Anker schreef:jakobmarin schreef:Het is ook nooit goed he: praat je ietwat negatief over (de preek(stijl)) van een dominee, dan is het brommen; praat je juist positief hierover, dan komen de insinuaties...
Wees blij dat mensen blij zijn met ds. Vergunsts preken (evenals ik trouwens

).
Wat hij doet in zijn preken hoor je echt niet bij alle "andere orthodoxe predikanten binnen de GG". Nl. praktisch in het leven van alledag, in alledaagse taal, niet vergeestelijken, belicht nieuwe invalshoeken in zijn uitleg, eens een gedicht ertussen door, op een normale niet-zangerige toon, etc.
Nee hoor, het is prima dat men positief is. Er wordt hier telkenmale een wig gedreven tussen twee groepen GG-predikanten, zelfs in een interview met zo'n predikant. Hier op het forum komt het met regelmaat van forummers die niet GG zijn en dat toch plezierig lijken te vinden. Alledaagse taal, niet vergeestelijken, nieuwe invalshoeken, een gedicht hoeft nog geen inhoudelijke verschillen te bewerkstelligen.
Ik wil hier toch op wijzen, dat deze discussies voor een groot deel veroorzaakt wordt door een bepaalde manier van posten van een poster. Die meent dan een indirecte kwalificatie te moeten geven over een deel van de reformatorische gezindte en dan impliciet zijn eigen kerkverband raakt. Daarnaast zit hier over het algemeen alleen GG'ers die onderling het al niet eens zijn. Dat een enkele niet-GG'er dan ook een mening heeft wordt gezien als het altijd kritiek hebben op de GG.
Dat in het verleden veel aan GG bashen werd gedaan ben ik zeker met je eens, maar de laatste tijd worden deze discussies toch door GG'ers zelf veroorzaakt. (helemaal als die GG'ers heel duidelijk hun grote liefde

voor degenen die weg zijn gelopen jaaaaaaaaaren terug tonen).
Kortom: hier wordt gediscussieerd over een probleem wat al jaren de GG teistert.