Marginaal en missionair

Afgewezen

Re: Marginaal en missionair

Bericht door Afgewezen »

@Huisman, mogelijk dat ds. Dekker op een dooppraktijk ziet waarbij ouders wél hun kinderen laten dopen, maar hen niet op (willen) voeden in het geloof.
In dat geval zul je het ongetwijfeld met hem eens zijn.
learsi

Bericht door learsi »

Ik heb eens een lezing van hem gehoord(2 of 3 jaar geleden) op een classicale vergadering. Over hoe de jeugd aan te spreken in de kerk.Goede en praktische lezing. Wat heel nadrukkelijk bij mij is blijven hangen, is dat zij die met de jeugd omgaan "authentiek" moeten zijn. In die zin schat ik ook in dat dit zijn persoonlijke (authentieke) mening is en denk ik ook dat het klopt wat Afgewezen zegt.

h,g, Learsi
huisman

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:@Huisman, mogelijk dat ds. Dekker op een dooppraktijk ziet waarbij ouders wél hun kinderen laten dopen, maar hen niet op (willen) voeden in het geloof.
In dat geval zul je het ongetwijfeld met hem eens zijn.
Ik begrijp dat wel, en de dooppraktijk in de hervormde kerk waar ook randkerkelijken mogen dopen niet juist. Maar ik vind zijn manier van argumenteren (gedoopte Breivik en gedoopte Nazibeulen) afstotend.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie