SHG of RST

refo

Re: SHG of RST

Bericht door refo »

Mara schreef:
MarthaMartha schreef:
Tiberius schreef:
Mara schreef:Ook je kleding en haardracht moet aan bepaalde eisen voldoen.
Ook als moeder in het kraambed ligt?
principes zijn principes natuurlijk....

nachtpon tot over de knieën :hum
Mag een pyjama :quoi
Die wordt niet gewassen.

Wat zijn de tarieven eigenlijk tegenwoordig? Houden de SHG verzorgenden wel het minimumloon over na afdracht organisatiekosten?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
MarthaMartha schreef:
Tiberius schreef:
principes zijn principes natuurlijk....

nachtpon tot over de knieën :hum
Mag een pyjama :quoi
Zou ik niet weten; die draag ik nooit.
Mara

Bericht door Mara »

Tiberius: ohh, zo'n slaaphemd dus, met muts :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

Maar wat is er eigenlijk mis met een "gewone" kraamhulp ? Ik heb alle keren fantastische meiden gehad. Ik zei dat ik niet wilde dat ze op zondag gingen wassen en dan deden ze dat ook niet. In overleg bleef ze die dag maar kort en kon door de weeks dus langer blijven.
Ze worden toch opgeleid om een ieder in zijn waarde te laten ? Als je zo onder een stolp leeft en in eigen kring alles gaat zoeken, mis je ook de mogelijkheid om er met een andersdenkende over te praten. Zo tijdens de verzorging kun je over veel dingen praten. Als het klikt van hart tot hart soms.
Auto

Bericht door Auto »

Mara schreef:
Tiberius schreef:
Het personeel bedoelde ik :)
Een nichtje van mij ging solliciteren, maar ze moest toch echt heur haren laten groeien, zodanig dat je een petieterig staartje kunt maken of "drolletje".
Rok, knielengte en langer.
Wij zouden dus nimmer hulp van hen kunnen verwachten, we zakken voor veel eisen :huhu
Dan moet je wel heel diep zakken, want wij hebben de SHG ook gehad en ik moet zeggen het waren toppertjes voor de kraamvrouw en de kinderen. Ze hebben allemaal genoten

(als vader heb ik slechtere ervaringen. Hoe vaak ik niet het huis uit gestuurd ben om boodschappen te doen ......... :fi , zelfs de kids hadden medelijden en dan moet het wel heel erg geweest zijn)
Mara

Bericht door Mara »

We hebben open internet en TV :hum
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

Auto schreef: (als vader heb ik slechtere ervaringen. Hoe vaak ik niet het huis uit gestuurd ben om boodschappen te doen ......... :fi , zelfs de kids hadden medelijden en dan moet het wel heel erg geweest zijn)
Dat laten de kraamverzorgende van de RST je ook doen, hoor! :slurp
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Auto

Bericht door Auto »

Katharina van Bora schreef:
Auto schreef: (als vader heb ik slechtere ervaringen. Hoe vaak ik niet het huis uit gestuurd ben om boodschappen te doen ......... :fi , zelfs de kids hadden medelijden en dan moet het wel heel erg geweest zijn)
die hebben we 1 keer gehad, en die was heeeeeeeeeeeeeel aardig voor mij ;)
organistje

Bericht door organistje »

Waar het mij ook even om gaat is hoe moet je dat regelen met je verzekering? Maakt dat verschil wat je terugkrijgt of je SHG of RST kiest?
Auto

Bericht door Auto »

organistje schreef:Waar het mij ook even om gaat is hoe moet je dat regelen met je verzekering? Maakt dat verschil wat je terugkrijgt of je SHG of RST kiest?
Je moet even bellen met je verzekering. Als je een organisatie neemt die niet in de lijst van de kraamverzorging van je verzekeraar staat dan geld er een andere regeling en krijg je misschien een bedrag. (Maar dat is per verzerkingsmaatschappij verschillend)

