Ik vroeg me steeds al af wat je met die lappen tekst nou eigenlijk wil zeggen maar hier wordt het duidelijk!Oorspronkelijk gepost door gravo
. . .
Zeker, ook Bas Plaisier staat in de hoogopgelopen discussie met een ferm eigen standpunt. Het verschil is denk ik wel, dat hij zich moet verantwoorden naar de (relatieve) breedte van de kerk. Er zullen er zeker zijn, die zijn beleid (voorzover hijzelf en niet de synode beleid maakt) afwijzen. Maar zij kunen dat ook organiseren. De GB is helemaal niet uitgespeeld. Het evangelisch werkverband heeft ook zo zijn inbreng. Net als de confessionelen, de charismatische beweging. Kortom: de discussie wordt niet stilgelegd. Ik verwacht een heel levendig debat in de PKN, nu SoW is afgerond. Maar ik zou het jammer vinden als we met dit soort bespiegelingen toch weer off-topic gaan.
Liever praat ik nog wat door over de lange termijn-effecten van het ontstaan van kleinere afgescheiden geloofsgroepen. Worden zij niet onvermijdelijk in de hoek van het eigen geluid gedreven en lopen zij niet onvermijdelijk het gevaar anderen niet meer op de juiste waarde te kunnen inschatten?
. . .
In de PKN is er gelukkig een levendig debat met inbreng van allerlei groepen, het gaat heel goed. Maar dat is off-topic. Want je wilt het hebben over de "afgescheidenen" die onvermijdelijk in de hoek van het eigen geluid gedreven worden.
Op deze manier heb je wel heel veel tekst nodig om een ordinaire PKN - HHN discussie aan te zwengelen . . .