Ik heb vanwege een deel van mijn functie redelijk vaak met pestgevallen te maken (die ik dan mag oplossen...Anker schreef:Ja, dat andersom wordt een beetje lastig voor de Wachter Sions. Het gaat me inderdaad om de toon. Die vind ik heel goed. Ik vind het een sterk artikel omdat het niet heel belerend is maar juist toerustend is voor de jongeren die hier mee lopen.Luther schreef:De toon van het artikel is prima. Waar ik wel wat moeite mee heb, is het feit dat anderen - die geen moeite hebben met oorbellen en leggings - kennelijk worden gezien als mensen die de Bijbel minder serieus nemen.
Het artikel vraagt (terecht!) aan anderen respect en ruimte om te mogen zijn wie men is / wil zijn. Dat mag dan andersom ook gevraagd worden, lijkt me.
En Luther, eerlijk gezegd, je schreef in een eerste reactie dat je dit totaal niet herkent. Dat verrast me wel. Ik herken het wel. Kinderen die van de basisschool kwamen en het gevoel hadden erbij te horen omdat ze een legging aanhadden. (Kinderen die wel zwichtten voor die groepsdruk)

Ik moet er wel bij zeggen dat op onze school het hele legging-probleem nooit heeft gespeeld en ik ken ook geen toeleverende basisscholen waar een dergelijk verbod gold. In mijn klassen zitten legging-minnaressen en legging-lozen door elkaar heen. Ik heb zelfs de indruk dat de huidige generaties pubers kleding minder belangrijk vindt dan de pubers van meer dan 10 jaar geleden toen ik begon.