Naar de kerk geweest?

Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door anne
De laatste dienst van 2003...
Psalm 103: De kortstondigheid van ons leven.
2002 zeker? ;)
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Eerste kerstdag, 's morgens, Ds. H. Molendijk:
En het geschiedde, als zij daar waren, dat de dagen vervuld werden, dat zij baren zoude en zij baarde haar eerstgeboren Zoon , en wond Hem in doeken, en leide Hem neder in de kribbe, omdat voor henlieden geen plaats was in de herberg.

's middags ook Ds. H. Molendijk:

En van stonde aan was er met den engel een menigte des hemelsen heirlegers, prijzende God en zeggende: Ere zij God in de hoogste hemelen, en vrede op aarde, in de mensen een welbehagen.

's avonds Ds. J. Joppe

En ten laatste zond hij tot hen zijn zoon, zeggende: Zij zullen mijn zoon ontzien.

Oudejaarsdienst, Ds. H. Molendijk

En het einde aller dingen is nabij; zijt dan nuchteren, en waakt in de gebeden.

Nieuwjaarsdienst, Ds. H. Molendijk

De genade van den Heere Jezus Christus, en de liefde van God, en de gemeenschap des Heiligen Geestes, zij met u allen. Amen.

[Veranderd op 1/1/03 door ndonselaar]
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

1e Kerstdag:
's morgen: ds. G.J. van Aalst:
" En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid. " Joh. 1:14

's middags: ds. J. Goudriaan:
"En er waren herders in diezelfde landstreek, zich houdende in het veld, en hielden de nachtwacht over hun kudde.
En ziet, een engel des Heeren stond bij hen, en de heerlijkheid des Heeren omscheen hen, en zij vreesden met grote vreze.
En de engel zeide tot hen: Vreest niet, want, ziet, ik verkondig u grote blijdschap, die al den volke wezen zal;
Namelijk dat u heden geboren is de Zaligmaker, welke is Christus, de Heere, in de stad Davids" Lukas 2: 8-11

2e Kerstdag:
ds. S. de Jong:
"En van stonde aan was er met den engel een menigte des hemelsen heirlegers, prijzende God en zeggende:
Ere zij God in de hoogste hemelen, en vrede op aarde, in de mensen een welbehagen." Lukas 2:13-14

Oudejaarsavond:
Ds. W. Verhoeks (leesdienst)
" En het einde aller dingen is nabij; zijt dan nuchteren, en waakt in de gebeden." 1 Petrus 4:7

Nieuwjaarsmorgen:
ds. G. Gerritsen:
" Als zij nu heengingen om te kopen, kwam de bruidegom; en die gereed waren, gingen met hem in tot de bruiloft, en de deur werd gesloten.
Daarna kwamen ook de andere maagden, zeggende: Heer, heer, doe ons open!
En hij, antwoordende, zeide: Voorwaar zeg ik u: Ik ken u niet.
Zo waakt dan; want gij weet den dag niet, noch de ure, in welke de Zoon des mensen komen zal. "
Mattheus 25:10-13

Zo jullie zijn ook weer op de hoogte van mijn kerkbezoeken....
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door ndonselaar
Eerste kerstdag, 's morgens, Ds. H. Molendijk:
En het geschiedde, als zij daar waren, dat de dagen vervuld werden, dat zij baren zoude en zij baarde haar eerstgeboren Zoon , en wond Hem in doeken, en leide Hem neder in de kribbe, omdat voor henlieden geen plaats was in de herberg.

's middags ook Ds. H. Molendijk:

En van stonde aan was er met den engel een menigte des hemelsen heirlegers, prijzende God en zeggende: Ere zij God in de hoogste hemelen, en vrede op aarde, in de mensen een welbehagen.

's avonds Ds. J. Joppe

En ten laatste zond hij tot hen zijn zoon, zeggende: Zij zullen mijn zoon ontzien.

Oudejaarsdienst, Ds. H. Molendijk

En het einde aller dingen is nabij; zijt dan nuchteren, en waakt in de gebeden.

Nieuwjaarsdienst, Ds. H. Molendijk

De genade van den Heere Jezus Christus, en de liefde van God, en de gemeenschap des Heiligen Geestes, zij met u allen. Amen.

[Veranderd op 1/1/03 door ndonselaar]
3 keer op eerste kerstdag?????

Voor de rest nog wel wat kunnen eten enzo?????

