Geschrokken

Afgewezen

Re: Geschrokken

Bericht door Afgewezen »

WimA schreef:
Afgewezen schreef:Dat God middellijk werkt, hoeft volgens mij verder niet verdedigd te worden.
Daarover zijn we het eens.
Da's mooi.
Bij Bomschuit proef ik de gedachte dat zelf het feit dát je een middel gebruikt al een gebrek aan vertrouwen in God impliceert.
Bomschuit schreef:Dat is waar, God werkt middelijk, maar schrijven wij hier God de middelen niet voor? door een verzekering af te sluiten, alleen het woord al, "verzekering"
Het woord 'verzekering' kan misschien akelig klinken, maar het is gewoon een pot waar je met zijn allen wat in gooit, en wie het nodig heeft, krijgt daarvan uitbetaald. Dat is een mooie regeling wanneer het gaat om kosten die door particulieren gewoonlijk niet opgebracht kunnen worden. Vanuit de collectieve gelden kan dit wel, omdat veel mensen meebetalen die niet of nauwelijks een beroep op de pot hoeven te doen.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

J.C. Philpot schreef:Beste Bomschuit,
Ik betaal ook belasting, wat mijn plicht is (Mattheus 22:21). De overheid doet hier ook vreselijke Godonterende dingen mee, maar dit is de verantwoordelijkheid van de overheid. Net zoals het mijn verantwoording is om voor de overheid te bidden, en hier tegen te protesteren.

Ik denk niet dat het hebben van een verzekering het merkteken van het beest is. Maar het stemt wel tot bezinning: waarom geen verzekering nemen die dit niet vergoed (Prolife)? Al is deze organisatie wel weer onderdeel van een groter geheel. En raakt het ons nog dat er zo veel kinderen in Nederland aan de Moloch worden geoffert? Iets wat God een gruwel vind, en Hem zeer vertoornd! Protesteren wij hier nog tegen, en zijn wij voorbeelden van respect voor leven in woord en in daad?
Het probleem met verzekering, en ook sociale voorzieningen, is dat het functioneerd als een diakonie, maar God wordt er buiten gelaten.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mara

Bericht door Mara »

Bert Mulder schreef:
Ik betaal ook belasting, wat mijn plicht is (Mattheus 22:21). De overheid doet hier ook vreselijke Godonterende dingen mee, maar dit is de verantwoordelijkheid van de overheid. Net zoals het mijn verantwoording is om voor de overheid te bidden, en hier tegen te protesteren.

Ik denk niet dat het hebben van een verzekering het merkteken van het beest is. Maar het stemt wel tot bezinning: waarom geen verzekering nemen die dit niet vergoed (Prolife)? Al is deze organisatie wel weer onderdeel van een groter geheel. En raakt het ons nog dat er zo veel kinderen in Nederland aan de Moloch worden geoffert? Iets wat God een gruwel vind, en Hem zeer vertoornd! Protesteren wij hier nog tegen, en zijn wij voorbeelden van respect voor leven in woord en in daad?
Het probleem met verzekering, en ook sociale voorzieningen, is dat het functioneerd als een diakonie, maar God wordt er buiten gelaten.
Mag een christen dan een verzekeringskantoor o.i.d. beginnen, of meewerken bij een grote verzekeringsmaatschappij?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon

Bericht door Simon »

Mara schreef:
Bert Mulder schreef:

Mag een christen dan een verzekeringskantoor o.i.d. beginnen, of meewerken bij een grote verzekeringsmaatschappij?
Alles mag, maar niet alles is nuttig.
christelijke vrijheid!
Wij leggen elkaar niets op.
Een ieder zij voor zichzelf ten volle verzekerd.
Dat wordt dus nadenken en zelfbeproeving, waar je zelf uit moet komen, denk ik.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
refo

Bericht door refo »

Ik werk in de accountancy.

Pas komt er een klant bij me die wil weten wat de financiële gevolgen zijn bij samenwonen.
Moet ik dan zeggen: voor trouwen weet ik het wel, maar over samenwonen zeg ik niets?

En als ze gaan scheiden? Ga heen en zoek het maar uit?
Meestal verdienen kantoren goed aan zgn 'grote scheidingen'.
Mara

Bericht door Mara »

Simon schreef: Mag een christen dan een verzekeringskantoor o.i.d. beginnen, of meewerken bij een grote verzekeringsmaatschappij?
Alles mag, maar niet alles is nuttig.
christelijke vrijheid!
Wij leggen elkaar niets op.
Een ieder zij voor zichzelf ten volle verzekerd.
Dat wordt dus nadenken en zelfbeproeving, waar je zelf uit moet komen, denk ik.[/quote]
=======================================================================
Niet alles mag Simon!
Een christen dient geen kroeg, gokhal of andere verderfelijke gelegenheid te beginnen, noch zijn medewerking hieraan te verlenen.
En hoezo: wiji leggen elkaar niets op?
Allergisch voor al te bemoeizuchtige mensen?
Simon

Bericht door Simon »

Mara schreef: Niet alles mag Simon!
Een christen dient geen kroeg, gokhal of andere verderfelijke gelegenheid te beginnen, noch zijn medewerking hieraan te verlenen.
En hoezo: wiji leggen elkaar niets op?
Allergisch voor al te bemoeizuchtige mensen?
De ware christen heeft toch helemaal geen behoefte aan zulke zaken, zij die dat wel hebben, zijn nog geen discipelen.
Laatst gewijzigd door Simon op 17 jul 2012, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:Ik werk in de accountancy.

Pas komt er een klant bij me die wil weten wat de financiële gevolgen zijn bij samenwonen.
Moet ik dan zeggen: voor trouwen weet ik het wel, maar over samenwonen zeg ik niets?

