Leg eens uit en vertel het ons.Joannah schreef:Nee, die van de Sjah....en ik zie de geschiedenis zich weer eens herhalen, vandaar .huisman schreef:Ben jij de vrouw van Mubarak ?Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
Revolutie in Egypte..?
Re: Revolutie in Egypte..?
- Bonny
- Contacteer:
Ook de Egyptenaren dienen de overheid die over hun gesteld is te gehoorzamen.Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
The Groom's still waiting at the altar
Dat zeg ik.Bonny schreef:Ook de Egyptenaren dienen de overheid die over hun gesteld is te gehoorzamen.Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
je ziet geen overeenkomsten met Iran 1979 ?jvdg schreef:Leg eens uit en vertel het ons.Joannah schreef:Nee, die van de Sjah....en ik zie de geschiedenis zich weer eens herhalen, vandaar .huisman schreef:Ben jij de vrouw van Mubarak ?Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Onzin, je mag tegen deze overheid opstaan.Joannah schreef:Dat zeg ik.Bonny schreef:Ook de Egyptenaren dienen de overheid die over hun gesteld is te gehoorzamen.Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De sjah vluchtte naar Egypte 

- Bonny
- Contacteer:
Waarom deze wel?huisman schreef:Onzin, je mag tegen deze overheid opstaan.Joannah schreef:Dat zeg ik.Bonny schreef:Ook de Egyptenaren dienen de overheid die over hun gesteld is te gehoorzamen.Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
The Groom's still waiting at the altar
[quote="Joannah"]Nee, onvergelijkbaar.
Kennelijk zie jij die overeenkomsten wel, en daarom vraag ik je om die hier te plaatsen.
De Sjah van Perzië kun je toch niet qua staatshoofd vergelijken met Mubarak, en al zeker niet in het licht van het fundamentalistisch moslimfanatisme.
Kennelijk zie jij die overeenkomsten wel, en daarom vraag ik je om die hier te plaatsen.
De Sjah van Perzië kun je toch niet qua staatshoofd vergelijken met Mubarak, en al zeker niet in het licht van het fundamentalistisch moslimfanatisme.
Dan mochten de tijdsgenoten van Jezus ook tegen de Romeinen opstaan dus, neem ik aan.huisman schreef:Onzin, je mag tegen deze overheid opstaan.Joannah schreef:Dat zeg ik.Bonny schreef:Ook de Egyptenaren dienen de overheid die over hun gesteld is te gehoorzamen.Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
En wij ook tegen de onze.
Ben erg benieuwd waar je selectiviteit op gebaseerd is....
Wil je van insite info worden voorzien ga dan even naar de website van een ex-gergemmer. Hij is nu anglicaans priester in Caïro. Hij is één van mijn twittercontacten. Houdt zeer nauwgezet de mensen op de hoogte. Heeft o.a. voor BNR deze week verslag gedaan.
Hier de link
Hier de link
Mocht er verzet zijn tegen de overheid geleid door ene Hitler ?Joannah schreef:Ben erg benieuwd waar je selectiviteit op gebaseerd is....
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Volgens ds Kersten niet, nee.huisman schreef:Mocht er verzet zijn tegen de overheid geleid door ene Hitler ?Joannah schreef:Ben erg benieuwd waar je selectiviteit op gebaseerd is....
En bovendien, Mubarak kun je niet vergelijken met Hitler, natuurlijk.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de redenering van Huisman. Men moet Gode meer gehoorzaam zijn dan de mensen, dus men mag de overheid ongehoorzaam zijn in dingen die ze eisen van hun burgers die tegen het Woord ingaan. Het woor mogen is hier dan ook 1 op 1 te vertalen met moeten. Nergens staat dat ongehoorzaamheid ook op te vatten is als "ertegen opstaan". Helaas gebiedt de eerlijk m.i. ook te zeggen dat deze demonstraties nu niet direct zijn veroorzaakt door de anti-christelijke houding van de overheid of ten doel hebben de positie van christenen te verbeteren in dit land.huisman schreef:Onzin, je mag tegen deze overheid opstaan.Joannah schreef:Dat zeg ik.Bonny schreef:Ook de Egyptenaren dienen de overheid die over hun gesteld is te gehoorzamen.Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
ps. Ik realiseer me dat het makkelijk schrijven is vanuit NL, ik bedoel het niet belerend tegen de mensen die idd te maken hebben met een anti-christelijke overheid.
Het werkelijke probleem is: honger.
Door de inflatie stijgen wereldwijd de voedselprijzen. Zolang er voldoende te eten is is een dictatoriaal bewind zo erg niet. Ze zijn zo'n bewind daar al eeuwen gewend.
Door de inflatie stijgen wereldwijd de voedselprijzen. Zolang er voldoende te eten is is een dictatoriaal bewind zo erg niet. Ze zijn zo'n bewind daar al eeuwen gewend.
Vanuit Nederland waarin je in alle vrijheid van rijkdom kunt genieten is dit een makkelijke opmerking. Ik geef de Egyptenaren groot gelijk dat ze demonstreren tegen een regime dat hen onderdrukt in niet in staat is om te zorgen voor voldoende basisbehoeften voor iedere burger.Joannah schreef:Vanaf het begin hadden politie (en leger) deze demonstraties keihard neer moeten slaan.
Misschien moet je emigreren naar een dictatuur, kijken of je dan na 10 jaar nog steeds vind dat de overheid dergelijke demonstraties moet neerslaan.