Barmhartigheid schreef:Auto schreef:organistje schreef:Waar het mij ook even om gaat is hoe moet je dat regelen met je verzekering? Maakt dat verschil wat je terugkrijgt of je SHG of RST kiest?
Je moet even bellen met je verzekering. Als je een organisatie neemt die niet in de lijst van de kraamverzorging van je verzekeraar staat dan geld er een andere regeling en krijg je misschien een bedrag. (Maar dat is per verzerkingsmaatschappij verschillend)
RST is vaak wel bekend. SHG is minder bekend.
In zover ik het weet vergoeden de zorgverzekeraars de zorg van de SHG. Maar het nooit verkeerd om voor de zekerheid even te informeren bij je verzekering!
dat heb ik ook gehoord, voor het geld dat SHG krijgt leveren ze alleen meer uren dan RST.
De RST medewerker gaf aan dat hun medewerkers echt ook de zorg voor andere gezinsleden op zich nemen... Inderdaad valt dit niet binnen de landelijke regels, maar dat is hun manier van werken... dus volgens mij dezelfde zorg, alleen minder uren.
Goed om even te kijken waar je bent verzekerd en hoe.... Wij hebben Pro Life met aanvullend medium pakket, dan krijg je in elk geval al 9 uren extra ...