Biddag

refo

Bericht door refo »

Welk aantal mensen?

Biddag voor gewas en arbeid van de agrarische sector? Ik dacht het dus niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Ik denk dat het goed is om voor gewas en arbeid te bidden, maar ik zou liever sterker bidden om een herleving, om de werking van Gods Geest. Als die gaat waaien, worden smeulende kooltjes tot een vuur!
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door refo
Biddag voor gewas en arbeid van de agrarische sector? Ik dacht het dus niet.
Ik denk dat je bedoelt niet alleen voor gewas en arbeid. Of heb ik dat mis? Op zo'n dag mag overal voor gebeden worden. Voor lichamelijke arbeid en kracht om staande te blijven als christen in deze maatschappij enz enz.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Oorspronkelijk gepost door Kokje
Ik vind het altijd wel fijn, zo midden in de week naar de kerk. Je stapt zo uit het drukke leven de kerk in en komt daar tot rust. Heel anders dan op zondag.

Voor de suggestie van Miscanthus voel ik ook wel, vooral dat bidden in groepjes. Anders is het toch gauw dat je het gebed van de dominee aanhoort in plaats van zelf mee bidt.
Dat dacht ik vanmorgen tijdens de dienst ook.
Tuurlijk, even uit de sleur van alle dag, naar de kerk, dat is wel fijn,

Maar, toch, ik mis wat.
Een preek luisteren is toch geen biddag houden ?

Ik ben ook voor gebedskringen , dat beantwoordt meer aan het biddagzijn.
Samen in gebed.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Vanmorgen biddag met Hebreeen 4 vers 16.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd.
Duidelijk werd er gesproken over de kracht, gevolgen en ook de noodzaak van het gebed.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
zojuist de dienst in kralingseveer middels een life-uitzending via internet gehoord

bidt en u zal gegeven worden
klopt en u zal worden opengedaan
zoekt en gij zult vinden
Hetzelfde gedeelte uit Matth. 7 werd vanmorgen bij ons ook gelezen.

Maar de tekst was uit Rom. 8: 32 "Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?"

En vanavond uit 1 Petr. 5: 6 en 7:
"Vernedert u dan onder de krachtige hand Gods, opdat Hij u verhoge te Zijner tijd. Werp al uw bekomernissen op Hem, want Hij zorgt voor u.
~~Soli Deo Gloria~~
dré

Bericht door dré »

zojuist de dienst in kralingseveer middels een life-uitzending via internet gehoord

bidt en u zal gegeven worden
klopt en u zal worden opengedaan
zoekt en gij zult vinden

indrukwekkende preek
ik heb hem ook gehoord. Omdat onze gemeente volgende week pas biddag heeft was ik vanavond daar in de kerk.
dré
--------

Credo in unum Deo
Channa

Bericht door Channa »

De ochtend en middagdienst waren ook heel mooi.
Matth. 6:5-8 over het bidden in het verborgenen. Hoe belangrijk het is om álles voor de Heere neer te leggen. En 's middags sloot het daarop aan. Wees niet bezorgd voor morgen want God zal voor ons zorgen.
Het komt op het vertouwen aan, ten koste van alles. Hij haalde daar bv. ook de ramp in Azie bij. Zie dan nog maar vast te houden aan je geloof. Dat kan alleen omdat Hij je het geloof in Christus geeft. Wat een heerlijk wonder!
Adorote

Bericht door Adorote »

Bidden doe je niet zo maar is een keer per jaar , en de praktijk is dan een preek.

Als het goed is bidt men elke dag , en gaat men elke dag naar de Kerk.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Bidden doe je niet zo maar is een keer per jaar , en de praktijk is dan een preek.

De meeste kerken zijn (helaas) op slot doordeweeks, behalve een enkele dienst. Er is idd niets beters dan in een kerk te bidden, weg van drukte, telefoons, gasfornuizen en andere storingen.
Niet iedereen heeft de luxe van een opengestelde kerk naast je huis. Weet je wel hoe bevoorrecht je bent!?

[Aangepast op 10/3/05 door Miscanthus]
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Adorote

De meeste kerken zijn (helaas) op slot doordeweeks, behalve een enkele dienst. Er is idd niets beters dan in een kerk te bidden, weg van drukte, telefoons, gasfornuizen en andere storingen.
Niet iedereen heeft de luxe van een opengestelde kerk naast je huis. Weet je wel hoe bevoorrecht je bent!?

[Aangepast op 10/3/05 door Miscanthus]
Mijn slaapkamer is mijn bidvertrek, daar heb ik geen kerk voor nodig hoor.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Plaats reactie