Een kenmerk naar buiten toe van onze zuil is dat die vrijwel altijd wordt
geassocieerd met het gebruik van de Statenvertaling. De HSV is in mijn (en bij velen
in de doelgroep) een niet aanvaardbare vertaling. Deze bestond overigens nog niet
toen de regels werden opgesteld. Erg jammer dat hier een splijtzwam is gekomen.
'Een kenmerk naar buiten toe'
Wat denk je dat belangrijker is, een kenmerk naar buiten toe of een intern kenmerk, een kenmerk van de leer? Ik denk persoonlijk dat laatste, namelijk.
Overigens behoren de Gereformeerde Gemeenten in Noord-Amerika volgens mij ook tot de doelgroep van dit forum (getuige het forum 'theology in English'), en die gebruiken toch écht niet de Statenvertaling
Nee de hele discussie was daar offtopic, waardoor naar aanleiding van die discussie dit topic werd geopend.
Overigens; een te streng beleid van moderators/hele tijd afsplitsen van discussies/een forum waar alles overdreven vriendelijk moet zal na verloop van tijd doodbloeden. Het is logisch dat op een forum soms wat offtopic reacties komen. Een te streng beleid zal zorgen voor weinig ruimte voor echte inhoudelijke discussies.
Dat is een valide argument, maar ik ben van mening dat dit soort kaders discussie juist verbeteren. Stel het volgende:
Een Topic gaat over kerkmuziek
Er ontstaat een discussie over ritmisch versus aritmisch gezongen psalmen
Je hebt dan twee mogelijkheden
1. Je laat het zoals het is, waardoor de discussie over kerkmuziek doodbloedt en de discussie over ritmisch versus aritmisch de overhand krijgt.
2. Je splitst de off topic discussie af, zodat mensen die verder willen gaan over kerkmuziek dat kunnen blijven doen, en mensen die willen praten over ritmisch versus aritmisch dat ook kunnen doen in een ander topic.
Ik kies dan toch liever optie 2. Wel meer werk voor de moderatoren, maar ach