Wanneer mag je trouwen?

WSO

Bericht door WSO »

Die tukkertje heeft het goed: veel goedkope huizen in de buurt, dus zijn hormonen kunnen hun gang gaan.

Alle gekheid op een stokje. Het probleem is dat het leven gewoon duur is. Daar doe je nix aan. Wil je trouwen en kan het (financieel en organisaorisch) dan doe je het. En kan het niet, dan niet. En als je niet van elkaar af kunt blijven, dan zijn er toch wel andere mogelijkheden? Als er maar geen kindertjes van komen, want dán moet je naar de kerkeraad, anders niet.
Lecram

Bericht door Lecram »

De woningbouwverenigingen hebben vaak regelingen voor starters. Dat wil niet zeggen dat je direct een huis hebt, maar je kunt je alvast inschrijven. Dan trouw je en als je jong bent en je hebt nog een studie voor de boeg, dan wacht je nog even met de kindertjes. Er zijn middelen genoeg.
Jootje

Bericht door Jootje »

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, iemand opent een heel andere topic onder mijn naam!!!!
ok, we waren wat afgedwaald dat is zo, maar ik vraag me helemaal niet af wanneer je mag trouwen!!!!!!!!!

Jootje
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Dan trouw je en als je jong bent en je hebt nog een studie voor de boeg, dan wacht je nog even met de kindertjes. Er zijn middelen genoeg.
Is dit een uitdaging voor een volgende discussie????

GRoetjes Nicname
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Jootje, met welke titel zou jij deze discussie dan willen benoemen? Ik sta open voor suggesties!
Jootje

Bericht door Jootje »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Jootje, met welke titel zou jij deze discussie dan willen benoemen? Ik sta open voor suggesties!
Dat doet er niet zoveel toe. Het is alleen dat dit niet MIJN vraag is, wanneer je mag trouwen.
nursje

Bericht door nursje »

En de derde collecte is deze zondag voor twee stelletjes die willen trouwen. Geef gul want zij heeft een dure jurk uitgekozen en ze willen wel graag een cabrio.

[Aangepast op 6/6/03 door nursje]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

en we wachten nog eventjes met de kindertjes.............. (want kinderen nemen, nee dat zeggen we niet in onze gezindte)

:pu
parsifal

Bericht door parsifal »

Mijn bijdragen in deze discussie waren wel bedoeld om wat toe te voegen aan de discussie over de schuldbelijdenis na zonde tegen het zevende gebod. Wij hebben als opdracht elkanders lasten te dragen en elkaar te steunen in de strijd tegen de zonde. Met te vroeg met elkaar naar bed gaan, hebben we in de kerken toch wel te maken. Het is in die zin denk ik goed om mensen te steunen in deze strijd.

Het is niet dat ik de kerk verantwoordelijk wil houden voor zonden die door sommige leden worden begaan. Maar als er de mogelijkheid is om te helpen moet dat ook kunnen. En ja ik ken de mensen die wel vroeg getrouwd zijn, en achteraf ook zeggen het had niet veel langer moeten duren. En ook heb ik wel van mensen gehoord die wel aan trouwen toe waren, maar nog niet konden vanwege het geld. Laat er in ieder geval een open deur zijn voor deze mensen vanuit de diaconie. Ik hoop trouwens dat dit ook in reformatorische kerken al wel een beetje aanwezig is.

En ja er moeten afspraken met het stel gemaakt worden, er moet denk ik wel een keer terugbetaald worden, en dat soort dingen, maar het is echt belangrijk dat mensen niet om het geld moeten wachten met trouwen.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Je hoeft het toch allemaal niet zo groot en lux te hebben. Vind het echt onzin om bij de kerk aan te kloppen. Laat de jeugd maar eerst eens met hun geld leren omgaan. Dus geen scooter, geen mobiel, gniet zaterdagavond stappen etc. etc.

tukker
parsifal

Bericht door parsifal »

Tukkertje, om die mensen gaat het helemaal niet. Het gaat om de jeugd die je rond je heen ziet in de gemeente. De jongeren die net van school komen, de jongeren die studeren. Er zijn echt mensen die het om het geld moeten laten, en dat komt niet door een verkwistende levensstijl.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat is gewoon niet waar. Jij laat het nu overkomen dat iedereen het niet kan betalen. Nou, als ik hier door de nieuwbouwwijk rij staan er overal nieuwe huizen en wonen daar allemaal jonge stelletjes. rara, hoe kan dat.

[Aangepast op 6/6/03 door tukkertje]
parsifal

Bericht door parsifal »

Tukkertje wat is jong? Ik zeg dat er veel mensen zijn die het niet kunnen betalen. Als jongen en meisje beiden onder de twintig zijn worden ze eerst door iederen voor dwazen uitgemaakt omdat ze willen trouwen. Als ze beide studeren hebben ze het bovendien niet erg breed. Er zijn mensen die dat wel hebben, die wat meer toegeschoven krijgen van hun ouders. En ja ik ken echt de mensen die het om het geld moeten laten. Niet iedereen, er hoeft vanuit de kerk ook niet blind geld te worden toegeschoven. Maar heb als kerk toch oog voor dit probleem. Niet alleen achteraf als er weer eens schuldbelijdenis wordt gedaan, maar ook eerder.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

gesponsort vrijen noem ik dat.
parsifal

Bericht door parsifal »

je noemt het maar zoals je wilt. Ik denk liever "het is beter te trouwen dan te branden". Verder heb ik weinig toe te voegen, ik geloof dat ik mijn punt wel gemaakt heb.
Plaats reactie