op treedt in een discussie
dat doet me soms best pijn.
soms kan ik er over doordenken en krijg ik de tranen in mijn ogen.
dan hoop ik maar op en vertrouw ik maar op warme harten en goede bedoelingen van iedereen hier op het forum.
We zijn nu eenmaal niet allemaal goed onderlegt in het gesprek of de kennis
Mensen die dat niet zijn mogen ook meepraten hierin.
Ik vind het heel erg als deze mensen, die wat zwakker hierin zijn, gelijk een kil antwoord krijgen en de volgende keer maar zwijgen.
Ik heb in alles een zwak, voor de zwakkere medemens, die niet altijd gemakkelijk meekomt in de dagelijkse gang van het leven
dat kenmerkt mijn hele leven tot zelfs in het werk wat ik mag doen,
daar ben ik overigens heel blij en dankbaar voor, de plaats die ik hierin mag in nemen, in mijn leven
Ontzettend dankbaar!
Daarin probeer ik ook christen te zijn, maar dat kan zeker niet volgens de reformatorische leer, daar deze mensen dit niet snappen wat betrefd verstandelijk niveau
Vandaar dat ik wat vrij hier overkom, omdat ik dit gewoon ben hierdoor, om begrijpelijk te blijven.
Dit is onderdeel van mijn leven geworden.
Met Simpelheid is niets mis daarom wat mij betreft
Ieder zijn Talenten en Gaven
Intelectueel of Verstandelijk Beperkt
Allen zijn we Parels in Gods Hand
en de Ware Kerk, is enkel in Hem alleen
De mensen waar ik mee mag werken gaan ook naar de kerk
maar op hun niveau en ze geven zich vol overgave
en reageren veelal op emotie en vanuit het hart
en nee, dat zijn geen reformatorische diensten streng in de leer.
Maar blijmoedig, er wordt gesprongen gedanst,
en als ik werk zet ik weleens net zo goed een cd op waarop kinderen psalmen zingen, op hele noten met orgelspel
en de mensen snappen het niet de woorden met het verstand, maar er is meestal wel een rust op de woning
en dan komt er een collega binnen van de andere woning, in het begin lachend, wat heb jij nou weer op staan...maar tegenwoordig komen ze binnen, zachtjes, want zeggen ze dan, bij jou zijn ze zo rustig meestal....
Zou er kracht uit gaan op 1 of andere manier, mag ik dat zeggen? ik weet het niet, valt wel op altijd
Ieder op zijn plekje
want...
[youtube]_GCrVILKpgQ[/youtube]