(wellicht zijn jullie t niet met mijn reactie eens :%)
Maar áls ze er aan een paus zouden doen, dan werd het dominee Mallan. Geliefd in eigen kring, in hoog aanzien, met een bekering op zo'n jonge leeftijd, dat iedereen in zijn kerk bij hem in de schaduw staat, bekeerd of niet.
Grappig artikel :!
Wat me opvalt in dit artikel (en ik mis in jullie reacties :!) is dat 'de He
ere' met 1 E wordt geschreven. Zelfs de letterlijk gequote dingen...
Maar ik kreeg de kans via een gemeentelid en de Here liet me zien: Des Heren is de aarde, én haar volheid en ik mag daarin delen.
(Niet dat dit boeiend is, maar k herinner me een Topic alhier :!) Overigens... slechte zin vind ik de hierboven genoemde, beetje met twee maten meten.... Maargoed, daar gaat dit artikel niet over.
Wat ik opmerkelijk vind ik het volgende stukje van dhr Mallan:
Toen ik zes jaar was, bracht God me verder. Ik zag niet anders dan schuld bij mezelf. Ik moest sterven en de dood was mij nabij. Ik moest gestraft worden, want ik had tegen een heilig en rechtvaardig God gezondigd. Ik zat in de eerste klas op school op een bankje achterin en zag de hel voor mijn ogen opengaan. Ik waarschuwde de anderen met de vraag of ze wel allemaal kinderen van God waren.
Met alle respect... Als je 6 bent hou je je bezig met knikkers, voetbal, touwtjespringen, eitje leggen, voetbalplaatjes ruilen etc. (ja ik weet er staan eigentijdse dingen in deze voorbeelden :%) deze bevindelijkheid van dit kind wekt bij mij medelijden. Arm kind, nooit gehoord van de liefdevolle Heere Jezus die zegt: Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet. Had deze jongen dan alleen donderpreken gehoord? Kende hij de Liefde (welk God is) niet? Hij was gewoon bang...
Het hele artikel zit vol dingen van vroeger (een enkel hedendaags feitje met de tandarts) ik had graag wat meer up to date getuigenissen gehoord. Want het geloof is niet iets van de kinderjaren maar van een heel leven.
,,Ja, ik kom er eerlijk voor uit. Ik heb de tandtechnicus die mijn gebit moest bijstellen een keer voorgehouden dat hij niet altijd zou blijven leven, dat hij ook moest sterven en dan het oordeel. Die man wist niet wat hij hoorde.
K hoop dat ook dat ds Mallan óók over de liefde van Christus heeft gesproken. Het 'er niet voor schamen' en 'er eerlijk voor uitkomen' vind ik een normaal iets en helemaal iets wat een ds past.
Persoonlijk vind ik geen meerwaarden in dit artikel.
[Aangepast op 18/4/05 door Daphne]