verklaar moslims de vrede

Unionist

Bericht door Unionist »

Wat is het alternatief voor vrede aan de moslims?

De dood aan alle moslims?
De hel voor alle moslims?
De totale oorlog tegen alle moslims?

Is dat wat Jezus leerde?
zonnebloem

Bericht door zonnebloem »

Wat is het alternatief als je geen vrede in Jezus kent? Dat is ook heel hard. Onvrede...

Vrede is een breed begrip.
refo

Bericht door refo »

Natuurlijk leerde Jezus dat niet. Hoewel: Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard...

Wat je niet uit het oog moet verliezen is dat een chrsitelijke natie turks dreigt te worden, zoals onze oudvaders het noemden. Nu nog benaderen als lieve vriendjes is te laat. Dialoog werkt niet. Toen er nog maar een paar waren in de jaren 60, toen hadden we dat moeten doen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Unionist

Bericht door Unionist »

Dus alle moslims nu maar gewoon verloren laten gaan omdat onze natie turks dreigt te worden?

Jezus kwam met het zwaard. Dus wij hanteren het zwaard tegen onze medeburgers?

Als Jezus zich nota bene liet kruisigen voor een terrorist als ik, hebben wij dan geen plicht tegenover onze naaste?

Van de week was er op de EO een mooi programma over de vraag: moslimhaat of naastenliefde. klik hier

Ik dacht trouwens dat Jezus de schare liefhad. Inclusief die rotte Farizeeërs en Romeinen. Die was niet bang voor de massa, maar vroeg Zijn Vaer: "Vader, vergeef het hun".
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door refo
Brokjes Koran:

190. En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen je strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, God heeft de overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is God zeker Vergevensgezind, Genadevol.

193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

157. En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.

158. En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.
Goed lezen wat er staat. Alleen als jou kwaad aangedaan word, mag je terugvechten, zie ook soera 193, die je hierboven citeerd.

Daarbij zal een modale westerse moslim even makkelijk omspringen met de koran als een christen met het OT, nl. al die wetten gelden nu niet meer.
refo

Bericht door refo »

't Is net als bij ons: de exegese van de tekst. Ik weet ook niet of ik hun Statenvertaling citeer of hun 'Het Boek'.

Het zijn overigens een paar 'verzen' uit de eeerste soera's. Er zit geen enkele lijn in die Koran. De enige lijn is dat de Soera's steeds korter worden. Vanaf nummer 2 worden ze steeds korter.

190 Zou je kunnen uitleggen: Strijdt, maar wordt niet extremistisch. Maar wat is 'grens'? Want dan komt 191: doodt hen. Blijkbaar is het pistool nog niet 'de grens'. 192 Als 'zij' (wij? Theo van Gogh c.s.?) ophouden is God vergevingsgezind. (Waar heb ik dat meer gehoord?) 193 Bestrijd hen totdat de hele wereld Moslim is. De rest biedt misschien houvast voor een 'wapenstilstand', maar wie zijn 'onrechtvaardigen'?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
David J

Bericht door David J »

Ha, leuk, zijn we ineens aan Koran-exegese aan het doen op dit forum! Weer eens wat anders.

Maar effe serieus: wij kunnen niet voor moslims vaststellen wat 'de' leer van de islam zou zijn. Dat is hetzelfde als wanneer anderen (vaak ex-christenen) ons met een keur aan Bijbelteksten proberen te vertellen hoe verdorven de bijbelse leer en de bijbelse God wel niet is. Wil je de islam kritiseren, kijk dan naar wat de islamiet over wie je het hebt daadwerkelijk gelooft, en wat hij er vervolgens mee doet. 'k Zou zeggen, kijk eens op een van de moslim-equivalenten van OSW...
Kena

Bericht door Kena »

Daphne, jouw posting inspireert mij, omdat ik in mijn hart idd onrechtmatigheid gevonden heb naar de Moslim. Waar kan ik dat boek kopen? Wat is het ISBN-nummer?

Groeten van Kena
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Kena
Daphne, jouw posting inspireert mij, omdat ik in mijn hart idd onrechtmatigheid gevonden heb naar de Moslim. Waar kan ik dat boek kopen? Wat is het ISBN-nummer?

Groeten van Kena
klik hier!
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Voor een OSW-forum voor moslims:

http://www.walidin.com:81/forum/index.php

Ze hebben daar ook bekeringsverhalen en Adrianussen. Zoals wij lopen te mieren over hoedjes en rokken, doen zij dat over baarden en sluiers.

[Aangepast op 10/11/04 door Miscanthus]
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Oorspronkelijk gepost door Kena

Groeten van Kena
klik hier!
Tnx ;-)
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ze hebben daar ook bekeringsverhalen en Adrianussen.
:D :D :D

Yusuf Al-Adrianus Bin Orckie

Ibrahim el-Blazwasra

Citaat van het betreffende forum:
Ik weet wel dat je voor het reciteren van de Koran in het Arabisch een geldige ghusl en wuzu moet hebben.
Volgens mij is dat zoiets als de toeleidende weg. Eerst een Ghusl of een Wuzu krijgen en dan pas...

