[Aangepast op 6/5/05 door limosa]
Als het goed is... (of ik moet me vergissenOorspronkelijk gepost door UnionistHeb je de titel van dit tiouc gelezen? Volgens mij stond er iets van "Nederland".Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik mis Israel.
Hoe de tekening van mij er intussen uit ziet, kun je bewonderen op http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie: ... eerde_KerkOorspronkelijk gepost door ndonselaarDe hoofdstroom is hier de 'Nederlandse Hervormde Kerk'. Ben wel nieuwsgierig hoe de tekening er uit gaat zien. Was over de huidige tekening redelijke consensus, dat zal nu iets anders liggen denk ik.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Je kan hem natekenen, de Hersteld Hervormde Kerk, de PKN en de VGKN erbij tekenen en dan is het je eigen tekening.
Luister dit eens?Oorspronkelijk gepost door DaphneAls het goed is... (of ik moet me vergissenOorspronkelijk gepost door UnionistHeb je de titel van dit tiouc gelezen? Volgens mij stond er iets van "Nederland".Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik mis Israel.zijn wij in Israel ingelijfd, we zijn geen Israelieten maar we mogen wel tot Gods volk (Israel) behoren... De Basis ligt in Israel... so Mis je hebt wel een goed punt
![]()
Dit is typisch van geschiedvervalsing. Voor mij is het duidelijk dat er sprake is van een confessionele voortzetting en een juridische voortzetting van een NHK. Dat maakt het schema dubbel zo moeilijk, maar dit schema doet mij denken aan landen die om ideologische redenen hun geschiedenis aanpasten. Stel je een buitenlander voor die totaal onkundig is van de nederlandse geschiedenis. Die denkt met dít schema dat de Protestantse Kerk al eeuwen bestaat.Oorspronkelijk gepost door TheEdgeHoe de tekening van mij er intussen uit ziet, kun je bewonderen op http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie: ... eerde_KerkOorspronkelijk gepost door ndonselaarDe hoofdstroom is hier de 'Nederlandse Hervormde Kerk'. Ben wel nieuwsgierig hoe de tekening er uit gaat zien. Was over de huidige tekening redelijke consensus, dat zal nu iets anders liggen denk ik.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Je kan hem natekenen, de Hersteld Hervormde Kerk, de PKN en de VGKN erbij tekenen en dan is het je eigen tekening.
Wellicht is het meteen interessant om te kijken of er nog fouten in de artikelen zitten die eronder staan. Als je een fout in de tekst ziet, kun je die namelijk meteen bewerken door op de knop 'bewerk' te drukken.
Ik ben met mijn tekening begonnen vanaf 1816, toen officieel de Nederlandse staatskerk hernoemd werd tot "Nederlands hervormde Kerk". Maar ik had uiteraard ook wat eerder kunnen beginnen. Dan was er ook een zijtakje remonstranten gweest, bijvoorbeeld. Veel kerken zijn echter - heb ik het idee - 'gewoon' ontstaan, en niet als afsplitsing van iets.
Ik begrijp je bezwaren, maar ik vind het moeilijk om het duidelijk in een tekening weer te geven, zeker omdat ik ook een lutherse tak in de tekening wil opnemen. Zou je - wat je in gedachten hebt - hier kunnen plaatsen, of als dat niet lukt, het naar me toe kunnen mailen? Dan kan ik het beter veranderen. Je kunt het wat mij betreft tekenen in paint, dan voeg ik het zelf daarna wel aan mijn tekening toe.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Dit is typisch van geschiedvervalsing. Voor mij is het duidelijk dat er sprake is van een confessionele voortzetting en een juridische voortzetting van een NHK. Dat maakt het schema dubbel zo moeilijk, maar dit schema doet mij denken aan landen die om ideologische redenen hun geschiedenis aanpasten. Stel je een buitenlander voor die totaal onkundig is van de nederlandse geschiedenis. Die denkt met dít schema dat de Protestantse Kerk al eeuwen bestaat.
Je zal uit de dikke balk van de NHK een lijn moet trekken die samenvalt met de GKN. In de lijn van de GKN naar de samenvallende lijn zal duidelijk moeten worden dat de GKN terugkeert naar een deel van de NHK. Tot slot zal je een lijn moeten trekken uit de NHK en dat is dan de HNHK.
Hoi,Oorspronkelijk gepost door TheEdgeIk begrijp je bezwaren, maar ik vind het moeilijk om het duidelijk in een tekening weer te geven, zeker omdat ik ook een lutherse tak in de tekening wil opnemen. Zou je - wat je in gedachten hebt - hier kunnen plaatsen, of als dat niet lukt, het naar me toe kunnen mailen? Dan kan ik het beter veranderen. Je kunt het wat mij betreft tekenen in paint, dan voeg ik het zelf daarna wel aan mijn tekening toe.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Dit is typisch van geschiedvervalsing. Voor mij is het duidelijk dat er sprake is van een confessionele voortzetting en een juridische voortzetting van een NHK. Dat maakt het schema dubbel zo moeilijk, maar dit schema doet mij denken aan landen die om ideologische redenen hun geschiedenis aanpasten. Stel je een buitenlander voor die totaal onkundig is van de nederlandse geschiedenis. Die denkt met dít schema dat de Protestantse Kerk al eeuwen bestaat.
Je zal uit de dikke balk van de NHK een lijn moet trekken die samenvalt met de GKN. In de lijn van de GKN naar de samenvallende lijn zal duidelijk moeten worden dat de GKN terugkeert naar een deel van de NHK. Tot slot zal je een lijn moeten trekken uit de NHK en dat is dan de HNHK.