Het grootste gezin van Nederland!?

Marjan

Bericht door Marjan »

Ik vind het gezin zeer positief overkomen! Daar kan ik met mijn "slechts" vier kids nog wat van leren!

En over hun geloof, ach, ik heb altijd geleerd dat mensen erg slecht zijn in het beoordelen van harten. Er is er maar Een die de harten van mensen doorgrondt.

Ik weet niet wat de Noordse Broeders precies leren, ik zag even de volwassendoop langskomen maar verder? Ik heb geen idee.
Be yourself, there are plenty of others.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door ZWP
Zie vooral 'Achtergrond' en dan 'Geloof'.
Staat er prachtig! Jammer genoeg kent ook deze gemeente hun gebreken. Maar jah.... dat is weer off-topic.
Nutteloze opmerking. Alsof er gebrekenloze gemeenten bestaan....
Zo zijn er wat nutteloze opmerkingen op een dag.... Bedankt voor de inschatting van mijn opmerking. Postings-kenner!
:P:P:P
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Staat er prachtig! Jammer genoeg kent ook deze gemeente hun gebreken. Maar jah.... dat is weer off-topic.
Ik dacht jij zo anti kerk was?;)
Haal kerk en Gemeente niet doorelkaar Mathijs. Misschien is het nuttig om daar eens bijbelstudie's over te doen.
het woordje kerk is een menselijke uitvinding
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw Staat er prachtig! Jammer genoeg kent ook deze gemeente hun gebreken. Maar jah.... dat is weer off-topic.
Haal kerk en Gemeente niet doorelkaar Mathijs. Misschien is het nuttig om daar eens bijbelstudie's over te doen.
het woordje kerk is een menselijke uitvinding
Taalstudie is handiger.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Lecram

Bericht door Lecram »

Zo zijn er wat nutteloze opmerkingen op een dag.... Bedankt voor de inschatting van mijn opmerking. Postings-kenner!
:P:P:P
Als het gaat om nutteloze opmerkingen, moet ik ook mijn hoofd ootmoedig buigen :D
Lecram

Bericht door Lecram »

Tis dat er een knipoog achter staat, anders was ik echt effe bij je gekomen (en ik zou mijn broer meenemen) :P

[Aangepast op 23/2/05 door Lecram]
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik weet niet wat de Noordse Broeders precies leren, ik zag even de volwassendoop langskomen maar verder? Ik heb geen idee.
Kijk eens hier
~~Soli Deo Gloria~~
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Kijk eens hier
Wat er op die site staat klinkt goed. Het staat er ook mooi zoals het er staat. De dwalingen vermelden ze er natuurlijk niet omdat ze niet weten dat ze dwalen. Kijk voor meer info op google.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Sabra

Bericht door Sabra »

Ik ken nog 2 gezinnen met 17 kids, en wij hebben er natuurlijk ook aardig veel met 16 personen! :)

Maar wij hebben zonder tweeling, en op die site hebben ze 2 tweelingen! ;)

Ik heb medelijden met de vrouwen die zoveel kinderen moeten baren.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Sabra

Ik ken nog 2 gezinnen met 17 kids, en wij hebben er natuurlijk ook aardig veel met 16 personen! :)

Maar wij hebben zonder tweeling, en op die site hebben ze 2 tweelingen! ;)

Ik heb medelijden met de vrouwen die zoveel kinderen moeten baren.
Niet alle vrouwen moeten kinderen baren. Je kunt het verschil zien. Als je een vrouw ziet 'zeulen' met 4 zeurderige kinderen, dan heeft ze die moeten baren, zie je daarentegen een vrouw lopen met [het kunnen ook hier wel eens zeurderige kinderen zijn] 10 kinderen dan heeft ze die mogen ontvangen.

ps: behooorlijk gechargeerd het bovenstaande maar wel met een kern van waarheid.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Mariken

Bericht door Mariken »

Niet alle vrouwen moeten kinderen baren. Je kunt het verschil zien. Als je een vrouw ziet 'zeulen' met 4 zeurderige kinderen, dan heeft ze die moeten baren, zie je daarentegen een vrouw lopen met [het kunnen ook hier wel eens zeurderige kinderen zijn] 10 kinderen dan heeft ze die mogen ontvangen.

Met andere woorden: alle moeders met voorbeeldige fijne en blije kinderen hebbe die mogen ontvangen???????
En alle moeders met zeurderige kinderen hebben dat aan henzelf te danken?
Beetje kort door de bocht hoor.
Ik ben niet in staat om het verschiel wat bedoelt te zien.........
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Mariken

Met andere woorden: alle moeders met voorbeeldige fijne en blije kinderen hebbe die mogen ontvangen???????
En alle moeders met zeurderige kinderen hebben dat aan henzelf te danken?
Beetje kort door de bocht hoor.
Ik ben niet in staat om het verschiel wat bedoelt te zien.........
goed lezen/quoten Mariken er staat meer dan jij nu aanhaald. Bovendien ben ik het knipoogje vergeten.
Maar wat ik er mee zeggen wilde, er zijn van die gezinnen waar je duidelijk ziet dat men willoos het "met smart zult gij kinderen baren" opvolgt en dat straalt ook van de gezichten en vaak ook van het 'zeulen' af maar troost je ik zie tegenwoordig meer gezinnen met één of twee kinderen die het moeilijker schijnen te hebben dan grote gezinnen. Maar bij mij in de omgeving wonen nu eenmaal een paar gezinnen die het uitstralen dat ze liever wat minder kinderen gehad zouden hebben dan ze hebben maar dat het nu eenmaal in de Bijbel staat dat ze kinderen moeten hebben en daarbij vergeten dat kinderen geen last maar een zegen behoren te zijn.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Andre

Bericht door Andre »

Mijn vrouw komt uit een gezin van 16 kinderen.

De sfeer alleen al, samen delen, damen eropuit gaan, samen op vacantie.

Wat me wel opvalt is; dat ze zeer eensgezind zijn.

Dat is vaak een groot voordeel in grote gezinnen.
Marjan

Bericht door Marjan »

En toch, en toch, ik ken een heel groot gezin, maar nu de kinderen zelf allemaal volwassen zijn en kinderen hebben blijkt dat er niet één is die meer dan drie kinderen heeft. Ik heb dat een keer aangekaart bij een van die kinderen en die gaf toe dat een groot gezin toch helemaal niet zo ideaal was, en hij doelde niet op materiele dingen.
Je moet een groot gezin ook niet idealiseren.
Be yourself, there are plenty of others.
Sabra

Bericht door Sabra »

Oorspronkelijk gepost door Egbert

ps: behooorlijk gechargeerd het bovenstaande maar wel met een kern van waarheid.
Ik zie enkel de kern van waarheid niet. En over het ontvangen van kinderen; ze moeten wel gebaard worden, of ze nu wel of niet gewenst zijn.
Plaats reactie