Een 'breekje' van Breekijzertje
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

De eerste kerstdag zijn we beiden thuis Breekijzertje. Het bedrijf en andere zaken eist veel tijd op en dan zijn we blij als we gewoon thuis kunnen zijn. We gaan dan ook niet uit eten en er is toch geen betere plaats als Gods huis?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Origineel geplaatst door kridje
Geen flauw idee welke! Het is de Hakvoort die zich bij de Ger. Gem. heb aangesloten en in onze classis mag preken.
Dat is dus E. Hakvoort. A. is nog steeds Chr. Geref. En hoe was Hakvoort? Mag hij blijven van jou?

Wij mochten het jaar beginnen op 1-1 met ds. Meeuse over HEbr. 13:8: Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en tot in eeuwigheid.

Wat een perspectief om aan 2003 te beginnen!

[Veranderd op 2/1/03 door bjdendekker]
Stonewall Jackson

Bericht door Stonewall Jackson »

[/quote]3 keer op eerste kerstdag?????

Een 'breekje' van Breekijzertje [/quote]

Als je echt honger hebt, kan ik me voorstellen dat je drie keer ter kerke gaat!
Breekijzertje

Origineel geplaatst door Stonewall Jackson
3 keer op eerste kerstdag?????

Een 'breekje' van Breekijzertje [/quote]

Als je echt honger hebt, kan ik me voorstellen dat je drie keer ter kerke gaat! [/quote]Hangt er vanaf wat de dominee 'te bikken' aanbiedt....
En dan nog.......3 x vind ik zwaar overdreven, maar ik laat iedereen daar vrij in natuurlijk.
't Zal wel een teken van de 'ware kerk' en rechtzinnigheid zijn.

england

Bericht door england »

Waar kun je nou beter wezen dan onder Gods Woord? En als het er vanaf hangt wat de dominee biedt... Waar blijft jou verantwoordelijkheid als kerkganger om je predikant in het gebed op te dragen? En om God te vragen om Zijn Woord te zegenen? En stel je voor: Als je drie keer gaat, kun je dus drie keer gezegend worden! Wie zou er dan geen drie keer willen gaan?!
Matthijs

Bericht door Matthijs »

In de hemel is het altijd kerk! Hoe kun je dat dan volhouden als je 3x al te veel vindt?
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Om op het onderwerp terug te komen: Gisteren prof. W.H. Velema gehad over "Ik ben het Brood des Levens". Een preek ter voorbereiding op het Avondmaal.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Ik denk niet dat het in de hemel altijd kerk is, Matthijs.

In de kerk zijn er ergernissen. In de kerk is er onvolkomenheid. In de hemel is alles volmaakt (dus ook de wil van de luisteraar is volmaakt).
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Breekijzertje

Origineel geplaatst door Matthijs
In de hemel is het altijd kerk! Hoe kun je dat dan volhouden als je 3x al te veel vindt?
"In de hemel altijd kerk"?
Waar haal jij die wijsheid dan vandaan?
Vroeger die uitspraak ook wel gehoord als ik geen zin had om naar de kerk te gaan.......
Dan dacht ik als kind: "Nou, dan hoef ik later niet naar de hemel, want dat lijkt me daar dan vreselijk saai!
Echter, nu ik voor mijzelf mag denken en de dingen onderzoeken, weet ik dat er straks een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt waar ik op mag wonen.
Dat is heel wat anders dan altijd kerk.
Het mooie vind ik ook dat dat alles al klaar ligt. (Openbaringen).
"Komt, want alle dingen zijn gereed".
PRACHTIG!!!!!!!!!!!!!!!!!

england

Bericht door england »

En toch...ik ben het er mee eens dat er in de hemel niet altijd kerk zou zijn... Maar toch... Wij zullen dan bij God zijn, en Hem aanbidden zonder einde. We zullen Hem kennen zoals wij nu van Hem gekend zijn...

Dat houdt in dat er ook nu een liefde moet zijn voor de samenkomsten... Immers, je wilt toch samen zijn met anderen die de Heere Jezus lief hebben? En je wilt toch meer en meer over Hem horen? Je wilt God toch aanbidden en alle eer geven?

Hoe kun je dan met tegenzin naar de kerk gaan?
Is de kerk toch niet een soort afschaduwing van de hemel? Al zullen we dan zonder zonde en zonder ergernissen en zonder verschillende meningen zijn... Maar toch...
Plaats reactie