RST is vaak wel bekend. SHG is minder bekend.
Barmhartigheid

Bericht door Barmhartigheid »

eilander schreef:
Barmhartigheid schreef:Een heel groot verschil met de RST en veel andere kraamzorgaanbieders is dat ze er niet alleen zijn voor moeder en kind maar ook voor vader en overige gezinsleden. Ze koken en wassen bijv. ook voor het hele gezin!!!
Wij hebben zowel SHG als RST gehad. Maar dit wat Barmhartigheid hier zegt, is inderdaad ook onze ervaring. Perfect, die SHG!
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de RST-dames niet gewaardeerd heb, zij kunnen er ook niet zoveel aan doen.
Veel kraamverzorgende bij de RST zouden het graag doen zoals ze het voor een paar jaar terug nog konden doen. Moeder, kind en gezin. Helaas mag het laatste nog maar in beperkte mate. Bij een eerste is dit vaak niet zo'n probleem. Bij een tweede of meer is het heerlijk om ook de zorg voor het gezin erbij te krijgen!
Barmhartigheid

Bericht door Barmhartigheid »

Auto schreef:
organistje schreef:Waar het mij ook even om gaat is hoe moet je dat regelen met je verzekering? Maakt dat verschil wat je terugkrijgt of je SHG of RST kiest?
Je moet even bellen met je verzekering. Als je een organisatie neemt die niet in de lijst van de kraamverzorging van je verzekeraar staat dan geld er een andere regeling en krijg je misschien een bedrag. (Maar dat is per verzerkingsmaatschappij verschillend)

In zover ik het weet vergoeden de zorgverzekeraars de zorg van de SHG. Maar het nooit verkeerd om voor de zekerheid even te informeren bij je verzekering!
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

Auto schreef:
Katharina van Bora schreef:
die hebben we 1 keer gehad, en die was heeeeeeeeeeeeeel aardig voor mij ;)
Dat wilde ik horen ;) het zijn tenslottte oud-collega's....
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Barmhartigheid schreef:
Auto schreef:

In zover ik het weet vergoeden de zorgverzekeraars de zorg van de SHG. Maar het nooit verkeerd om voor de zekerheid even te informeren bij je verzekering!
dat heb ik ook gehoord, voor het geld dat SHG krijgt leveren ze alleen meer uren dan RST.

De RST medewerker gaf aan dat hun medewerkers echt ook de zorg voor andere gezinsleden op zich nemen... Inderdaad valt dit niet binnen de landelijke regels, maar dat is hun manier van werken... dus volgens mij dezelfde zorg, alleen minder uren.

Goed om even te kijken waar je bent verzekerd en hoe.... Wij hebben Pro Life met aanvullend medium pakket, dan krijg je in elk geval al 9 uren extra ...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ander

Bericht door Ander »

MarthaMartha schreef:
Barmhartigheid schreef:
Auto schreef:

dat heb ik ook gehoord, voor het geld dat SHG krijgt leveren ze alleen meer uren dan RST.

De RST medewerker gaf aan dat hun medewerkers echt ook de zorg voor andere gezinsleden op zich nemen... Inderdaad valt dit niet binnen de landelijke regels, maar dat is hun manier van werken... dus volgens mij dezelfde zorg, alleen minder uren.

Goed om even te kijken waar je bent verzekerd en hoe.... Wij hebben Pro Life met aanvullend medium pakket, dan krijg je in elk geval al 9 uren extra ...
Ik vond het vreselijk als de RST-zuster weer weg ging. Ik mocht 's middags een poosje naar bed, ze maakte ook voor mij fruit klaar wanneer ik 's middags uit bed kwam en ze had de aarpels geschild, het vlees gebraden en de groenten schoongemaakt. 'k Hoefde het alleen maar op te zetten. Veel lof voor de kraamzorg van de RST!!
Plaats reactie