*hier iemand die lid is van fascinerend kerkgenootschap*Oorspronkelijk gepost door arend
Ik zie het er nog niet zo snel van komen: 'slechts' 1/5 van de CGK bestaat uit zgn 'Bewaar het Pand'-ers, leden die qua ligging (ákelig woord) het meest bij de Gergem passen. Het gros van de overige leden voelt volgens mij veel meer voor een fusie met de GKv en/of de NGK. Overigens is er in de samensprekingen CGK / GKV vanuit de CGK altijd een taktiek van aantrekken en afstoten gehanteerd. Eertijds wilden ze graag, maar nu weer eventjes niet.
uiteindelijk (lange termijn) zal het er wel op neerkomen dat CGK en GKv samen gaan, en dat een kleine groep CGK-kerken zich aansluit bij de NGK (de evangelische christelijke gereformeerden...) en een deel bij de Ger Gem. Per saldo zijn we dan nog niet veel verder.
De CGK is inderdaad een zéér breed kerkgenootschap, helemaal gezien de omvang. En toch is het nog een redelijk hechte groep met een eigen identiteit. Erg fascinerend, eigenlijk. Misschien moeten we allemaal maar CGK worden... Ik ben alvast voor![]()
[Aangepast op 25/4/05 door arend]
eh... de Bewaar het Panders die qua ligging het meest bij de gergem passen... je bedoelt natuurlijk : gergemmers die qua ligging het meest bij de CGK passen (glimlachje)