;-o dat hadden we nou niet gedacht van jou . . .Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ik heb trouwens ook postzegels met blote vrouwen erop.
;-)
Das waar ook... maar internetten op je mobiel is ontzettend duur. Bij mij zit die optie er ook op maar dat gaat mijn telefoon rekening niet leuk vinden...Oorspronkelijk gepost door limosaDat ook maar ik heb twee meiden hier in huis die precies weten hoe je met die dingen ook kan internetten of WAPpen ofzo.Oorspronkelijk gepost door Daphneelkaar bellen en smsen...Oorspronkelijk gepost door limosa
controleer eens wat je kinderen met hun mobieltje uitspoken
Kun je gefilterd internet hebben op de PC, komt de vunzigheid via dat kanaal binnen (heb ik gelukkig nog niet geconstateerd bij ons maar het kán wel allemaal). Weten wat ze aan het doen zijn lijkt me een goede zaak.
Straks vragen ze bij elk huisbezoek... mogen wij uw postzegelcollectie even screenen op onchristelijk beeldmateriaal?!Oorspronkelijk gepost door UnionistIk heb trouwens ook postzegels met blote vrouwen erop. Ik zal de kerkenraad maar niet wijzer maken, straks willen ze ook gefilterde filatelie.
is zo, maar bijna iedereen heeft van die momenten dat de nieuwsgierigheid het wint van het gezonde verstand, zeker bij pubers komt dat voorOorspronkelijk gepost door DaphneDas waar ook... maar internetten op je mobiel is ontzettend duur. Bij mij zit die optie er ook op maar dat gaat mijn telefoon rekening niet leuk vinden...Oorspronkelijk gepost door limosaDat ook maar ik heb twee meiden hier in huis die precies weten hoe je met die dingen ook kan internetten of WAPpen ofzo.Oorspronkelijk gepost door Daphneelkaar bellen en smsen...Oorspronkelijk gepost door limosa
controleer eens wat je kinderen met hun mobieltje uitspoken
Kun je gefilterd internet hebben op de PC, komt de vunzigheid via dat kanaal binnen (heb ik gelukkig nog niet geconstateerd bij ons maar het kán wel allemaal). Weten wat ze aan het doen zijn lijkt me een goede zaak.
Krijgen ze 7 dikke albums op schoot. Wow!Oorspronkelijk gepost door DaphneStraks vragen ze bij elk huisbezoek... mogen wij uw postzegelcollectie even screenen op onchristelijk beeldmateriaal?!Oorspronkelijk gepost door UnionistIk heb trouwens ook postzegels met blote vrouwen erop. Ik zal de kerkenraad maar niet wijzer maken, straks willen ze ook gefilterde filatelie.
en daarna de sigarenbandjes en suikerzakjes ;-)Oorspronkelijk gepost door UnionistKrijgen ze 7 dikke albums op schoot. Wow!Oorspronkelijk gepost door DaphneStraks vragen ze bij elk huisbezoek... mogen wij uw postzegelcollectie even screenen op onchristelijk beeldmateriaal?!Oorspronkelijk gepost door UnionistIk heb trouwens ook postzegels met blote vrouwen erop. Ik zal de kerkenraad maar niet wijzer maken, straks willen ze ook gefilterde filatelie.
Nou, niet overdrijven nu, het gaat om het weren van ongefilterd internet, het grote verschil tussen gefilterd en ongefilterd zijn toch grosso modo de ongeklede dames en heren en de activiteiten die zij ontplooien en de (verbale of fysieke) geweldadigheden en opruiende toestanden. Dat de kerk daar een mening over heeft is niet gek denk ik. Of dat met censuur afgedwongen moet worden slaat natuurlijk nergens op en is een niet te handhaven stellingname. Misschien komen de TMC-berichten op je navigatiesysteem in de auto ook wel via ongefilterd internet op je af. De voortdurende integratie van technieken maakt het onmogelijk daar grip op te houden. Maar voor een PC-tje in de huiskamer (daar gaat het volgens mij over) is een filter een uitstekend hulpmiddel waarbij je qua gebruiksmogelijkheden niks hoeft in te leveren (althans niet als je Solcon gebruikt weet ik uit ervaring).Oorspronkelijk gepost door refo
Het is overigens wel tekenend. Het enige wat nog over is is 'raak niet en smaak niet en roer niet aan'.
Met die zinsnede een ieder in zijn gemoed ten volle verzekerd is kun je maar niet negeren dat ergste zonden luid en duidelijk worden uitgeleefd. En het zijn toch voornamelijk die zonden die het verschil maken tussen gefilterd en ongefilterd internet. Nogmaals, censuur is denk ik niet de oplossing. Maar dat de kerk stimuleert dat haar leden gefilterd internet hebben lijkt me niks mis mee.Oorspronkelijk gepost door memento
Ik moet als ik zulk soort dingen hoor altijd denken aan Paulus' brief waarin hij schrijft over het eten van aan-de-afgoden-geoffert vlees.
Waar blijft nu de christelijke vrijheid. Waar blijft nu 'dat een ieder in zijn gemoed ten volle verzekerd is'?
Wij hebben van de kerk pas ook een boekje gehad: Gezin en mediagebruik. Heel de gemeente heeft het gehad, ik denk meerdere Gergems want bij m'n vriend hadden ze het ook gehad.Oorspronkelijk gepost door limosa
Laat ik even reclame maken voor de OGGiN. Kort geleden hebben we een Brochure Mulrimediagebruik gekregen, een prachtige en praktische handleiding voor dagelijks gebruik.