Wij snappen het allemaal wel voor en van elkaar. De grote boze wereld kan daar wel eens iets anders tegen aan kijken.Oorspronkelijk gepost door limosa
niet overdrijven, je kunt best christen zijn zonder vis op je auto, ook niet alle Feyenoord-fans hebben een shirtje aan de spiegel hangen, en dat laatste snapt iedereen dan weer wel
Vergelijk het met Feyenoord. Prima, goede vergelijking. Ik zou echter kunnen zeggen: 'ik ben niet zo'n fanatieke feyenoord-fan, dus heb ik niet zo'n shirtje in de auto.' en 'Ik houd dat voor mij prive-leven, dus ga ik niet heel de dag met zo'n shirtje rondrijden'.
Geloof daarentegen is zo essentieel daar kan en wil je niet op zo'n manier over praten. Dat zou je eigenlijk (zo zou ik het verwachten als buitenstaander) op zo veel mogelijk manieren uit zou willen dragen. Vroeger zei men: door daad, gewaad en gepraat. Een visje kan je onder gewaad scharen denk ik....
Memento en Jongere. Natuurlijk is dat niet het belangrijkste, maar dit valt (neem me niet kwalijk) onder de vorm: netjes er om heen kletsen. De vraag was sec: waarom geen vis, jij bent toch ook christen? En natuurlijk kunnen we dan die vraag wel ontwijken en de essenties uitleggen, ik hoop dat we allemaal de kracht krijgen om dat te doen, maar de vraag blijft onbeantwoord....'ik vind dat visje niet het belangrijkste van geloven'
Tegenover een onchristelijke ga ik echt niet op mijn evo broeder of zuster afgeven. Onder elkaar kunnen we een meningsverschil hebben, prima, maar voor de buitenwereld belijden we 1 Drieenig God.