de ene keer wel de andere keer niet.Luther schreef:Even voor mijn helderheid, want ik snap het niet helemaal.... is Rens terminaal of niet?vlinder schreef:En dat van dat inpakken van de pc stond er niet bij....![]()
Wel dat zijn hart óf (letterlijk met trema) het eerdaags zou begeven...
Maar goed. Laten we dit niet op een open forum doen. Rens zal het niet makkelijk of zelfs moeilijk hebben, maar het blijft een bordeliner die af en toe wat overdrijft om aandacht te krijgen.
Waar denk jij op dit moment aan?
Re: Waar denk jij op dit moment aan?
Nou, ik las hier tot mijn grote schrik vorige week een bericht van Oude Waarheid dat Rens terminaal is. Maar dat wordt nu allerwege ontkend. Dat maakt nogal een verschil uit. Even in alle openheid: Ik sms-te Jean vorige week: "Ik las net op RF dat Rens op sterven ligt." Als ik nu deze berichten lees, lijkt dat toch heel anders te liggen. Vandaar mijn vraag.Tiberius schreef:Hoe kan je dat nou vragen, Luther?Luther schreef:Even voor mijn helderheid, want ik snap het niet helemaal.... is Rens terminaal of niet?vlinder schreef:En dat van dat inpakken van de pc stond er niet bij....![]()
Maar goed. Laten we dit niet op een open forum doen. Rens zal het niet makkelijk of zelfs moeilijk hebben, maar het blijft een bordeliner die af en toe wat overdrijft om aandacht te krijgen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Je sms was juist, meer weten we niet.Luther schreef:Nou, ik las hier tot mijn grote schrik vorige week een bericht van Oude Waarheid dat Rens terminaal is. Maar dat wordt nu allerwege ontkend. Dat maakt nogal een verschil uit. Even in alle openheid: Ik sms-te Jean vorige week: "Ik las net op RF dat Rens op sterven ligt." Als ik nu deze berichten lees, lijkt dat toch heel anders te liggen. Vandaar mijn vraag.Tiberius schreef:Hoe kan je dat nou vragen, Luther?Luther schreef:Even voor mijn helderheid, want ik snap het niet helemaal.... is Rens terminaal of niet?vlinder schreef:En dat van dat inpakken van de pc stond er niet bij....![]()
- Bert Mulder
- Contacteer:
Net zo terminaal als wij allen..Luther schreef:Even voor mijn helderheid, want ik snap het niet helemaal.... is Rens terminaal of niet?vlinder schreef:En dat van dat inpakken van de pc stond er niet bij....![]()
Geen van ons kent de dag en het uur van onze dood.
Het is de mens gesteld eens te sterven, en daarna het oordeel.
Komt, Heere Jezus!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
dat het heerlijk is weer thuis te zijn!!
en dat ik gauw alle boel ga opruimen, wassen enz enz
en dat ik gauw alle boel ga opruimen, wassen enz enz
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
ben je nu uitgekampeerd?
succes met de was.

- Jean le Fontain
- Contacteer:
Ja, DV volgend jaar weer een poging. En ik heb m'n zin; we gaan verder weg...sela schreef:ben je nu uitgekampeerd?
succes met de was.
heeee, ga jij s gauw aan de af WAS, ik WAS de kinderen, en daarna de WAS in de wasmachine, en dan pak jij je boekenkrat uit.... ( en jullie moeten weten, Jean neemt staaaaaaaapels mee...)Jean le Fontain schreef:Ja, DV volgend jaar weer een poging. En ik heb m'n zin; we gaan verder weg...sela schreef:ben je nu uitgekampeerd?
succes met de was.
dus aan je werk mannetje!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- JolandaOudshoorn
Aan mijn vriendin, ze is hoogzwanger en heeft vanmorgen het doodgeboren kindje (39wk) van haar zusje moeten begraven. En aan een kennis uit de straat, een meisje uit onze straat (27jr) is door een ongeval om het leven gekomen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Bert Mulder
- Contacteer:
weten we in ieder geval wie bij jullie de baas is thuis....henriët schreef: dus aan je werk mannetje!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
haha..Bert Mulder schreef:weten we in ieder geval wie bij jullie de baas is thuis....henriët schreef: dus aan je werk mannetje!
tja, schijn lijkt zijn..

ojoh..JolandaOudshoorn schreef:Aan mijn vriendin, ze is hoogzwanger en heeft vanmorgen het doodgeboren kindje (39wk) van haar zusje moeten begraven. En aan een kennis uit de straat, een meisje uit onze straat (27jr) is door een ongeval om het leven gekomen.

