En stel dat de vader van jouw vader op dezelfde wijze in A was gekomen als jij nu in B zit, dan wordt het nog ingewikkelder.Hendrikus schreef:Ik kan ook niet zoveel met die stelling dat we in een bepaalde gemeente geplaatst zouden zijn.Ronald86 schreef:Naar aanleiding van het topic shoppen en zoeken wil ik graag deze vraag hier posten.
Ik hoor wel eens dat God ons in een bepaalde gemeente (kerkverband) geplaatst heeft. Waar ik persoonlijk mijn vraagtekens zet is dat:
a. Wij Gods keuzes niet kunnen doorgronden
b. God misschien wel veel ruimer denkt dan ons, (waarschijnlijk zijn de kerkmuren een doorn in Zijn oog)
c. Wij een heilige, algemene christelijke kerk belijden.
Mijn vader was van kerk A, mijn moeder van kerk B. Ze trouwden in A, maar omdat mijn moeder daar niet kon wennen zijn ze al vrij snel naar B verkast. Ik vermoed dat ik verwekt ben in de tijd dat ze nog A waren, maar ik ben B gedoopt. Mijn vader heeft zich in B nooit thuis gevoeld. Hij schikte zich in zijn lot, zei er geen onvertogen woord over, maar nee, hij was geen B-er. En volgens mij zit mij A ook in de genen. Hoewel ik ben opgegroeid in B, voelde het als thuiskomen toen we uiteindelijk de overstap van B naar A maakten.
Nou, zeg jij dan maar waar ik "geplaatst" ben...
Bij mij:
Van vaders kant was opa van kerk A; oma van kerk B. Met hun trouwen gingen ze naar kerk B, alwaar mijn vader gedoopt is. Opa vertrok door oorzaak X naar kerk C, waar oma niet kon aarden en belandde in kerk D; na enkele jaren besloten ze zich samen aan te sluiten bij kerk A.
Van moeders kant was opa van kerk A; oma van kerk E. Met hun trouwen gingen ze naar kerk E, alwaar mijn moeder gedoopt is. Kerk E scheurde en toen gingen ze samen over naar kerk B.
Mijn vader ontmoette daar mijn moeder en ze sloten zich na hun trouwen aan bij kerk B.
Mijn vrouws opa van vaders kant was van kerk B en oma gelukkig ook; met hun trouwens loten zij zich aan bij kerk B, maar die scheurde; toen werden ze samen lid van kerk F, alwaar mijn schoonvader gedoopt werd.
Mijn vrouws opa van moeders kant was van kerk E en oma van kerk A; na hun trouwen zette zich dat voort en zijn ze gescheiden blijven kerken. Mijn schoonmoeder is gedoopt in kerk A, maar haar vader heeft geen 'ja' gezegd. Kerk A scheurde, waardoor kerk G ontstond. Daar gingen opa en oma beide heen en mijn schoonmoeder ook.
Mijn schoonvader uit kerk F en schoonmoeder uit kerk G trouwden en sloten zich aan bij kerk G, alwaar mijn vrouw gedoopt is.
Wat te doen als je je aangetrokken voelt tot kerk A t/m G?