Ik ben ook accountant, en ik doe werk voor elke klant, doet het niet toe wat voor werk of zaak hij doet, zolang het legaal is en hij/zij eerlijk en van goede reputatie is, en de rekening betaalt.

Klanten die niet van 'goede reputatie' zijn, mag ik niet aannemen.

Ik ben niet verantwoordelijk voor het persoonlijk leven van mijn klanten.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
vlinder

Bericht door vlinder »

Mara schreef: Het gaat erom wat deze dominee gepredikt heeft en dat was heel nauw. Maar niet persé voor anderen, voor zichzelf!
Dat lijkt me nu niet direct de bedoeling van preken. Je preekt toch voor je gemeente en niet voor jezelf?

In Nederland bestaat volgens mij geen verzekering die indirect niet meebetaald aan abortusklinieken. Zelfs pro-life verzekeringen niet. Er is op het forum een discussie hieraan gewijd. O.a. Memento heeft daar zijn bevindingen in gepost.
Zie http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... en+Abortus
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
refo

Bericht door refo »

Bert Mulder schreef:
refo schreef:Ik werk in de accountancy.

Ik ben ook accountant, en ik doe werk voor elke klant, doet het niet toe wat voor werk of zaak hij doet, zolang het legaal is en hij/zij eerlijk en van goede reputatie is, en de rekening betaalt.

Klanten die niet van 'goede reputatie' zijn, mag ik niet aannemen.

Ik ben niet verantwoordelijk voor het persoonlijk leven van mijn klanten.
Inderdaad.
En als we dan de link leggen naar de weigerambtenaar: gewoon je werk doen en de wettelijke taak uitvoeren.
Gian

Bericht door Gian »

Ken je een christen die een gokhal is begonnen?
Is het nodig daartegen te waarschuwen omdat er anders christenen aan gokhallen en kroegen zouden beginnen?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

refo schreef:
Bert Mulder schreef: Ik ben niet verantwoordelijk voor het persoonlijk leven van mijn klanten.
Inderdaad.
En als we dan de link leggen naar de weigerambtenaar: gewoon je werk doen en de wettelijke taak uitvoeren.
Eens met Bert Mulder en refo als het gaat over persoonlijk leven van klanten.
Maar niet eens met refo als het gaat over de weigerambtenaar: een homohuwelijk is geen huwelijk. Dat een overheid dit wel zo noemt en een ambtenaar daarom een homohuwelijk zou moeten sluiten, kan echt niet.
vlinder

Bericht door vlinder »

Gian schreef:
Is het nodig daartegen te waarschuwen omdat er anders christenen aan gokhallen en kroegen zouden beginnen?
Een kroeg is een ander naam voor een café. Een café is een drinkgelegenheid. Drinken jullie na een lange fietstocht nooit eens wat op een terrasje? Ik zou als christen prima een drinkgelegenheid met terrasje en barretje kunnen beginnen. Wanneer je niet tegen Gods geboden ingaat (dus geen vloeken tolereerd, niet op zondag open bent e.d.) kan je m.i. prima als christen een tentje hebben waarbij je anderen voorziet van drinken en een snackje. Het heeft bij ons een negatieve klank door de misbruik die er is, maar een kroeg ansich is m.i. niet verkeerd. Of zie ik dat nu niet goed?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Simon

Bericht door Simon »

vlinder schreef:
Gian schreef:
Een kroeg is een ander naam voor een café. Een café is een drinkgelegenheid. Drinken jullie na een lange fietstocht nooit eens wat op een terrasje? Ik zou als christen prima een drinkgelegenheid met terrasje en barretje kunnen beginnen. Wanneer je niet tegen Gods geboden ingaat (dus geen vloeken tolereerd, niet op zondag open bent e.d.) kan je m.i. prima als christen een tentje hebben waarbij je anderen voorziet van drinken en een snackje. Het heeft bij ons een negatieve klank door de misbruik die er is, maar een kroeg ansich is m.i. niet verkeerd. Of zie ik dat nu niet goed?
Ik denk dat je bij het bezoek aan een kroeg á la wijlen majoor Boshardt, best goed bezig bent.
Zelfs op zondag.;)
- Oswald Chambers -
Mara

Bericht door Mara »

Simon schreef:
vlinder schreef: Een kroeg is een ander naam voor een café. Een café is een drinkgelegenheid. Drinken jullie na een lange fietstocht nooit eens wat op een terrasje? Ik zou als christen prima een drinkgelegenheid met terrasje en barretje kunnen beginnen. Wanneer je niet tegen Gods geboden ingaat (dus geen vloeken tolereerd, niet op zondag open bent e.d.) kan je m.i. prima als christen een tentje hebben waarbij je anderen voorziet van drinken en een snackje. Het heeft bij ons een negatieve klank door de misbruik die er is, maar een kroeg ansich is m.i. niet verkeerd. Of zie ik dat nu niet goed?
Ik denk dat je bij het bezoek aan een kroeg á la wijlen majoor Boshardt, best goed bezig bent.
Zelfs op zondag.;)
Een kroeg heeft een bepaalde betekenis, zoals een bar dat ook heeft. Je gaat in een kroeg geen kopje soep eten. Dat doe je in een cafeetje, restaurantje, terrasje.
Met een kroeg bedoelde ik hier dus een drinkgelegenheid waar bier en andere alcoholische dranken, tot diep in de nacht worden genuttigd.
Een kroeg beginnen die op zondag gesloten is en waar niet gevloekt mag worden, (zeker in de grote stad) zal waarschijnlijk geen droog brood opleveren.
Dan moet het toch een andere naam krijgen.
Plaats reactie