tjonge wat heftig,JolandaOudshoorn schreef:Aan mijn vriendin, ze is hoogzwanger en heeft vanmorgen het doodgeboren kindje (39wk) van haar zusje moeten begraven. En aan een kennis uit de straat, een meisje uit onze straat (27jr) is door een ongeval om het leven gekomen.
wat brengt t ons ook weer bij de kortstondigheid van het leven, en of we bereid zijn...
In gedachten ben ik steeds bij mijn moeder...
Ik geloof dat ik niets meer gezegd heb vanaf juli over mijn moeder?
En ik had eerder beloofd de vrienden hier wat op de hoogte te houden.
Bij deze dan...
Na de operatie mocht ze thuiskomen, maar ze konden het dus niet geheel wegnemen.
Intussen ligt ze nu vanaf eind juli alleen nog maar op bed.
Eten en drinken wordt steeds moeilijker, bijna niets kan er meer in...
En nu begint de pijn... haar buik, haar maag, haar slokdarm... benauwd...
Ze is onder alles nog heel helder van geest.
Maar wat zo jammer is, door de grote verzwakking kan ze al sinds 3 zondagen
de preken niet meer beluisteren... en toch gaat haar hart daar naar uit...
De dominee en ouderlingen bezoeken haar wel trouw, tot verwondering van
haarzelf....
Maar verder is het erg moeilijk, en donker in haar ziel, en dat is wel het ergste...
Gedenk niet meer aan 't kwaad, dat wij bedreven,
Onz' euveldaad word' ons uit gunst vergeven.
Waak op, o God, en wil van verder lijden
Ons klein getal door Uwe kracht bevrijden.
Help ons, barmhartig Heer',
Uw groten Naam ter eer;
Uw trouw koom' ons te stade;
Verzoen de zware schuld,
Die ons met schrik vervult,
Bewijs ons eens genade!
Ai, hoor naar hen, die in gevangnis kwijnen,
Laat hun gekerm voor Uw gezicht verschijnen.
Bevrijd hen, die gedreigd met doodsgevaren,
Op Uwe hulp met smekend' ogen staren.
Vergeld den wreden smaad,
Waarmee des nabuurs haat,
Uw mogendheid dorst schenden.
Geef hun, o Opperheer,
Die zevenvoudig weer;
Zie neer op onz' ellenden.
Ik geloof dat ik niets meer gezegd heb vanaf juli over mijn moeder?
En ik had eerder beloofd de vrienden hier wat op de hoogte te houden.
Bij deze dan...
Na de operatie mocht ze thuiskomen, maar ze konden het dus niet geheel wegnemen.
Intussen ligt ze nu vanaf eind juli alleen nog maar op bed.
Eten en drinken wordt steeds moeilijker, bijna niets kan er meer in...
En nu begint de pijn... haar buik, haar maag, haar slokdarm... benauwd...
Ze is onder alles nog heel helder van geest.
Maar wat zo jammer is, door de grote verzwakking kan ze al sinds 3 zondagen
de preken niet meer beluisteren... en toch gaat haar hart daar naar uit...
De dominee en ouderlingen bezoeken haar wel trouw, tot verwondering van
haarzelf....
Maar verder is het erg moeilijk, en donker in haar ziel, en dat is wel het ergste...
Gedenk niet meer aan 't kwaad, dat wij bedreven,
Onz' euveldaad word' ons uit gunst vergeven.
Waak op, o God, en wil van verder lijden
Ons klein getal door Uwe kracht bevrijden.
Help ons, barmhartig Heer',
Uw groten Naam ter eer;
Uw trouw koom' ons te stade;
Verzoen de zware schuld,
Die ons met schrik vervult,
Bewijs ons eens genade!
Ai, hoor naar hen, die in gevangnis kwijnen,
Laat hun gekerm voor Uw gezicht verschijnen.
Bevrijd hen, die gedreigd met doodsgevaren,
Op Uwe hulp met smekend' ogen staren.
Vergeld den wreden smaad,
Waarmee des nabuurs haat,
Uw mogendheid dorst schenden.
Geef hun, o Opperheer,
Die zevenvoudig weer;
Zie neer op onz' ellenden.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
En als nu de tegenzang komt uit psalm 42:-DIA- schreef:.. en toch gaat haar hart daar naar uit...
3 O mijn ziel, wat buigt g' u neder?
Waartoe zijt g' in mij ontrust?
Voed het oud vertrouwen weder;
Zoek in 's Hoogsten lof uw lust;
Want Gods goedheid zal uw druk
Eens verwiss'len in geluk.
Hoop op God; sla 't oog naar boven;
Want ik zal Zijn Naam nog loven.
4 'k Denk aan U, o God, in 't klagen,
Uit de landstreek der Jordaan;
Van mijn leed doe 'k Hermon wagen;
'k Roep van 't klein gebergt' U aan.
'k Zucht daar kolk en afgrond loeit,
Daar 't gedruis der waat'ren groeit,
Daar Uw golven, daar Uw baren
Mijn benauwde ziel vervaren.
5 Maar de HEER' zal uitkomst geven,
Hij, Die 's daags Zijn gunst gebiedt;
'k Zal in dit vertrouwen leven,
En dat melden in mijn lied.
'k Zal Zijn lof, zelfs in den nacht,
Zingen, daar ik Hem verwacht,
En mijn hart, wat mij moog' treffen,
Tot den God mijns levens heffen.
Sterkte -DIA- in alles, en een hartelijke groet aan je moeder.