[Aangepast op 10/11/04 door Unionist]
David J

Bericht door David J »

Effe helemaal off-topic

Af en toe kom ik het woord 'blazwasra' tegen. Het schijnt algemeen bekend te zijn op OSW, maar wat het is?
Wie helpt mij uit de brand?
Unionist

Bericht door Unionist »

Dat is een samentrekking van de namen Blaauwendraad, van der Zwaag en de SRA.

Het is hier bedacht, ik meen door Adrianus, maar het kan ook iemand anders zijn geweest, om diegenen aan te duiden die o.a. de Gereformeerde Gemeenten graag terug zouden zien keren naar de Schriftuurlijk-reformatorische prediking.
Daphne

Bericht door Daphne »

Jullie zijn echt ZOOOOO dom... (sorry...!!!!!) Jullie denken 't zelf op te kunnen lossen deze problemen in Nederland... HOE dom moet je zijn?! HOE weing vertrouwen hebben jullie in onze Heere Jezus?! Zei Hij: Bekijk ut met je zooitje, Ik ben naar de Hemel, suc6 daar beneden, Mij zie je niet meer?!?!?!?!

Dat is wat ik uit jullie postings lees... 't spijt me echt dat ik dit moet zeggen en als je er niet mee eens bent... moet je maar geen waarde hechten aan deze posting!! Ik vind het beschamend om te lezen dat 'we het allemaal zelf moeten doen.'

Dan vraag ik me af.... Als God niet had gezegd in Ex.14 Luister naar Mij en IK zal voor jullie strijden.... Zou Israel dan door de Rode zee heen gewandeld zijn?! NEE

14 De HEERE zal voor ulieden strijden, en gij zult stil zijn. 15 Toen zeide de HEERE tot Mozes: Wat roept gij tot Mij? Zeg den kinderen Israels, dat zij voorttrekken.
16 En gij, hef uw staf op, en strek uw hand uit over de zee, en klief dezelve, dat de kinderen Israels door het midden der zee gaan op het droge.
17 En Ik, zie, Ik zal het hart der Egyptenaren verstokken, dat zij na hen daarin gaan; en Ik zal verheerlijkt worden aan Farao en aan al zijn heir, aan zijn wagenen en aan zijn ruiteren.
18 En de Egyptenaars zullen weten, dat Ik de HEERE ben, wanneer Ik verheerlijkt zal worden aan Farao, aan zijn wagenen en aan zijn ruiteren.
19 En de Engel Gods, Die voor het heir van Israel ging, vertrok, en ging achter hen; de wolkkolom vertrok ook van hun aangezicht, en stond achter hen.

Oorspronkelijk gepost door refo
Hoorde pas dat je een moslim maar op één manier kunt winnen: vriendschap sluiten. Niet meteen gaan preken, maar in een prcoes van maanden het vertrouwen krijgen.

Eigenlijk is niet aan te raden daarmee te beginnen. Het gevaar is namelijk groot dat het averechts gaat werken.

En moslims de vrede verklaren? Dat kan eigenlijk niet. We zouden dan Christus (althans voor een poos) moeten verloochenen. En dat lijkt me ook niet de weg.

Wat dan? De godsdienst als staatsgevaarlijk bestempelen en verbieden lijkt de beste optie. De vrijheid van godsdienst die we voorstaan gaat over protestantisme, christendom en jodendom. Deze hebben alle wortels vanaf de schepping.

Niet alle moslims zijn extremist? Gelukkig niet. Maar hun godsdienst is dat toch wel.
Refo, kan je alleen bevriend zijn met moslims als je hun godsdienst aan neemt?! Kom op joh...!!!!!!!!

Ik had gister avond koor, werd gebeld en moest naar een bevalling. Ik was op het moment dat ik gebeld was in de kerk, tegenover de kerk staat een moskee en net toen ik de kerk verliet kwam de moskee uit! Zonder dat IK aanleiding had gegeven om iets te zeggen, sprak een man in een mooie lange jurk, petje op, baard en marokaan 'Goedenavond :) ' Waarop ik gewoon gedag terug zei! Ben ik nu moslim!? :pu Heb ik nu Christus verloochend?!

Mag jij me vertellen... hoe zit 't met vriendschap met niet christenen... kan dat wel of verloochen ik Hem dan ook?! :pu Dus gewoon lekker met mede christenen samen zijn en de rest uitsluiten!!! (dacht ut niet!!!) Hoe kunnen we nou zoutend zout en lichtend licht zijn zoals Hij het ons gebood?!

De godsdienst verbieden :$:$:$:$:$:$ Hoe haal je 't in je hoooofd?! :) k snap je echt niet... wil je dan gelijk staan aan moslim landen die het christendom verbieden (Wat wij zo erg vinden!!!!!!!!)?! Lijkt me niet he?!

[Aangepast op 10/11/04 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Plaats reactie